Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega distributieset/waterpomp vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2009 om 21:53 #17213905
Mijn Omega X2.0XEV E2 okt.1994 Km.stand 100000. De distributieset is 5 jaar gelden vervangen op Km.stand 73000. De Opel dealer heeft mij geadviseerd tijdens de Nationale Opel Testdag om de distributieset en tevens ook de waterpomp nu te vervangen of kan ik het nog een jaartje uitstellen. Kosten monteren distributieset E 398,- en de waterpomp E 258,- incl.BTW. Is dit een redelijke prijs en is het nog wel rendabel gezien de dagwaarde E 1250,- is bij een aanrijding. Met vr.gr. Rezon.:)
7 november 2009 om 22:08 #17546804Als je motivatie is om je omega in de prak te rijden moet je haar verkopen en een of ander ander merk gaan rijden. De prijzen zijn schrikbarend hoog maar er zijn hier genoeg man die een distributie riem kunnen verwisselen. Daarbij is de vervangings inverval van een dis riem 60000 of 4 jaar.
gr jack
7 november 2009 om 22:16 #17546805Het is normaal gesproken 60000 km of 4 jaar (wat het eerste komt.)
Mijn advies is …doen. maar de prijzen kloppen niet helemaal volgens mij.Ik heb dit voorjaar zo’n €350,00 betaald en daarbij €60.00 vvor de waterpomp en het is wijsheid om deze tegelijk mee te vervangen.
Ook de distrubutie riem en zeer zeker de spanrollen kunnen zomaar ineens de geest geven.En gezien de kosten lijkt het mij niet vergelijkbaar om de leeftijd van de auto hierbij te betrekken (omdat er gezegt wordt om nog een jaartje te wachten met vervanging dus neem ik aan dat je nog een jaar wilt rijden)
en dan is zeker de keus voor een vervanging van de riem echt noodzakelijk , stel dat de riem of spanrol de geest geeft…..tsjaa dan huil je pas echt!Dus ik zeg ….Doen.
Gr,
Aart8 november 2009 om 15:30 #17546806Distributie dient vervangen te worden om de 60.000km of 4 jaar.
deze zou dus zeer spoedig vervangen moeten worden…
en als je het bij een universele garage laat doen kost het je de helft.
waterpomp kost in de handel rond de 60 euro, distri set rond de 100 euro.
is 160 euro, en dan nog plaatsen.
Als de riem breekt zit je met een kosten post hoger dan de dagwaarde!!
Willem
8 november 2009 om 20:40 #17546807vergeet de lei en spanrollen niet!
9 november 2009 om 02:19 #17546808Heren Techneuten. Bedankt voor jullie raad. Ik zal deze opvolgen, want ik wil er nog wel een lange tijd mee rijden. Vele vriendelijke groeten Rezon.:thumbup
9 november 2009 om 10:08 #17546809Ik heb er 1 uit ’96 ook met een ton op de teller en heb het direct vervangen. Was geen opel dealer maar een kerel die ik ken die nu een eigen garage heeft. Okee hij is wel 8 jaar monteur geweest bij opel spoormaker. Was voor het hele geintje inclusief de pomp 350 eurie kwijt… Zou zeker gezien de leeftijd een goede universele garage zoeken want bij de opel dealer ga je wel de jackpot winnen.:vertag
19 november 2009 om 02:43 #17546810De distributieriem en de waterpomp van mijn Omega zijn vernieuwd met originele GM onderdelen inclusief nieuwe koelvloeistof voor E 340,- door monteur Ralf R. Hij heeft ook nog even de versnellingsbak en cardan gecontroleerd. Gelukkig maar want bij beide konden een beste slok olie ingegoten worden. Ook heeft hij geconstateerd dat er in mijn Omega nog vanaf de fabriek de bougies er nog in zaten. En op mijn rekening van de Opel dealer stond na iedere onderhoud beurt steeds trouw bougies vernieuwd vermeld. Kassa. Maar niet voor mij. Mijn complimenten voor deze monteur hij rekende alleen het materiaal daar voor. Hiervan akte. Rezon.
19 november 2009 om 08:09 #17546811Waaraan zie je dat de oorspronkelijke fabrieks-bougies er nog inzitten? :hmmz
19 november 2009 om 08:42 #17546812daar ben ik ook wel benieuwd naar. orginele gm bougies zijn gewoon in de handel te krijgen.
19 november 2009 om 11:14 #17546813origineel gepost door andrew2
Waaraan zie je dat de oorspronkelijke fabrieks-bougies er nog inzitten? :hmmzelectroden weggebrand?
20 november 2009 om 07:22 #17546814origineel gepost door RAL
origineel gepost door andrew2
Waaraan zie je dat de oorspronkelijke fabrieks-bougies er nog inzitten? :hmmzelectroden weggebrand?
Dan zou de wagen ook slecht(er) rijden en daarvan wordt niks vertelt. Ik denk eerder dat monteur Ralph op het verkeerde been is gezet doordat er GM-bougies in zaten, iets wat heel normaal is als de wagen bij de Opel-dealer in onderhoud is geweest. Ik koop altijd mijn onderdelen bij de dealer en krijg dan standaard de juiste GM-bougies (dus geen Bosch, Champion of wat voor merken er allemaal zijn).
Andrew
23 november 2009 om 14:42 #17546815De vervanging van de bougies was in ieder geval duidelijk merkbaar met het starten en het lopen van de motor en dat is toch het belangrijkste . Ik ben tevreden over de monteur:thumbup en zal zeker weer een offerte aanvragen voor eventuele andere reparaties. Met groeten Rezon.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.