Omega degelijke auto?

Forumindex Forums Modellen Omega Omega degelijke auto?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225837
    Jeroenini
      Lid sinds:
      12 May 2009

      Hoi forum genoten!

      Inmiddels rij ik alweer een jaartje met plezier in mijn zwarte Omega B2 2.2 uit 2000 rond. Een paar keer op dit forum gepost (met foto’s!).

      Na een jaartje rijden wordt de waslijst van irritante probleempjes mij te lang. Toch niet zo een degelijke auto de Omega?

      Hierbij een lijstje van dingen die ik aan mijn omega heb. Graag tips want ik wil mijn Omega de komende maanden weer in een tiptop conditie brengen.

      Dit is er allemaal mis(in volgorde van irritatie!):
      – Signalering remvoeringen op de display, mijn remblokken hebben nog voldoende dikte??? Auto remt perfect!!;
      – Sensor onder het koelwaterreservoir werkt niet, dus ook hier een alarm op het display;
      – Tik aan de linkerkant van de auto(onderin) als ik rem of over hobbel ga;
      – Scharnier van de bezineklep aan één kant afgebroken;
      – Hoogte verstelling van de rechtergordel afgebroken;
      – Dekselhendel van de middenarmsteun is afgebroken (thank god voor Ducktape!);
      – Roestwaasje onder het rubber van het achterraam.

      Tips?

      #17727765
      Tinuske
        Lid sinds:
        21 June 2010

        Ik denk dat je gewoon pech hebt met deze Omega.

        Ik heb een 2.0i uit 1991 gehad en daar heb ik 2 jaar lang zonder problemen mee rondgereden.

        En nu een 2.5TD B2 uit 2000 waar ik tot nu toe nog geen problemen mee heb.

        #17727766
        Jeroenini
          Lid sinds:
          12 May 2009

          Wat is pech?

          Ik heb 10 andere auto’s gehad sinds ik een rijbewijs heb.
          Hier zaten karren bij waarvan je degelijkheid kon verwachten (Mazda, Volvo) en die waren ook degelijk.
          Er was een auto waar iedereen tegen mij zei dat het alleen maar ellende was, maar wat ontzettend meeviel (inderdaad Citroen).
          En ik heb twee keer een nieuwe ford van de baas gehad -was ik blij dat de leasemaatschappij de garagerekeningen betaalde!

          De Omega B2 is geen slechte auto of zo. Maar ik verwachte gewoon wat meer stevigheid.

          #17727767
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            effe op een rijtje:

            1: fout van garage (of wie dan ook de blokken heeft vervangen, sensoren moeten altijd mee vervangen worden
            2: gaat wel eens vaker kapot, tankje vervangen voor een nieuwe
            3: draagarmen, stabi’s oid versleten, gewoon slijtage
            4: hoe gaat men ermee om he, heb heelwat opels gehad, nog nooit een tanklepje kapot gehad
            5: ook gevalletje hoe gaat men ermee om, breekt niet vanzelf
            6: weer hetzelfde geval
            7: Helaas, blijft een Opel he…

            Ik kan nu niet echt noemenswaardig kwaliteits problemen vinden, op de roest na dan…

            houd er rekening mee dat de auto al 10 jaar oud is, mag er wat kapot gaan.

            Zolang er niks gemaakt word word het lijstje alleen maar langer.

            Willem

            #17727768
            Jeroenini
              Lid sinds:
              12 May 2009

              Willem, bedankt voor je reactie!

              Rijtje terug:
              1. Oeps. Volgens mij is dit plug and play? Wie weet het onderdelennummer van de sensoren?
              2. Lijkt mij niet veel werk. Onderdelennummer?
              3. Draagarmen zijn 6 maanden geleden vervangen >> ik zal de auto opkrikken en kijken wat de speling is van de div. stangen.
              4 t/m 6. ik vind mijzelf geen rausdouwer wat autogebruik betreft. Maar je hebt wel een punt hoor!
              7. Eens maar in de tijd van gegalvaniseerde carroserien moet dit toch wel beter kunnen.

              #17727769
              Jeroenini
                Lid sinds:
                12 May 2009

                O ja ik vergeet er nog één. De bekabeling in mijn stuur piept.
                Dat is nummer 8.

                #17727770
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  kan je zo bij de onderdelenboer halen

                  Willem

                  #17727771
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    1. Oeps. Volgens mij is dit plug and play? Wie weet het onderdelennummer van de sensoren?
                    – Ik heb helaas geen onderdeel nummers voor je

                    2. Lijkt mij niet veel werk. Onderdelennummer?
                    – is ook niet zoveel werk
                    – alleen opletten dat de koelvloeistof eruit loopt bij los halen, verstandig is iets koelvloeistof aflaten voor het los halen van het tankje

                    3. Draagarmen zijn 6 maanden geleden vervangen >> ik zal de auto opkrikken en kijken wat de speling is van de div. stangen.
                    – er zal ergens iets ruimte op moeten zitten, maar een omega onderstel bestaat uit bijzonder veel bewegende delen, dus is wat gevoeliger voor slijtage

                    4 t/m 6. ik vind mijzelf geen rausdouwer wat autogebruik betreft. Maar je hebt wel een punt hoor!
                    – tja ik heb heel wat Omega’s hier gehad,van omega’s met 80.000km en omega’s met 500.000km op de klok, msaar dit soort dingen heb ik niet kapot gezien, ja 1x tank klepje ivm poging tot brandstof diefstal

                    7. Eens maar in de tijd van gegalvaniseerde carroserien moet dit toch wel beter kunnen.
                    – Omega is niet de meest roestvaste opel inderdaad.

                    8: Stuur maakt piepend geluid bij sturen:
                    – Stuurlint smeren, zit achter stuurkapjes.

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.