Omega A tips

Forumindex Forums Modellen Omega Omega A tips

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210589
    Mirage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2004

      Beste Omega liefhebbers.
      Ik ben zelf Calibra rijder, maar wil een achterwielaandrijver aanschaffen als project.

      Waar moet ik op letten t.o.v. een andere Opel (de roestige schermen ken ik wel)? Dus wat zijn mechanisch de zwakkere punten? En waar kan roest zitten op vitale plekken (bij een Cali is dat rond de achterveren, is dat ook bij een Omega A)?

      En is de 2.6 of de 3.0 motorisch sterker als blok? Dus wat blijft langer heel? En hoe is het aan onderdelen te komen voor blokken? Welke is makkelijker en goedkoper?

      Super badankt als jullie me wat info kunnen geven!

      PS zoekfunctie heb ik gebruikt maar niks kunnen vinden.

      #17498673
      manus
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De roestige achterschermen dus :D
        Dorpels
        Balken boven de achteras
        Chassisbalken voor net achter de koplampen
        Binnenschermenvoor bij de bevestigingen van de kunstof binnenschermen
        Lekkage in de kofferbak
        Draagarmrubbers voor (trillen met remmen)
        Roestende remleidingen boven de achteras

        Wat motoren betreft zowel de 2,6 als de 3,0 zijn bij normaal gebruik erg sterk.
        De 3,0 is wel een overschatte motor.
        Het vermogen wat opel opgeeft zit er lang niet altijd in en hij is behoorlijk dorstig.
        De 2,6 doet wel wat ie beloofd en verbruikt een stuk minder.
        De bovenstaande 3,0 is wel een 12v,de 24v is wel een sterke motor maar deze zijn wel wat gevoeliger.
        De distributie is niet het sterkste punt en ze willen wel is wat olie verbruiken maar dat hangt grotendeels van de vorige eigenaren af.

        Handgeschakelde versnellingsbakken willen wel eens wat kraken bij sneller schakelen.
        Differentieelen willen ook nog wel eens lawaai gaan maken.

        Eeeeuuuhhh,dat was het geloof ik wel even,

        grt Manus.

        #17498674
        Mirage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 July 2004

          Dankjewel voor de reactie!
          Misschien heb jij of anderen nog tips voor mij waar ik relatief goedkoop aan een A omega kan komen?
          Misschien ergens achteraf op een erfje ofzo?
          Maar 3 eisen: Geen stationcar, geen diesel, en geen automaat.king:

          #17498675
          Mirage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 July 2004

            Bedankt voor je reactie manus.
            Ik heb echt op je tips gelet!

            #17498676
            manus
              Lid sinds:
              30 June 2004

              En heb je al wat kunnen kopen met “mijn” tips :angel

              #17498677
              Mirage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 July 2004

                Ja een 2.0 8v. 130 000 gelopen. Moet alleen een stukje dorpel in (was de prijs ook naar).
                Verder een flinke poetsbeurt. Komt helemaal goed dus!king:

                #17498678
                manus
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  :kewlpics

                  #17498679
                  Mirage
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 July 2004

                    Zogauw ik de auto heb gehaald en beetje toonbaar heb gemaakt zal ik er eentje plaatsen.

                    #17498680
                    Mirage
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 July 2004

                      Nou de auto is er inmiddels en staat alweer te koop. Na stukken erin gelast te laten hebben om m weer een jaar apk vaardig te krijgen heb ik me gerealiseerd dat ik me waarschijnlijk ga “vervelen” met de 2.0 (hij staat in het verkoop gedeelte, de groene).
                      Niet omdat het slechte blokken zijn hoor! Ik vind het nogsteeds een van de beste blokken die opel ooit gebouwd heeft, maar gewoon omdat ikzelf wat gewend ben inmiddels qua power.
                      Dus heb ik besloten en inmiddels aangeschaft, een 2.6 6cilinder. Aan deze auto wordt momenteel de laatste hand gelegd, een paar kleine dingen moeten gemaakt worden en dan ga ik m over een weekje ophalen.

                      Nu komt er een vraag van mij: weet iemand of er een boordcomputer achteraf ingebouwd kan worden? (de display zit er wel, maar kan alleen nergens knoppen vinden, en waarschijnlijk staat er daarom een f in de display). Dus waar zitten normaal de knoppen? Heeft iemand hier nog een console/paneel voor? En waar zou de stekker moeten liggen voor de knoppen als deze er uberhaupt al in zit?

                      Super bedankt alvast!

                      #17498681
                      manus
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Volgens mij zitten de knoppen ergens in de buurt van de handrem.

                        #17498682
                        Mirage
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 July 2004

                          Nog even twee vraagjes,

                          Kan iemand mij foto’s laten zien van de middentunnel waar de boordcomputer bediening inzit? En weet iemand of de stekker net als bij de Cali er standaard al in zit?

                          Ten tweede, zijn die plastic zwarte overzetstukken over de dorpels gelijmd of geschroefd? Of kun je ze er zo af klikken?
                          Alvast bedankt!

                          #17498683
                          manus
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Als je dorpel lijsten hebt met een rubberen strip erin kun je die rubberen strip eruit halen die werkt als een soort vergrendeling.

                            De dorpel lijsten met de chromen strip eroverheen zijn volgens mij geklikt en zou je zo los kunnen halen.
                            Dit laatste weet ik niet helemaal zeker meer dus probeer het eerst voorzichtig.

                            #17498684
                            TonSR
                              Lid sinds:
                              29 October 2007

                              bij een a omi station zit de zaak geklikt echter bij het loshalen
                              willen ze nog wel eens stuk gaan.
                              verder heb ik een a caros station waar op het interieur na alles in zit
                              althans niet de motor en de bak ,maar de console en de tunnel bak
                              met opbergvakje en de knopopologie voor elec ramen voor en achter zo ook knop voor de bc bediening. let wel de comp is voor 6 cil lijn dual ram
                              verder wat je zoal nog kan gebruiken nette raampjes
                              rond om afdek gebeuren achter voor koffer ruimte
                              schokdempers die je middels een ventiel achterin op druk kan zetten
                              nog nette vloer achterin fijn weet ik veel nog meer.
                              hoor het wel vgr tonsr.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.