Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › ombouw x25xe naar y32se wie heeft info????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2011 om 13:22 #17243660
beste mensen
Aangezien mijn motor niet helemaal goed meer is ben ik aan het kijken naar een ombouw.
ik rij op dit moment een originele calibra dtm v6 ( x25xe ) automaat
ik wil hier een x30xe of y32se in zetten.de vraag:
wat moet ik over zetten en wat moet ik vervangen van de huidige setting.
als iemand info heeft of een sait waar het een en ander aan onderdelen te vinden is hoor ik het graag.27 november 2011 om 14:36 #17947427Alle aanbouwdelen, zoals het inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstukken, kabelboom moet je overbouwen van X25xe.
Anders moet je ff rond kijken op clubcalibra.com daar staan er zat op die al een ombouw gedaan hebben….
27 november 2011 om 18:46 #17947428is hetzelfde als een gewone motorwissel. inderdaad alles alle aanbouwdelen overschroeven en terughangen.
zou zelf alleen wel custom chip erin hangen (zeker met de 3,2) om verschil in vermogen echt te kunnen gebruiken.een 3 liter met calibra inlaat geeft geen 211 pk namelijk omdat de inlaat daar te nauw voor is. met een gechipte ecu kom je hier wel aan (terwijl een gechipte omega 3 liter 230+ leverd)
27 november 2011 om 19:04 #17947429@drakos wrote:
is hetzelfde als een gewone motorwissel. inderdaad alles alle aanbouwdelen overschroeven en terughangen.
zou zelf alleen wel custom chip erin hangen (zeker met de 3,2) om verschil in vermogen echt te kunnen gebruiken.een 3 liter met calibra inlaat geeft geen 211 pk namelijk omdat de inlaat daar te nauw voor is. met een gechipte ecu kom je hier wel aan (terwijl een gechipte omega 3 liter 230+ leverd)
– Doorlaat van een Omega inlaat komt ook niet verder dan 68 a 70mm, LMM is de spelbreker..
– als de motor uit een RWD opel komt zal ook het carter en de olieaanzuigbuis gewisseld moeten worden.Willem
28 november 2011 om 21:01 #17947430oke bedankt ga driftig op zoek naar een goeie motor of een die het opknappen waard is.
29 november 2011 om 17:19 #17947431Zijn wel 2 verschillende dingen he.. Of een goede motor, of 1 die je moet opknappen.
Ik kan je denk evt. wel helpen denk aan ‘n goede 3.2
grt. Jeroen.29 november 2011 om 19:45 #17947432@Jerremy wrote:
Zijn wel 2 verschillende dingen he.. Of een goede motor, of 1 die je moet opknappen.
Ik kan je denk evt. wel helpen denk aan ‘n goede 3.2
grt. Jeroen.wat wil je hier voor hebben als ik vragen mag?
en wat is de geschiedenis van de motor?30 november 2011 om 18:29 #17947433Hallo Dikcos
Rij zelf Calibra, 3,0 ex Omega motor, en ook automaat ! en als je van plan bent om veel snelle sprintjes te trekken ! de automaat bak geen lang leven heeft !!
1 december 2011 om 11:22 #17947434AF22 zuigt sowieso vind ik. Maargoed dat is persoonlijk..
Dikcos, heb een pm gestuurd.mvg.
27 december 2011 om 08:38 #17947435de reden van ombouw was omdat er een vervelende stamp in de auto voelbaarwas als ik optrok en/of droor trok zeg maar.
echt bleek alles te maken te hebben met een kapotte homokineet ( echt niet hoor baak in bochten werk )
en omdat de dealer had gezecht dat de motor dan wel eens op het punt stond te overleiden ben ik gaan kijken van hoe verder.
en als je dan toch aan de gang gaat dan maar goed dacht ik.maar gelukkig door de linker aandrijfas te vervangen was alles weer zo als het hoort en zal deze cali nog een paar jaar door rijden in originele setting.
maar toch super bedankt voor info en tips :wors
28 december 2011 om 11:26 #17947436Goeie diagnose gesteld door de dealer.. :???:
Maar goed te horen iig dat het echte euvel gevonden is en het opgelost is ! :thumbup
greetz, Jeroen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.