Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Ombouw van X25XE naar X30XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2014 om 08:55 #17263181
Zoals sommige van jullie al gelezen hebben, staat er voor de planning om een X30XE in mijn calibra te bouwen.
Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal overzetten van een X25XE naar een X30XE en wat past niet?
Past de automaatbak van de X25XE ook op de X30XE?
Kan je de ECU van de X25XE gebruiken op de X30XE?
Moet je de auto afstellen op de testbank?Het zijn wel wat vragen, maar als ik het doe wil ik het goed doen. Bedankt alvast voor jullie hulp.
Gr. Reda
8 januari 2014 om 12:29 #18205921ff zoek functie gebruiken, meen me te herinneren dat er al een aantal topics hierover zijn in zowel Calibra als Vectra gedeelte.
Maar samenvattend;
@re2flex wrote:
Zoals sommige van jullie al gelezen hebben, staat er voor de planning om een X30XE in mijn calibra te bouwen.
Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal overzetten van een X25XE naar een X30XE en wat past niet? –> je moet niks, maar p&p is je 2.5 aanbouwdelen overzetten, inlaat, uitlaat, draadboom, ecu etc. wil je ‘t uitdagender maken kan je voor kiezen aanbouwdelen als inlaat, draad boom en ecu van omega passend te maken, of Vectra B inlaat met toebehoren..
Past de automaatbak van de X25XE ook op de X30XE? –> ja
Kan je de ECU van de X25XE gebruiken op de X30XE? –>ja
Moet je de auto afstellen op de testbank? –> wederom, je moet niets, is wel het mooiste. Easy way is een ‘van de plank’ uiteraardHet zijn wel wat vragen, maar als ik het doe wil ik het goed doen. Bedankt alvast voor jullie hulp.
Gr. Reda
8 januari 2014 om 12:46 #182059228 januari 2014 om 17:07 #18205923@Jerremy wrote:
ff zoek functie gebruiken, meen me te herinneren dat er al een aantal topics hierover zijn in zowel Calibra als Vectra gedeelte.
Maar samenvattend;
@re2flex wrote:
Zoals sommige van jullie al gelezen hebben, staat er voor de planning om een X30XE in mijn calibra te bouwen.
Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal overzetten van een X25XE naar een X30XE en wat past niet? –> je moet niks, maar p&p is je 2.5 aanbouwdelen overzetten, inlaat, uitlaat, draadboom, ecu etc. wil je ‘t uitdagender maken kan je voor kiezen aanbouwdelen als inlaat, draad boom en ecu van omega passend te maken, of Vectra B inlaat met toebehoren..
Past de automaatbak van de X25XE ook op de X30XE? –> ja
Kan je de ECU van de X25XE gebruiken op de X30XE? –>ja
Moet je de auto afstellen op de testbank? –> wederom, je moet niets, is wel het mooiste. Easy way is een ‘van de plank’ uiteraardHet zijn wel wat vragen, maar als ik het doe wil ik het goed doen. Bedankt alvast voor jullie hulp.
Gr. Reda
Ik raad het afstellen ten zeerste aan !
8 januari 2014 om 18:42 #18205924Afstellen is niet perse nodig. Loopt prima op de 2.5ecu
Wel als je er meteen wat meer vermogen uit wil halen.
8 januari 2014 om 20:27 #18205925Bedankt voor de snelle reacties! De meeste topics ken ik al, maar in alle topics hebben de mensen een handgeschakelde bak op een Topic na.
Dus weet ik nog niet of de automaatbak 1 op 1 past op de X30XE. En in een topic werd zelfs genoemd dat de kabelboom ook overgezet moest worden.. :wtf8 januari 2014 om 21:10 #18205926Bak zou toch moeten passen, Je zet alle sensoren( elektronica ) over van x25 naar x30, Geen reden om je kabelboom over te zetten
8 januari 2014 om 21:17 #18205927Alles overzetten.
Alleen kaal blok met koppen gebruiken, dus ook geen carterpan.
De rest alles van je 2.5 overzetten.
Blokken zijn exact hetzelfde, op de Boring na.
Dus ja, je bak past ertegen
12 januari 2014 om 19:47 #18205928Hier ook de automaatbak van de x25xe op de x30xe ! wel de starterkransplaat gebruiken van 2,5 motor ! verders alles overzetten ! ook de 3.0 injektoren, ook de peilstok !
12 januari 2014 om 20:10 #18205929Heeft de cali x25xe andere injectoren dan de 3liter dan??
De injectoren van de vectra-b / omega-b x25xe en x30xe zijn hetzelfde namelijk.
Zo ook de 3bar drukregelaar.Maar je moet de rails toch overzetten, kan je ze makkelijk wisselen.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
14 januari 2014 om 08:20 #18205930Mijn huidige bak gaat dus passen. Dankjewel allemaal, jammer dat niemand een how to heeft geplaatst hierover :angel .
14 januari 2014 om 11:19 #18205931Volgens mij heb ik een goede voorzet gedaan dmv links van lieden die het eerder gedaan hebben.
Het meeste (meest belangrijke) is er inmiddels over gezeged en geschreven.
Voor de rest komt het aan op gereedschap, plek, tijd, zin en sleutelen. Als één of meerdere hiervan of kennis ontbreekt, dan zou ik me maar goed bedenken om aan zoiets als dit te uberhaupt te beginnen.Praat anders is met mensen die je voor gegaan zijn, stuur ze een PM voor evt. (specifieke) vragen.
En anders kan je het ook nog laten doen door mensen die vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Bijvoorbeeld Wim-V6, en Carlo Astra hebben veel ervaring en kennis van zaken van deze motoren, ook van ombouws als deze. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.