ombouw B naar c20xe

Forumindex Forums Overige APK & RDW ombouw B naar c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208333
    TRPower
      Lid sinds:
      13 October 2008

      heej,
      is het nou wel of niet zo: ( heb t al wel s ergens gelezen,weet niet meer waar )

      stel, ik koop een B gsi waar een c16xe orrigineel in ligt,
      daar hang ik een c20xe in

      de pk’s
      c16xe: 109
      c20xe: 150

      verschil is 37,6 %

      hoe zit dat nou precies bij de rdw…
      ik blijf onder de 40% dus kost mij dit alleen de 55 euro voor de keuring, of moet ik ook de geluidstest ondergaan?

      dit omdat ik zondag voor een B gsi ga kijken,en ik nog n c20xe heb staan in de schuur ( word dagelijkse auto,dus wil m op kenteken )

      uiteraard worden de andere projecten ook op kenteken gezet ;)

      #17457238
      jblfreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dan krijg je een keuring een DB test en hij word gewogen

        krijg hetzelfde met me kadett V6

        #17457239
        TRPower
          Lid sinds:
          13 October 2008

          ja…maar jij veranderd ook het aantal cilinders+dat jij met meer als 40% vermogenstoename de keuring ondergaat

          #17457240
          henkjan_80
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2006

            Als je een motorwijziging hebt met een motor waar geen typegoedkeur voor is voor jouw auto, zoals in jouw geval (Corsa B c20xe is dus geen typegoedkeur voor) dan moet je altijd een geluidstest doen.
            Neemt het motorvermogen met meer dan 40% toe dan moet je ook een weggedragtest doen maar dat hoeft in jouw geval dus niet

            #17457241
            CorsaKris
              Lid sinds:
              14 September 2006

              En dan komt er als motorcode C20XE op je kentekenpapieren te staan?

              Zal de verzekering ook leuk vinden zulke projectjes, maw pak je portefeuille er maar bij..

              #17457242
              TRPower
                Lid sinds:
                13 October 2008

                ja dan komt die als c20xe op kenteken…
                ik denk dat je als verzekeringspremie t zelfde betaald als voor n calibra/astra/vectra c20xe… ( lijkt mij )

                ik heb bij mn TR verzekering wel gemeld dat er een motorswap heeft plaatsgevonden, daarbij staat op t verzekeringsbewijs: Corsa A TR C20XE…en bij vermogen staat 110kw, ook staat er onderaan als opmerking: er heeft een motorwissel plaatsgevonden met zown verhaaltje erbij

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.