ombouw 1,2 naar 2,2

Forumindex Forums Modellen Kadett ombouw 1,2 naar 2,2

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267201
    sedan c1
      Lid sinds:
      8 January 2012

      Hallo, ik ben een kadett 1,2 aan het ombouwen naar 2,2, maar de vooras is nog van de 1,2 ,dat zou geen probleem mogen zijn…is mij verteld.
      Maar ik neem aan dat die 1,2 schijven niet voldoen, dus welke schijven moeten er dan op en passen die op die 1,2 wielnaven?
      heeft er iemand ervaring met welke remschijf/klauw combinatie ik het best zou afzijn…?

      mvg R

      #18244987
      chriske
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 October 2008

        wie heeft jou dat verteld , dat het lukt kan goed zijn maar voor u veiligheid en die van andere zou ik liever opteren om die vooras te verstevigen (bestaan set voor) of een vooras , eentje minstens van een kadett c 1.6 te nemen , achteras ook trouwens van een 1.6

        dan zijn de remmen ook al beter

        maar is ook te zien hoeveel kosten je wilt doen voor die 2.2E

        grtz

        #18244988
        sedan c1
          Lid sinds:
          8 January 2012

          Deze coupe waar het om gaat heeft voordien ook altijd gereden met een 1.2 vooras, en toen stak er zelfs een 2.4 met webers in, het enige verschil is toch maar dat de 2 onderste chappen enkele mm dikker zijn, dat kan toch zoveel niet uitmaken, een 1.6 vooras is toch niet verstevigd ( origineel)? Alleen op de onderste armen zit een extra plaatje en de diameter van de chape scheelt 5 mm…

          #18244989
          chriske
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 October 2008

            geen probleem voor mij hoor , is of word mijn auto nie he

            #18244990
            sedan c1
              Lid sinds:
              8 January 2012

              maar daarmee weet ik het nog niet, welke schijven en klauwen moet ik zien te vinden, rekord e2? astra f?

              mvg

              #18244991
              chriske
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 October 2008

                denk dat je mss beter voor deze zaken aanmeld op het opel kadett c forum nl

                daar staan er mensen die met ook een 1.2 vooras rijden
                http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=19&t=12326&p=85024&hilit=welke+remmen+op+1.2+as#p85018″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18244992
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik weet dat de fusees wat dikker zijn, maar of de rest van de vooras ook al steviger is….geen idee.
                  ik rij zelf wel met een 1600+ as, die ook nog is verstevigt is.
                  Ik zelf heb record 2.2 schijven en vectra 2000 klauwen, dit i.c.m. een standaard 1600 HRC.
                  Achter schijven van een bmw en klauwen van een Scorpio 2.9. Kan allemaal aanzienlijk groter, maar dit alles past in mijn 13″wieltjes en remt als een tiet!
                  Zit Volvo 240 4-pots klauwen te overwegen, maar aan de andere kant remt dit goed genoeg.

                  Of dit alles op jouw 1.2 fusee stukken past: eigenlijk geen idee.

                  #18244993
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ik meen dat de GT/E ook een verstevigde vooras hadden

                    #18244994
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @Duurt wrote:

                      ik meen dat de GT/E ook een verstevigde vooras hadden

                      Klopt, dat heb ik ook gekopieerd

                      #18244995
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        Zo nu en dan word er wel een set assen aangeboden op het net, de achteras moet er zeker onder.
                        Ben je ook gelijk klaar wat veren en schokdempers betreft, en dan ook met de remmen.
                        Vergeet niet de hoofdremcilinder!

                        Gebruik google maar inzake verstevigen vooras.

                        Zou zelf een 1.6 Kadett opzoeken, dan heb je de meeste al.

                        Zelfs hierr op dit forum stond nog een leuke witte coupe te koop, met een 2.0 met 5 bak.
                        Is allang verkocht.

                        En hierbij een link over de vooras…………………….

                        http://users.telenet.be/opelrearpowerteam/ORPT/projart/pages/013/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        WAARSCHUWING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag

                        Zat net ff te snuffelen op bovenstaande website ( bij stukken/brokken ), en kreeg een alarm van mijn virusscanner.
                        Deze had het over een infectie de js:iframe-ael[trj] GELUKKIG GEEN LAST!

                        Even op google gekeken en………….

                        http://www.microsoft.com/security/portal/threat/encyclopedia/entry.aspx?Name=Trojan:JS/IframeRef.I” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Een gewaarschuwd mens telt voor twee. :thumb

                        #18244996
                        pierrekrik
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 November 2010

                          Edelschmiede verkoopt deze sets, wel een beetje prijzig
                          http://www.edelschmiede.com/shop/blechverstaerkungen-kadett-c-vorderachse-spezial” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18244997
                          Joe-Kadett
                            Lid sinds:
                            7 September 2014

                            gewoon die 1.2 subframe dicht boxen
                            draag armen mag je ook verstevigen
                            en als goed is passe de klauwen/schijven van een 2.0 ascona op de 1.2 naaf
                            heb wel zelf al een achter as van een 2.0 die past er zo onder alleen de panhardstang moest ik inkorten
                            met me 1.2 remmen had ik apk technisch genoeg rem druk voor dat gewicht
                            voor veiligheid komt er 2.0 op voor en achter hoope dat het voldoende is

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.