Olieverbruik y22se

Forumindex Forums Techniek Ecotec Olieverbruik y22se

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208256
    CorsaKris
      Lid sinds:
      14 September 2006

      Mensen,

      Een olieverbruikende Y22SE (1 liter op 1000 km) wat is hier vaak aan de hand?

      Is reperatie aan te bevelen of een andere (ruil?) motor?

      Gaat om een B Frontera met bijna 2 ton op de klok

      #17452412
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        volgens de dealer is een olieverbruik van 1 op 1000 acceptabel bij splinternieuwe auto’s dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken :hmmz

        #17452413
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Zit het pijpje van de bediening van de carterventilatie niet dicht.

          deze kan op degasklep / inlaat verstopt zitten of op het klepdeksel / cartervetilatie huis verstopt zitten.

          als deze dicht zit kan de carterventilatie zijn druk niet kwijt en gaat ie het weg persen (meestal langs de zuigerveren naar de verbrandingsruimten).

          Willem

          #17452414
          CorsaKris
            Lid sinds:
            14 September 2006

            origineel gepost door 2000
            volgens de dealer is een olieverbruik van 1 op 1000 acceptabel bij splinternieuwe auto’s dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken :hmmz

            Ja volgens de dealer, maar als het mijn auto is vind ik het toch verontrustend.

            Willem bedankt voor je reactie zal wel ff kijken of het een slang is:thumbup

            #17452415
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              origineel gepost door CorsaKris

              origineel gepost door 2000
              volgens de dealer is een olieverbruik van 1 op 1000 acceptabel bij splinternieuwe auto’s dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken :hmmz

              Ja volgens de dealer, maar als het mijn auto is vind ik het toch verontrustend.

              Willem bedankt voor je reactie zal wel ff kijken of het een slang is:thumbup

              ik zou daar zelf ook grote moeite mee hebben, zeker als de auto nieuw zou zijn.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.