Olieverbruik Corsa B 1.2 16v

Forumindex Forums Modellen Corsa Olieverbruik Corsa B 1.2 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272618
    stiggel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 November 2010

      De Corsa (bj. 2000 met 150.000 km) van mijn vrouw verbruikt een klein beetje olie. En als deze een tijdje stationair gedraaid heeft en je rijdt vervolgens weg, dan rookt hij flink. Verder rijdt de auto prima en zijn er geen problemen.
      Kan iemand mij vertellen of er iets te doen is aan het olieverbruik? Of is het gewoon ouderdom/slijtage van de motor?

      Hartelijke groet,
      STiGGEL

      #18289468
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Ik vermoed als je na langer als 1 minuut staitonair draait gaat roken je klepseals aan vervanging toezijn (als de x12xe die heeft)

        #18289469
        stiggel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 November 2010

          Dank voor je reactie Bart!
          Is dat een duur, arbeidsintensief grapje?

          Groet,
          STiGGEL

          #18289470
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Als het je kleppenseals zijn.. Kan goedkoop zijn door zelf te doen maar ik denk dat je distributieketting ( hoop dat ik het deze keer goed heb) eraf moet en als je daar geen ervaring mee hebt zou ik het uit handen geven.. Wat de prijs ervan is is per garage afhankelijk.. Bel diverse garages en vraag de kosten voor alleen de klepseals te vervangen… Hierbij wordt de distributie gedemonteerd en de nokkenassen verwijderd en worden de kleppen een voor 1 los gehaald on bij de klepseals te komen.. Dus best wel arbeids intensief

            #18289471
            stiggel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 November 2010

              Onze Corsa heeft inderdaad een distributieketting :thumbup
              Ik zal eens bij mijn beun informeren. Hij werkt bij een VOD en heeft veel ervaring.
              Hij zal dit klusje toch moeten kunnen klaren neem ik aan. Ik lees her en der ook over verstopte slangen naar carterventilatie?
              Zou dit het ook kunnen zijn?

              STiGGEL

              #18289472
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                bij een verstopte carter ventilatie begint ook wel eens je motor wat onregelmatig te lopen enzo.. en zou deze niet moeten roken.. maar zeg nooit nooit..
                bij de x20xev is het een dingetje dat snel verholpen kan zijn i.v.m. het uitboren van het gaatje in de gasklep.. ik weet zo niet of je bij de x12xe ook deze modificatie moet/kunt doen.. maar als het kan zou ik dit zeker doen… dan is de verstopping weg en komt niet meer terug

                #18289473
                stiggel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 November 2010

                  Nogmaals dank voor de info Bart :thumb
                  Ik wacht nog even af of iemand nadere info heeft over die carterventilatie bij een x12xe. Dit is in eerste instantie wellicht eenvoudiger te verhelpen (en te proberen) dan die kleppenseals.

                  STiGGEL

                  #18289474
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    graag gedaan

                    #18289475
                    stiggel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 November 2010

                      Niemand verder meer tips???

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.