Oliestop met magneet

Forumindex Forums Techniek Cih Oliestop met magneet

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244955
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Op verschillende eBay shops ben ik voor de C20XE motoren oliepluggen tegengekomen met een sterke magneet aan de binnenkant, die zo eventuele metaaldeeltjes vasthoudt, zodat deze niet opnieuw het oliecirculatie systeem in kunnen.

      Vraag 1: Zou dit echt werken?

      Vraag 2: Is een carterstop van een C20Xe hetzelfde als van een 20E CIH?

      Vraag 3: Stel ik wil ooit een olietemp meter aansluiten op mijn CIH, is daar nog een andere plek voor buiten de carterstop?

      #17968838
      gtw
        Lid sinds:
        1 July 2004

        @McLambo wrote:

        Op verschillende eBay shops ben ik voor de C20XE motoren oliepluggen tegengekomen met een sterke magneet aan de binnenkant, die zo eventuele metaaldeeltjes vasthoudt, zodat deze niet opnieuw het oliecirculatie systeem in kunnen.

        Vraag 1: Zou dit echt werken? ja, werkt echt, zijn zat motoren welke deze standaard hebben

        Vraag 2: Is een carterstop van een C20Xe hetzelfde als van een 20E CIH? geen idee, maar zou best kunnen

        Vraag 3: Stel ik wil ooit een olietemp meter aansluiten op mijn CIH, is daar nog een andere plek voor buiten de carterstop?

        ja, in het distributiedeksel, waar standaard die inbus in zit

        #17968839
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006

          Ter info: ik werk met motoren die tegen de duizend Pk leveren, met bijbehorende versnellingsbakken.
          Ze hebben allemaal centrifugaalfilters, magneetfilters en de klassieke filters.
          Ze zijn meestal van Duitse makelij en ik heb er enkel goede ervaringen mee.
          Maar sommige voertuigen bij ons heben die magnetische aflaatstoppen ook op bruggen en bakken en zijn zeker
          nuttig.

          #17968840
          McLambo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            @gt/w wrote:

            @McLambo wrote:

            Op verschillende eBay shops ben ik voor de C20XE motoren oliepluggen tegengekomen met een sterke magneet aan de binnenkant, die zo eventuele metaaldeeltjes vasthoudt, zodat deze niet opnieuw het oliecirculatie systeem in kunnen.

            Vraag 1: Zou dit echt werken? ja, werkt echt, zijn zat motoren welke deze standaard hebben

            Vraag 2: Is een carterstop van een C20Xe hetzelfde als van een 20E CIH? geen idee, maar zou best kunnen

            Vraag 3: Stel ik wil ooit een olietemp meter aansluiten op mijn CIH, is daar nog een andere plek voor buiten de carterstop?

            ja, in het distributiedeksel, waar standaard die inbus in zit

            Is dit een standaardmaat voor een universele sensor? of moet ik daar iets specifieks voor hebben?

            #17968841
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Bij ons thuis in sommige tractoren zit ook zo,n magneet…bij elke oliewissel zit der wat vijlsel aan…waar het vandaan komt,het zijn zo,n kleine deeltjes dat het nog veel fijner is als zand….

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.