Oliesoort Astra G Z22SE

Forumindex Forums Modellen Astra Oliesoort Astra G Z22SE

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270455
    Mr.F
      Lid sinds:
      3 November 2008

      Zoals de titel zegt, welke oliesoort is het beste voor een z22se?

      #18272452
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Heb er 5W40 premium synthetic inzitten.

        #18272453
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Ik heb zelf 5W40 voll syncthetic inzitten. Dit omdat volgens mijn onderhoud boekje deze olie gebruikt is vanaf de eerste onderhoud beurt.

          Maar weet van verschillende mensen hier op het forum en buiten het forum die gebruiken gewoon 10W40. En dat gaat ook goed zeggen ze.

          #18272454
          Mr.F
            Lid sinds:
            3 November 2008

            Was van plan er idd 5w40 vol synt. In te gooien, thanks!

            #18272455
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              De Z22se motorblok word namelijk lekker snel warm (bedrijfs temperatuur). Zelfs bij koud weer is mijn motorblok snel warm.

              Daarom lijkt mij de 5w40 iets beter om in dit blok te hebben dan de 10w40. Maar op de forum van de uk rijden veel mensen met 10w40.
              Het mag er in volgens de boekjes.

              #18272456
              TedMechanic
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2007

                @Dolby wrote:

                Daarom lijkt mij de 5w40 iets beter om in dit blok te hebben dan de 10w40. Maar op de forum van de uk rijden veel mensen met 10w40.
                Het mag er in volgens de boekjes.

                Die logica begrijp ik niet helemaal. Bij een motor die lang koud blijft lijkt me een dunnere olie juist beter (dus 5W). Als de motor lekker snel warm wordt, is dat juist niet nodig en zou je er 10W in kunnen gooien. Dus dan snap ik niet waarom volgens jou een dunnere olie beter is bij een motor die snel warm wordt.

                #18272457
                remutr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2012

                  5w40 kiezen castrol edge, rijd de 1.6 en de v6 hier ook mee gaat perfect.

                  5 is idd als het langer duurt om hem op temperatuur te krijgen, geld voor me 1.6. de v6 zou ook naar de 10 kunnen maar 5 is makkelijker dan kan ik gewoon 10 liter in 1 keer kopen bij oliewereld en kan ik ze beide verversen en bijvullen tot de volgende olie wissel.

                  #18272458
                  Mr.F
                    Lid sinds:
                    3 November 2008

                    Het ging me er vooral om ivm de ketting, op mn werk staat er gewoon 5w40 vol synt. en dat gaat er gewoon in dan. :thumb

                    #18272459
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      @Tedmechanic, hiermee bedoel ik dat ik voor veilig ga en dus een dunnere olie neem zodat de smering zo snel als mogelijk optimaal is. Vooral omdat deze motor een ketting heeft die bekent staat dat deze ketting niet onderhoudsvriendelijk is.

                      @TedMechanic wrote:

                      @Dolby wrote:

                      Daarom lijkt mij de 5w40 iets beter om in dit blok te hebben dan de 10w40. Maar op de forum van de uk rijden veel mensen met 10w40.
                      Het mag er in volgens de boekjes.

                      Die logica begrijp ik niet helemaal. Bij een motor die lang koud blijft lijkt me een dunnere olie juist beter (dus 5W). Als de motor lekker snel warm wordt, is dat juist niet nodig en zou je er 10W in kunnen gooien. Dus dan snap ik niet waarom volgens jou een dunnere olie beter is bij een motor die snel warm wordt.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.