Olielekkage Combo x1.7d (1997)

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Olielekkage Combo x1.7d (1997)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262695
    reusjep
      Lid sinds:
      26 September 2012

      Beste mede opel-rijders,
      Zoals de titel al zegt, lekt mijn Combo nogal wat olie. Naar het lijkt langs het kleppendeksel, waarvan ik de pakking al eens vervangen heb.
      Ook heb ik de slang naar de inlaat los gehad en beide openingen doorgeblazen. (Carterventilatie?) De druk die evt. opbouwt kan gewoon weg maar ik hoor wel gesis langs het kleppendeksel komen als ik er in blaas.
      Nu gaat mijn verstand niet ver genoeg om te kunnen zien of dit wellicht klepseals, een verminkt klepdeksel of toch de koppakking is. Er staat ongeveer 248.000 km op de teller.

      Vast bedankt voor jullie hulp!

      Nog 2 foto’s voor de duidelijkheid:

      #18200787
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        Of pakking vervangen of door rijden. Ik zou voor het laatste kiezen mag wel wat zweten.

        #18200788
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Is een kunstof deksel, vervang dit deksel eens, willen wel scheuren of kromtrekken.

          Deze is goed te vinden op de sloop.

          Deze past van:
          Corsa b: 1.5D 1.5TD 1.7D
          Astra f: 1.7TDS x17dt
          Vectra a: 1.7TD
          Vectra b: 1.7TD
          Mazda 323 1.7TD
          willem

          Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

          #18200789
          reusjep
            Lid sinds:
            26 September 2012

            Voor zweten is het wel wat té: er ligt na ’t rijden altijd een plasje olie onder de auto.
            De optie van het klepdeksel ga ik als eerste proberen. Bedankt voor het meedenken!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.