Oliekoeler Y17DT vervangen: vraagjes…

Forumindex Forums Modellen Corsa Oliekoeler Y17DT vervangen: vraagjes…

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270667
    xladage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2008

      Beste mensen, Ik wil de oliekoeler van mijn Y17DT vervangen, en heb even de handleiding bekeken. Nu zit ik met een paar vragen…
      1. Volgens de handleiding moet de KVS eerst helemaal leeg / afgetapt. Is dit echt nodig? Komt er anders te veel KVS uit? Volledig verversen van de KVS heb ik net gedaan, dus als het niet hoeft, liever niet.
      2. Volgens de handleiding moet het hele oliefilterhuis er af. Ik wilde zelf eigenlijk direct de koeler van het huis afschroeven, en het huis laten zitten op het blok. Kan dat ook, of is dat onhandiger?
      3. De pakking tussen koeler en huis dienen te worden vervangen, maar ik weet niet met welke maat pakking. Kan nergens vinden wat het zou moeten zijn. Iemand een idee?
      4. Omdat die koelers vaak stuk gaan lees ook veel dat ze ge-bypassed worden. Omdat ze alleen nodig zijn bij zware belading in warme gebieden (aldus internet), maar wat wordt hier dan precies gedaan? Wordt de in-uitgang van het oliekanaal rechtsptreeks aangesloten op elkaar op het oliefilterhuis, of wordt de in-uitgang van de koelvloeistof op elkaar aangesloten op de koeler?

      Thanks alvast!

      #18274562
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Durf niet te zeggen hoe hij zit.

        Mijn 1.5TD heeft m tussen het blok en oliefilter zitten, de Z17DTH tegen het oliefilterhuis aan.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18274563
        xladage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2008

          Vandaag maar even gewoon de proef op de som genomen.
          Brandstoffilter en lucht aanvoer buis verwijderd, en de rest laten zitten.
          Het gaf een klein scheutje olie en een flinke scheut KVS bij het loshalen, maar al met al viel het mee, en was het een bodempje op de lekbak.
          Montage (en demontage) moet dan wel op gevoel.

          Meteen de pakkingen tussen de koeler en oliehuis vervangen. Die worden alleen bij de dealer verkocht… 2 ringetjes = 11 euro blijkt dan ineens…

          Al met al gelukt. Nu even kijken of na een paar ritjes de boel schoon blijft…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.