Oliefilterhuis verdraaid 26SE

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Oliefilterhuis verdraaid 26SE

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236683
    Borisvec
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2015

      Beste medeforummers,

      Ik heb een vraag. Ik zit met het volgende probleem: Afgelopen zaterdag heb ik bij de doe het zelf garage geprobeerd om mijn olie te verversen. Had de olie al laten weglopen, maar toen kreeg ik de dop van het oliefilterhuis slecht los. Ik dacht dat het gewoon zwaar ging, maar toen bleek dat het huis meedraaide. Ik had al op het forum gelezen dat die doppen vaak veel te strak worden vastgezet. Ik had de positie van het filterhuis niet gemarkeerd, dus ik heb hem maar weer wat teruggedraaid, maar hij zal niet op de oude positie zitten. Toen maar nieuwe olie erin gegooid en gestart. Oliedruklampje ging gelijk uit, en ben voorzichtig 10 min naar huis gereden. Daarna heb ik mn auto niet meer gebruikt, omdat ik niet zeker weet hoeveel kwaad dit kan. Hij heeft tijdens het naar huis rijden niet gelekt bij het filterhuis. Kunnen jullie mij hierover wat duidelijkheid geven, over wat ik nu het beste kan doen?

      #17868399
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Is geen probleem, heeft ook geen vast punt waarop die moet zitten. Vast is vast.

        #17868400
        Borisvec
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2015

          Bedankt voor je reactie! ik zat te twijfelen omdat ik op het forum had gelezen dat het oliefilterhuis bij de 18xe motoren precies op een bepaalde positie moet zitten, omdat je anders de doorstroom van de olie geblokkeerd wordt. Nou nog de dop er nog afkrijgen, maar ik kan in ieder geval rijden.

          #17868398
          koenelsenaar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2010

            wel vervangen dat filter anders verzadigd je oliefilter.

            probeer m tegen te houden met een grote tang, en dop met wringijzer er bv op…

            #17868401
            Borisvec
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 January 2015

              Bedankt voor je advies, dat moet ik inderdaad snel even doen. Het zou best is kunnen dat het er al twee jaar in zit. Met z’n tweeën doen is misschien handiger? De een tegenhouden en de ander losdraaien.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.