Oliedruksensor op een 1.0S bouwen, waar & welk soort sen

Forumindex Forums Modellen Corsa Oliedruksensor op een 1.0S bouwen, waar & welk soort sen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211436
    Aapje
      Lid sinds:
      1 January 2009

      Hoi Mensen,

      Ik ben dus bezig met het inbouwen van een GSI Tellerbak in een 1.0S Corsa ;)

      Tot zover werkt de toerenteller, voltmeter, temp, bezine, km-teller.

      Paar uur googlen en handleidingen lezen later. Snap ik enigins hoe de oliedruksensor moet aangesloten worden op de teller-unit, alleen nu is de vraag.

      Waar kan ik deze sensor monteren op de motor (1.0S motor), en welke sensor moet ik gebruiken…. Ik kan evt. deze nog van een E16SE afhalen, maar dan moet ik wel weten waar deze te vinden is :)

      Wie-o-wie kan mijn oliedruksensor laten werken? ;)

      #17512661
      OrangeArrow
        Lid sinds:
        18 February 2007

        je moet de sensor van die gsi afdraaien, zit op de oliepomp… Neem aan dat je die wel weet te vinden, maar zo niet: die vind je rechts onderaan het blok (vanuit auto gezien), net iets boven de carterpan… Aan de achterkant van blok/pomp zit de sensor. Is een ding van een cm of 3-4 doorsnee met 2 aansluitingen, komt op de plaats van de oliedruk schakelaar… Al weet ik niet of die bij een 1.0 S past:hmmz Iemand????

        #17512662
        OrangeArrow
          Lid sinds:
          18 February 2007

          kijk overigens eens op http://www.corsa-novatuning.nl/nl/index1.htm, staat geloof ik ook een schema!!

          #17512663
          Aapje
            Lid sinds:
            1 January 2009

            Hehe, is de oliedruksensor zo’n dikke pot met 2 aansluitingen erop? Want dan heb ik er 1tje liggen voor m’n neus :)

            Ik zag wel op ’t internet allerlei ringen die je tussen de oliefilter en de motor kon zetten… Waarop je weer de druksensor op kon zetten. Ik weet alleen niet of dit dan op het zelfde circuit uitkomt waar de sensor normaal op zit ?

            #17512664
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              ’t is overigens een bitch om te inbouwen zo’n A3 tellerbak in een A1 :P


              Toerenteller op een 1.0 LS is wel grappig, zo zieje dat hij op 120km/h dik 5000 toeren maakt :P

              #17512665
              OrangeArrow
                Lid sinds:
                18 February 2007

                origineel gepost door Aapje
                Hehe, is de oliedruksensor zo’n dikke pot met 2 aansluitingen erop? Want dan heb ik er 1tje liggen voor m’n neus :)

                Ik zag wel op ’t internet allerlei ringen die je tussen de oliefilter en de motor kon zetten… Waarop je weer de druksensor op kon zetten. Ik weet alleen niet of dit dan op het zelfde circuit uitkomt waar de sensor normaal op zit ?

                denk dat je de goeie voor je hebt! Maak anders ff een pic, kijken wij mee… Dat van die ringen raad ik je af, probeer het met die sensor op te lossen, is altijd het beste!!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.