Oliedruksensor meld oliedruk laag met voldoende olie

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Oliedruksensor meld oliedruk laag met voldoende olie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550928
    AddiCaprino
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2024

      <p style=”text-align: left;”>De melding oliedruk laag maar genoeg olie aanwezig. Ik wil graag weten waar de sensor zich bevind op mijn Astra sports tourer, 1.4 turbo uit 2012. Wie weet dit en kan mij een foto sturen?
      ik vermoed dat de sensor kapot is of kan het ook aan de oliepomp liggen?

      </p>

      #18551045
      Riesje69
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Hoi AddiCaprino,

        het zou idd de sensor kunnen zijn of de oliepomp. Zit er wel de juiste olie viscositeit van de olie in? Wanneer krijg je die melding? Tijdens rijden of stationair? Wat is het toerental bij rijden mocht dit zo zijn? Allemaal info om je misschien verder te kunnen helpen.

        Gr. Ries

        #18551059
        AddiCaprino
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2024

          Beste Ries, dank voor je reactie!  ik heb olie volgens boekje, de melding kwam als ik van van 1 naar 2 schakel en wegrijd van parkeerplaats of bij stoplicht. Dus niet hele hoge toeren. Wat ook vreemd was dat de melding kwam en vervolgens weer verdween en nu paar dagen later komt de melding even na de auto gestart te hebben dus niet meteen bij het starten. Dan gaan de test lichtjes uit en zeg 20 tellen later kwam de melding met piep geluid.

          kan het helpen door de accu eens los te koppelen en weer aan te sluiten ? Of de sensor schoon te maken ? Moet ik de sensor wel vinden :scratch:  ik heb deze nog niet kunnen lokaliseren

          #18551060
          Riesje69
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Beste AddiCaprino,

            uitgaande van je info zou ik zeggen de boel laten checken. De computer eraan om hem uit te lezen wat de druk is als hij koud is en na zeg 50km rijden als de olie lekker warm is. Een oliedrukschakelaar vervangen incl. uitlezen zullen de kosten niet zijn. Als je overschakeld van bijvoorbeeld 1 naar 2 zakt je oliedruk omdat je toerental zakt. Er zit een  overdrukklep in het oliecircuit welke steeds open en dichtgaat naargelang de druk is. Daar zou het ook nog in kunnen zitten. Andere mogelijkheden zijn er ook nog. Op afstand moeilijk te bepalen. De oliedrukschakelaar geeft melding bij ongeveer minder dan 0,4bar druk. Hoeveel kilometers heeft je auto gedaan, wat is de onderhoudsgeschiedenis? Dexos GM specificaties is belangrijk om te volgen. Niet alleen de olieviscositeit!

            Succes.

            Gr. Ries.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.