Olie verwijderen van motorblok ivm stank

Forumindex Forums Modellen Astra Olie verwijderen van motorblok ivm stank

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350875
    marvoo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2012

      Hoi,

      Ik heb een probleempje gehad met m’n Astra. De dop van de olie is losgekomen tijdens het rijden. Deze blijkt niet goed vast te blijven zitten.

      Hierdoor is er olie uitgekomen en is dit over het motorblok heengelopen. Dit met een hoop rook en vieze lucht als gevolg. Nu heb ik alles wel zo goed mogelijk afgepoetsts, maar het blijft vies ruiken naar verbrande olie tijdens het rijden, dit omdat ik het niet goed schoon krijg. De vieze walm komt ook in de auto en ik krijg er koppijn van.

      Weet iemand een manier hoe ik dit goed schoon kan krijgen met een of ander middeltje wat ik er eventueel op kan spuiten.

       

      Alvast bedankt

      #18350892
      3234dmtr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 January 2017

        Je motorblok kan je schoonspuiten in een DHZ wasbox. Als het even kan niet de hoogste spuitdruk gebruiken en alle elektrische delen ontzien. Dus NIET spuiten op stekkers, regelunits en dynamo.

        #18350922
        Chris Spies
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2017

          Je motor lekker inspuiten met dasty,(wel op een koude motor doen)ff laten inwerken en dan afspuiten met de hogedrukreiniger…

          Oppassen met je electronica.

          Dasty is te koop bij de wibra…

          #18350953
          marvoo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 July 2012

            Ok,

            Zal het eens met dasty proberen en daarna voorzichtig afspoelen in een wasbox.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.