Olie verversen nog nut ?

Forumindex Forums Modellen Astra Olie verversen nog nut ?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219793
    doztas
      Lid sinds:
      26 October 2009

      Astra 1.6 / 16 v / Z1.6XE / 2001 / LPG G3 / 192000 km

      Mijn auto verbruikt 0,5 liter olie per 1000 km.

      Bij olie verversen gaat er 3 liter in (dacht ik).

      Maar omdat ie olieverbruikt zit er elke keer al nieuwe olie in.

      Wat voor nut heeft het dan nog om olie te verversen ?

      Is het niet mogelijk om alleen olie filter te vervangen.

      Bedankt.
      Dennis

      #17654299
      royke2000
        Lid sinds:
        17 March 2010

        zolang jij de olie niet afaat blijft ook alle rotzooi liggen
        en wort steeds erger
        maar sukses

        #17654300
        xladage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2008

          Yep, zeker verversen! En vergeet je filter ook niet, want die wordt er ook niet schoner op!

          #17654301
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            precies! Groot punt is inderdaad natuurlijk je filter. Gewoon toch maar aftappen als ie lekker warm is en helemaal nieuw erin.

            #17654302
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              aangezien je het vaak moet bijvullen zal de olie nog wel goed zijn ,wat je kan doen is aftappen met een zeef er onder zodat de rotzooi achter blijft in de zeef dan giet je de olie weer terug en, vergeet de olie filter niet daar kan ook een hoop troep in zitten

              #17654303
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                b07 sorry wat is dat nou voor een advies ?????

                ga naar de Action haal voor €7 4 liter nieuwe 10w40 half syntheet op en gooi die er in altijd beter als voor die paar centen zo,n knoei boel te gaan doen.

                en dan heb je mooie verse olie nog beter is voor€ 3,65 per liter de 5 w 40 voll syntheet te nemen maar dat word dan gezien de ideeen al gauw te duur .

                sorry hoor olie aftappen en zeven ???????:o

                Bert

                #17654304
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  idd gewoon aftappen, en nieuwe olie erin en een nieuw filtertje op. Zou daar niet op bezuinigen

                  #17654305
                  royke2000
                    Lid sinds:
                    17 March 2010

                    filter kost 2euro of zo maar niet te zuinig gaan doen:o

                    #17654306
                    b07
                      Lid sinds:
                      24 February 2009
                      Quote:
                      origineel gepost door Famempeters
                      b07 sorry wat is dat nou voor een advies ?????

                      ga naar de Action haal voor €7 4 liter nieuwe 10w40 half syntheet op en gooi die er in altijd beter als voor die paar centen zo,n knoei boel te gaan doen.

                      en dan heb je mooie verse olie nog beter is voor€ 3,65 per liter de 5 w 40 voll syntheet te nemen maar dat word dan gezien de ideeen al gauw te duur .

                      sorry hoor olie aftappen en zeven ???????:o

                      tja wat je zelf wil ,nieuwe olie is natuurlijk schoner maar als je steeds een halve liter bij moet vullen zou ik zelf blij zijn als ik wat kon besparen ,waarvoor zou je recente olie weg tiefe
                      als die nog prima ze werk kan doen.

                      #17654307
                      Bluns
                        Lid sinds:
                        24 December 2005

                        Dan verbruikt ie al olie en dan ga je naar de action om olie te kopen.. Ook niet echt een slim idee..

                        Ik geloof niet in “goedkope” olie..

                        Maar verversen met een nieuw filtertje, gewoon 5w40 vol synt. Kan je verbruik wel een terug brengen.

                        #17654308
                        royke2000
                          Lid sinds:
                          17 March 2010

                          de olie heeft de zelfde werking maar een veele kortere levensduur door mindere kwalitijd

                          #17654309
                          red-bull
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            hallo,

                            ik zou eerst de oorzaak van het hoge olieverbruik eens opzoeken .

                            en verder altijd filter en carter ring vervangen met oliewissel, en gewoon KNAPPE olie erin.

                            #17654310
                            Famempeters
                              Lid sinds:
                              8 March 2008

                              Ik weet niet wat er nog meer voor een normen zijn hoor???

                              maar beroeps matig heb ik via Shell div cursussen moeten doen aan gaande smeer olie ,en vetten
                              je heb diverse gradatie,s waarvan een G5 norm olie het hoogste in kwaliteid is .

                              laat nou de Aldi ,Lidl en de Action olie alle uit duisland komen en over de G4 norm beschikken dus die 4 liter van de action is zo slecht nog niet voor die €7 als ik bij mijn automateriaal leverantier de eigen merk olie koop is deze voor zien van de zelfde norm echter €24 per 4 liter bruto..maar nieuwe voor delige olie is altijd beter als afgetapte meuk die je ??zeeft .

                              was vande week bij de vak garage voor keurigen en raad eens daar staat de olie van de automat handel in 60 liter verpakking 10w 40 half syntheet is trouwens de enige olie die hij heeft gaat dus overal in let op hij berekend €8 per liter door.dan zou die olie in eens goed zijn want hij is aan de prijs ???????????

                              en als je gemiddeld rijd zo,n 10.000km per jaar en elk jaar gewoon ververst met deze olie is er niks maar dan ook niks mis mee.

                              en zeker de 5w 40 Action vol syntheet is een beste olie neem dat maar van mij aan zit zelfs VAG aan bevelingen op van de VW groep.

                              staat helaas geen Castrol of andere merknaam op die je dik betaald,,nog een voorbeeld

                              remblokken bij de dealer BMW onbetaal baar met wit BMW logo(merk remblokken ATE) de ATE blokken zonder dat witte stempel kosten nog niet de helft wat monteer je dan als BMW rijder ,,,,, juist die dure die zijn pas goed :D ook op latere leeftijd gaan ze wel voor onderhoud naar de beun ?? ,let op BMW maakt zelf echt geen remblokken hoor.

                              zo is het met vele olie soorten ook Kroon olie is er ook een alternatief maar bere goed,is wat je maar wilt hoor .

                              Bert

                              #17654311
                              b07
                                Lid sinds:
                                24 February 2009

                                je betaald vaak voor het merk dat is met alles zo of het nou goed is of niet.

                                staat dat ook op het etiket van de fles of het een bv een G4 is?

                                ik kon het op mij castrol fles niet vinden.

                                #17654312
                                eddie gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 November 2004

                                  misschien verstandig om het groter in te kopen.

                                  doe ik ook,
                                  heb een 60 liter vat 5w30 vol syntheet
                                  en een 60 liter vat 10w40 half syntheet.

                                  maar ik heb dan ook 4 eigen auto’s en ik weet niet hoe veel voor de beun erbij.:jerry

                                  #17654313
                                  Famempeters
                                    Lid sinds:
                                    8 March 2008

                                    op de meeste verpakkingen staat de kwaliteid aangegeven met een norm g3 of g4 of g5 is momenteel de hoogste staat dat er niet verwijst de A.P.I met die code er achter naar de norm,maar daar kijkt toch verder niemand naar en denk je dat dit soort bedrijven op claims zitten te springen ??????????????? .maar het merk etiket en naam kost ook dik geld .

                                    hoe vaak ik al niet hoor dat Vavoline ook niet echt doet wat het zou moeten doen en dan hebben we het wel over een merk olie . gooi ik dat in mijn X16XEL gebruikt hij merk baar olie maar de Action olie en de Kroon olie daar verneemt ie maar een halve liter op de 4 a5000km dus zeg het dan maar.olie 4 liter voor €45 en verbruik of 4 liter voor€14
                                    en dan bedoel ik de 5w40 vol syntheet.

                                    koop ik 60 liter betaal ik €2,68 per liter ex btw dat is dan mijn handels inkoop geld ook hier voor de Vakgarage en deze berekend € 8 per liter ex btw door .

                                    Maar reeel daar moet ook het licht branden en je betaald mee aan zijn uitrusting .maar het is nog steeds de zelfde olie

                                    bert

                                    #17654314
                                    OPC Turbo
                                      Lid sinds:
                                      7 June 2009

                                      Mijn vader zijn Astra Coupe met Z18XE motor op G3 met 200.000km zoop elke 3000km. een liter 5W30 volsyntheet.

                                      Nu hebben wij de motor gespoeld met: – http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Motor/Motor+Flush.html – en daarna 10W40 halfsyntheet erin gegooid en tot nu toe lijkt het probleem VEEL MINDER aanwezig te zijn al eerder… deze combi werkt bij ons tot alle tevredenheid! een collega van mij die doet dit vaker voor beun klanten en zegt dat hij in 9 van de 10 gevallen een verbetering haalt van 400%!

                                      2 voorbeelden:

                                      Tigra X16XE 500km – 2000km
                                      Astra Z18XE 1000km – 4000km + (na 4000 nog geen merkbaar verbruik!)
                                      Astra Z18XE 3000km – ? nu 2000km en nog geen verbruik te meten!

                                      Het werkt vaak goed! baat het niet dan schaad het niet! (wel goed de gebruiksaanwijzing lezen! je mag absoluut niet rijden met dit goedje erin!)

                                      Ik doe het zo: 2 flesjes erin, 15 min. stationair – 15 min. 2000tpm – 15 min. stationair – 15 min. 2000tpm – enz. – enz. (gedurende 2 uur) en dan olie + filter verversen en 10W40 gebruiken.

                                      (mijn manier is niet zoals het officieel hoort! want dan mag je het niet zo lang doen, en alleen stationair maar het werkt wel! maar houd er rekening mee dat het officieel anders hoort! om motorschade te voorkomen!)

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.