Olie versnellingsbak peilen

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie versnellingsbak peilen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209186
    wido
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2004

      Ik heb een Corsa 1.4 sport uit 1998.
      Ik kan nergens de vulplug vinden van de versnellingsbak.
      Ik wil nl. de olie peilen (kijken of er genoeg in zit).

      Waar zit deze precies?

      #17471230
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Aan de bestuurderskant volgens mij net achter de as zit een plug die je eruit moet draaien.
        Dan bijvullen vanaf de bovenkant (plug met dat plastice dopje verwijderen).
        Zodra het aan de onderkant eruit loopt, dan is het goed.

        #17471231
        wido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2004

          Zijn er ook foto’s beschikbaar? Ik kan het niet vinden…

          #17471232
          TRPower
            Lid sinds:
            13 October 2008

            auto op de brug zetten, of in elk geval dat je onder de auto kan, maar wel dat die recht staat

            dan zit er boven de rechter aandrijfas naast de versnellingsbaksteun 1 bout in de versnellingsbak, als je die eruit draaid ( kan verrekte vast zitten ) en er loopt olie uit, dan staat die op pijl, loopt er niets uit, dan zit er tekort in

            bijvullen via de bovenkant, door bovenop je schakelhuis 1 bout ( valt niet te missen ) eruit te draaien en daardoor bij te vullen tot het eruit loopt

            of: als je zeker wil zijn….
            haal een nieuw diferintieel deksel pakkinkje bij de dealer, schroef dat deksel onder de pan vandaan, laat de bak leeglopen en vul m dan gewoon opnieuw met de aanbevolen olie hoeveelheid ( http://www.kroonoil.nl )

            #17471233
            wido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2004

              origineel gepost door TRPower
              auto op de brug zetten, of in elk geval dat je onder de auto kan, maar wel dat die recht staat

              dan zit er boven de rechter aandrijfas naast de versnellingsbaksteun 1 bout in de versnellingsbak, als je die eruit draaid ( kan verrekte vast zitten ) en er loopt olie uit, dan staat die op pijl, loopt er niets uit, dan zit er tekort in

              bijvullen via de bovenkant, door bovenop je schakelhuis 1 bout ( valt niet te missen ) eruit te draaien en daardoor bij te vullen tot het eruit loopt

              of: als je zeker wil zijn….
              haal een nieuw diferintieel deksel pakkinkje bij de dealer, schroef dat deksel onder de pan vandaan, laat de bak leeglopen en vul m dan gewoon opnieuw met de aanbevolen olie hoeveelheid ( http://www.kroonoil.nl )

              Je bedoelt rechts (aandrijfas) als je voor de auto staat of erin zit?

              #17471234
              TRPower
                Lid sinds:
                13 October 2008

                aanduidingen zijn altijd gezien als zittende op de bestuurdersstoel…

                dus de bijrijderskant bedoel ik

                #17471235
                wido
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 September 2004

                  origineel gepost door TRPower
                  aanduidingen zijn altijd gezien als zittende op de bestuurdersstoel…

                  dus de bijrijderskant bedoel ik

                  Maar de versnellingsbak zit toch aan de bestuurderskant?

                  #17471236
                  max
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Als men bij een auto over links en rechts praat is het altijd gezien vanuit de rijrichting (dus als je achter het stuur zit).

                    Ja, je bak zit dan links.
                    Het schroefje voor je oliepeil zit dan dus aan de rechterkant van de bak. Net waar je rechter aandrijfas eruit komt.

                    Het bijvul schroefje zit aan de bovenkant van de bak op je schakelvork huis.

                    #17471237
                    wido
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 September 2004

                      Welk type olie moet er precies in om bij te vullen?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.