Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Olie versnellingsbak peilen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2009 om 20:41 #17209186
Ik heb een Corsa 1.4 sport uit 1998.
Ik kan nergens de vulplug vinden van de versnellingsbak.
Ik wil nl. de olie peilen (kijken of er genoeg in zit).Waar zit deze precies?
16 maart 2009 om 20:46 #17471230Aan de bestuurderskant volgens mij net achter de as zit een plug die je eruit moet draaien.
Dan bijvullen vanaf de bovenkant (plug met dat plastice dopje verwijderen).
Zodra het aan de onderkant eruit loopt, dan is het goed.21 juli 2009 om 17:32 #17471231Zijn er ook foto’s beschikbaar? Ik kan het niet vinden…
21 juli 2009 om 18:08 #17471232auto op de brug zetten, of in elk geval dat je onder de auto kan, maar wel dat die recht staat
dan zit er boven de rechter aandrijfas naast de versnellingsbaksteun 1 bout in de versnellingsbak, als je die eruit draaid ( kan verrekte vast zitten ) en er loopt olie uit, dan staat die op pijl, loopt er niets uit, dan zit er tekort in
bijvullen via de bovenkant, door bovenop je schakelhuis 1 bout ( valt niet te missen ) eruit te draaien en daardoor bij te vullen tot het eruit loopt
of: als je zeker wil zijn….
haal een nieuw diferintieel deksel pakkinkje bij de dealer, schroef dat deksel onder de pan vandaan, laat de bak leeglopen en vul m dan gewoon opnieuw met de aanbevolen olie hoeveelheid ( http://www.kroonoil.nl )21 juli 2009 om 18:17 #17471233origineel gepost door TRPower
auto op de brug zetten, of in elk geval dat je onder de auto kan, maar wel dat die recht staatdan zit er boven de rechter aandrijfas naast de versnellingsbaksteun 1 bout in de versnellingsbak, als je die eruit draaid ( kan verrekte vast zitten ) en er loopt olie uit, dan staat die op pijl, loopt er niets uit, dan zit er tekort in
bijvullen via de bovenkant, door bovenop je schakelhuis 1 bout ( valt niet te missen ) eruit te draaien en daardoor bij te vullen tot het eruit loopt
of: als je zeker wil zijn….
haal een nieuw diferintieel deksel pakkinkje bij de dealer, schroef dat deksel onder de pan vandaan, laat de bak leeglopen en vul m dan gewoon opnieuw met de aanbevolen olie hoeveelheid ( http://www.kroonoil.nl )Je bedoelt rechts (aandrijfas) als je voor de auto staat of erin zit?
21 juli 2009 om 18:58 #17471234aanduidingen zijn altijd gezien als zittende op de bestuurdersstoel…
dus de bijrijderskant bedoel ik
21 juli 2009 om 19:19 #17471235origineel gepost door TRPower
aanduidingen zijn altijd gezien als zittende op de bestuurdersstoel…dus de bijrijderskant bedoel ik
Maar de versnellingsbak zit toch aan de bestuurderskant?
22 juli 2009 om 06:34 #17471236Als men bij een auto over links en rechts praat is het altijd gezien vanuit de rijrichting (dus als je achter het stuur zit).
Ja, je bak zit dan links.
Het schroefje voor je oliepeil zit dan dus aan de rechterkant van de bak. Net waar je rechter aandrijfas eruit komt.Het bijvul schroefje zit aan de bovenkant van de bak op je schakelvork huis.
22 september 2009 om 18:14 #17471237Welk type olie moet er precies in om bij te vullen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.