olie verbruik astra g

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren olie verbruik astra g

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269854
    trikie750r
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 November 2010

      heb sinds kort een astra G cabrio bj 2002 met Z1.8XE blok erin op lpg met ongeveer 175000km op de teller,wagen rijd zeer goed geen rammel of tikken of dergelijke maar wel veel olie verbruik zeker 1 liter op 1000km,wagen rookt niets blok is droog maar olie is wel weg
      ondervind dat als ik auto snelweg rijd hij meer olie verbruikt dan op gewone wegen rijden op lagere toeren
      heb hier al gelezen dat zuigerveren een probleem zou kunnen zijn in combinatie van klepsteel rubbers,zijn deze dingen zelf te vervangen met het blok erin of is dit iets voor een revisie bedrijf,de wagen is verder in zeer goede staat maar zijn de kosten om dit te laten doen niet te hoog gezien de leeftijd van de wagen?een ander blok is mischien ook een optie maar dan weet ge ook weer niet in welke staat dat blok is en heb ik het zelfde geklooi

      groet patrick

      #18267213
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Heb het met mijn Z18XE ook verbruikt ook zeker één liter op de 1000km(mijne rookt wel trouwens)

        Vaak te wijten aan de zuigerveren idd, dit is te doen met de motor in de auto(kop eraf caterpan eraf en zuigers eruit etc)

        Als je dit zelf kan zijn de kosten nog te overzien, kan je dit niet zelf zal het zeker een boel geld kosten en dan is het mij inziens niet de moeite waard.

        #18267214
        trikie750r
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2010

          hoelang zal het blok nog mee gaan?
          zou het eventueel zelf wel kunnen doen maar heb er de plaats en gereedschap(brug) niet voor buiten op de stoep zal niet gaan lukken vrees ik,daar beste mischien rijden tot het gedaan is met de motor

          #18267215
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            ververs je de olie ook wel eens of gooi je er alleen maar olie bij
            en welke olie gebruik je.
            maak eens een lijstje bij welke km standen je olie bij vult en hoeveel.

            een blok is echt gaar als je elke 600km een liter moet bij vullen

            #18267216
            trikie750r
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 November 2010

              ok bedankt voor reactie,ik ga dat eens bijhouden en zien waar we uit komen

              groet patrick

              #18267217
              thaize
                Lid sinds:
                14 October 2014

                Heb je al eens de koelvloeistof na gekeken? Ik had ook een Astra g en geen rook uit de uitlaat maar elke maand 5 liter action olie erin en weg (ja ik weet het slechte olie is maar 5 liter olie elke maand kopen van duur merk is ook onzin)
                Ook geen olie onder de auto maar me koelvloeistof is zwart, van de olie. Dus koppakking lek na de koelkanalen toe, dit zou bij jou misschien ook het geval kunnen zijn.

                #18267218
                trikie750r
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 November 2010

                  mijn koel vloeistof is roos van kleur zit geen olie bij,dan moest uw koelwater reservoir toch overlopen of niet soms?ga eerst eens proberen met de klepseals te vervangen is redelijk werk maar kosten vallen goed mee voor zo een set

                  groet patrick

                  #18267219
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Kosten voor de seals zelf vallen mee ja, maar de kosten eromheen dan?

                    En hoe ga je het doen met de kop erop of eraf?

                    #18267220
                    trikie750r
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 November 2010

                      we gaan proberen met de kop erop zou moeten lukken weet niet of hier iemand daar ervaring mee heeft?

                      #18267221
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Ga dan eerst eens kijken waar het wegkomt je olie verbruik, nogal zonde om de seals te vervangen als het de zuiger veren zijn.

                        Effe compressie meten met en zonder olie op de zuigers en je weet het.

                        #18267222
                        trikie750r
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 November 2010

                          ok kan eerst eens proberen ,raare is de auto rijd heel goed start van eerste klik trekt heel goed maar toch olie verbruik,geen rook uit de uitlaat,geen onderdruk ook niet uit olie vulstop,normaal gezien als zuigerveren op zijn hebt ge toch verminderde compressie en dergelijke

                          #18267223
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Ja daarom eerst compressie meten zonder olie op de zuigers, en daarna met een beetje olie bovenop de zuigers, is de compressie dan beter weet je dat het je zuigerveren zijn.

                            Dan moet toch de kop eraf, en dan kan je de seals wel mee pakken dan zijn het idd de kosten niet.

                            Mijne heeft ook een flink olie verbruik maar rijdt en start ook perfect merk er niks aan behalve dan dat ie wel rookt, alleen ga ik er verder niks meer aan doen ben toch al rustig opzoek naar een vervanger.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.