Olie temperatuur sensor aansluiten

Forumindex Forums Techniek Cih Olie temperatuur sensor aansluiten

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254519
    lenn0
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2009

      Wellicht dat iemand dit weet, ik kan even niks vinden op internet en in de EPC.

      Ik wil een olie temperatuur sensor aansluiten waar de plug op het distributiehuis net boven het oliefilter zit. (dit leek mij de beste plaats?)
      Maar deze (b)lijkt net geen m14x1,5 te zijn. (plug blijft vastzitten in m14x1,5 draadsnijplaat)
      Voor zover ik weet is de geschikte sensor voor cih wel een m14x1,5.

      Zit ik dan wel op de juiste plaats voor montage tempsensor?
      – Of ?

      #18096413
      lenn0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2009

        Heb me bedacht dat hier bij een 2.0 het overdrukventiel zit, bij een c24ne distributiehuis is dat ook zo lijkt me?

        Andere plek die zo beschikbaar is, of sandwitchplate noodzakelijk?

        #18096414
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          Ik dacht dat het daar wel moest kunnen. Heb me laten vertellen dat vroeger bij de oude blokken (1700 enzo) wel een ventiel zat maar tegeneoordig niet meer…

          Anders de carterplug? In mijn C24Ne zat een plug waar je weer een sensor in kan draaien

          #18096415
          slalomrules
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 December 2009

            Je zit er wel vlakbij, er zit aan de zijkant een inbus bout M14x1.5 die je er zo uit kunt draaien en kunt vervangen door een temp. sensor M14x1.5.

            Zo heb ik het bij mijn ascona en mijn broers manta ook zitten werkt gewoon goed.

            #18096416
            McLambo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              Ja, zoiets dacht ik dus ook idd.

              Een alternatief is even een moer aan de zijkant van de caterpan erin lassen voor de sensor.

              #18096417
              lenn0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2009

                Ben er denk ik wel uit. De plug die niet in de draadsnijplaat paste (nu echt even geen idee waarom dat zo uitpakte) was gewoon weldegelijk m14x1.5 . Dus vreemd , stom , maakt niet uit, kan gebeuren. :hmmz

                Zat natuurlijk ook geen overdrukventiel achter, die waren natuurlijk al achterlijk lang geleden verhuist naar het pompdeksel. :sleeping
                Even bij de les blijven dus.

                Dus nu ga ik er maar van uit dat slalomrules en ik het alsnog over dezelfde m14x1.5 inbus hebben en ga ik er ook maar van uit dat deze locatie de beste keuze is.

                #18096418
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  Nog even een vraagje hierover: Kan op de aangegeven plek een ‘lange’ sensor geplaatst worden? Of moet dit een korte zijn?


                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.