Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2013 om 19:22 #18063986
@Mr. Bone wrote:
Bypass ben ik niet zo’n voorstander van. Zou dan een pijpje laten persen. Maar dan moet wel je kop eraf.
Succes
T moet toch ook allebei? omdat anders de olie alsnog door dat scheurende kanaaltje gaat….
of heb ik dat mis.Heb weer een aangepaste xe kop op de werkbank liggen, ook weer een probleemgevalletje.
Na het poorten wil ik m gelijk bypassen en het kanaal afdichten of een hol pijpje er in.8 januari 2013 om 21:04 #18063987je hebt 2 manieren om de kop de bypassen:
– hol buisje persen in t bestaande kanaal, dan kan de kvs niet meer via de scheurtjes bij de olie
– bestaande kanaal afdichten met 2 imbusbouten ( draad tappen en koppen verzinken ) en dan n externe leiding maken
9 januari 2013 om 09:09 #18063988Precies. Alleen optie 2 ziet er niet uit. Krijgt je zo’n slang vanaf je uitlaatspruitstuk tot onder je verdeler en blijft je altijd een risico houden dat die slang stuk gaat of gaat lekken.
Het is trouwens een oliekanaal wat scheurt en geen kvs kanaal. Dus komt er olie in de kvs, en niet andersom! Oliedruk is immers hoger dan de kvs druk.
9 januari 2013 om 15:33 #18063989waar kun je zon buisje erin laten persen
ik heb ze wel op ebay.de zien staan daar kon je ze wel bestellen
maar dan moet hij en nog even in geperst9 januari 2013 om 15:43 #18063990ik heb toen mn eigen bypass gemaakt, alleen dan onder de verdeler naar de inlaatkant van de kop
daar zat ook n imbus in en daar heb ik t slangtje tussen gemaaktde huidige eigenaar van die kop rijd er nog steeds mee…
zo dus
fototje even geleend van corsanovatuning9 januari 2013 om 16:04 #18063991ja deze is van freek maar is het dan ook opgelost dan
heb je dan geen last meer van die scheur9 januari 2013 om 16:11 #18063992deze is niet van freek,lijkt er wel op
als je t op deze manier doet dicht je t oliekanaal af, en de olie gaat dan door t slangetje heen
dus ja dan s t ook opgelost
9 januari 2013 om 16:17 #18063993ok en anders een bus erin laten persen
9 januari 2013 om 16:20 #18063994@Dietrich Concept wrote:
ok en anders een bus erin laten persen
Niels heeft speciale buisjes laten maken. Mijne is denk ik ook aan de beurt. In het voorjaar komt er toch een nieuwe riem op, dus laat het dan meteen verhelpen.
9 januari 2013 om 17:49 #18063995Botter perst die pijpjes.
Die slang van die foto ziet er nog redelijk uit omdat die aan de zijkant zit. Maar heb ze ook gezien dat die vanaf het imbusboutje tussen cil 2 en 3 net boven je uitlaatspruit naar je verdeler gaat. Die optie ziet er niet uit en vind ik persoonlijk zwaar beun. Ook word er gezegt dat met die optie het langer duurt voor dat je olie op ze plek komt omdat die als ware een omweg neemt, maar of dit echt zo is????????
Wat ik eerder al zei; die slang kan ook weer gaan lekken en je moet alsnog dat oliekanaal afdoppen. Dus believe me en neem gewoon een PIJPJE. Ben je gelijk in 1x van al het gezeik af.
10 januari 2013 om 11:49 #18063996@otdh wrote:
je hebt 2 manieren om de kop de bypassen:
– hol buisje persen in t bestaande kanaal, dan kan de kvs niet meer via de scheurtjes bij de olie
????? en dan krijg je smurrie in je kvs tankje ???????????????
10 januari 2013 om 13:42 #18063997Uhh nee
Staan genoeg beschrijvingen van hoe je t kan doen op internet
Tevens doen meerdere bedrijven het ( zowel in nederland als buitenland )Je perst een hol buisje in t bestaande kanaal, dan kan de olie niet meer door de scheurtjes heen
Maar nog wel van de 1e kant van de kop naar de andereHeb er zelf ook al 3 op deze manier gedaan en t werkt perfect
28 februari 2013 om 18:19 #18063998Ik heb het oliekanaal dicht laten lassen en een bypass buiten om gemaakt zoals op de bovenste foto. werkt perfect.
Heb het er toen met freekcorsa over gehad ,die kwam met een verhaal over klepstoters die te laat olie kregen. Heb er zelf nooit iets van gemerkt. Tikte nooit ook niet na 3 maanden stil staan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.