Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Olie restrictor bout?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2013 om 12:32 #17256182
Hoi,
Ik heb op het forum veel goede commentaar gelezen over de olie restrictor bout voor de turbo motoren.
Nu heb ik deze een tijdje geleden laten plaatsen bij EDS na een chiptuning fase 2.Maar nu vraag ik mij af of de turbo nog wel genoeg smering krijgt? Aangezien er niet veel aan te regelen valt en mijn turbo precies anders klinkt in lage toeren (na een tijdje fase 2) :hmmz
16 maart 2013 om 17:17 #18116336Hoi Tom, geen zorgen maken, is alleen maar beter.
Geur van verbrande olie is bij mijn zafira volledig verdwenen na plaatsing van de olie-restrictor-bout.
Nog geen slechte dingen over gelezen.This new banjo bolt is designed to reduce the volume of oil at the turbocharger to protect the seals but still allow for sufficient lubrication.
Copyright Regal Autosport 2012No turbo needs to have 80/90 psi of oil going to the bearings!
percyvxr over on vxronline FIRST looked into this and after testing found that the 2mm restrictor bolt gave about 60psi,still pretty high but alot better than 90psi….it won’t cause any turbo issues as long as the oil and filter is changed every 4k or less, the biggest single reason for all turbo failures is oil contamination!
(astraownersclub.com)24 maart 2013 om 13:28 #18116337Ik verkocht ze destijds, mijn eigen Zafira heeft er natuurlijk ook eentje.
Het werkt perfect, zelfs een turbo die al stonk, stinkt nu niet meer.
1 april 2013 om 07:07 #18116338bij mij komt die stank alleen via de roosters binnen net na het starten van de koude motor, heeft dat ook hier mee te maken?
MV Hans van Vuuren
4 april 2013 om 13:48 #18116339Als je turbo stinkt dan zou ik maar eens gaan kijken voor zo’n bout idd.
4 april 2013 om 13:57 #18116340het zit toch zo met die bout, omdat het gat kleiner is verplaats je de plek waar die oliedruk opbouwt van de turbo naar die bout
correct me if im wrong..
5 april 2013 om 18:26 #18116341Waar is deze bout te bestellen, en is het ”plug and play?”
5 april 2013 om 18:42 #18116342@dion87 wrote:
het zit toch zo met die bout, omdat het gat kleiner is verplaats je de plek waar die oliedruk opbouwt van de turbo naar die bout
correct me if im wrong..
Bijna goed, dat de druk op de bout gaat staan klopt helemaal.
Maar het gaat hier om de verlaagde oliedruk op de lagers van de turbo.
Van ruim 90 psi naar 60 psi. Dit is dus van ruim 6,2 bar naar 4,1 bar.5 april 2013 om 18:44 #18116343@Ghostleader1NL wrote:
Waar is deze bout te bestellen, en is het ”plug and play?”
Regal Motorsport in de UK verkoopt deze, maar hier in ons kikkerlandje moeten ze ook wel te krijgen zijn.
Voorzover ik weet is dit gewoon een plug&play mod. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.