Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Olie lekkage turbo X15DT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2016 om 18:04 #17275400
Hallo,
Ik kwam er achter dat er aan de voorkant lichtelijk olie lekt..
Heb eerst alles met remreiniger schoongemaakt,
het lekt langs de bout/moer van de uitlaat op de turbo,
Het lekt echt van bovenaf, loopt langs de moerMag ik er dan vanuit gaan dat de turbo overleden is?
Is zoiets makkelijk te vervangen? bouten e.d los en vervangen?
Passen er meerdere types op?12 februari 2016 om 18:18 #18310639Is niet einde verhaal turbo volgens mij zolang je turbo druk hebt.. Ik denk eerder dat je turbo aan revisie toe is dat de seals kapot zijn
12 februari 2016 om 19:12 #18310640Hoezo zou de turbo aan revisie toe zijn, ga eerst eens GOED kijken waar de olie vandaan komt, misschien wel van een lekkende aansluiting van de olieleiding of de olieleiding zelf.
Turbo van zo’n motor slopen vergt toch wel knappe kwaliteiten van de bestuurders van de isuzu diesel.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 februari 2016 om 19:14 #18310641@wim-v6 wrote:
Hoezo zou de turbo aan revisie toe zijn, ga eerst eens GOED kijken waar de olie vandaan komt, misschien wel van een lekkende aansluiting van de olieleiding of de olieleiding zelf.
Turbo van zo’n motor slopen vergt toch wel knappe kwaliteiten van de bestuurders van de isuzu diesel.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Daarom zei ik al.. Kijk voor lekkage langs de seals van de slakkenhuizen.. Lek bij de leidong/banjobout kan ook idd
12 februari 2016 om 19:28 #18310642qua rijden is mij niets opgevallen… net zo langzaam als anders :thumb
(althans..mijn rijgedrag is cruise-snelheid)Ik zal er morgen overdag eens goed naar kijken,
het was nu schemerig, en de accu van de looplamp was bijna leeg,
maar ik vond het een rare lek-plek, nadat ik alles schoon gemaakt had,
de moer van de uitlaat was schoon, en tijdens het stationair draaien
loopt er gewoon olie langs de ringen(onder de moer), over de moer, en lekt het de uitlaat op.. binnen enkele seconden alles weer zwart
Dan hoop ik dat het een leiding is, een revisie zal het kosten-technisch wel niet meer uithalen :hmmz12 februari 2016 om 19:34 #18310643@bart-gsi wrote:
@wim-v6 wrote:
Hoezo zou de turbo aan revisie toe zijn, ga eerst eens GOED kijken waar de olie vandaan komt, misschien wel van een lekkende aansluiting van de olieleiding of de olieleiding zelf.
Turbo van zo’n motor slopen vergt toch wel knappe kwaliteiten van de bestuurders van de isuzu diesel.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Daarom zei ik al.. Kijk voor lekkage langs de seals van de slakkenhuizen.. Lek bij de leidong/banjobout kan ook idd
Bij lekken langs de Seals:
Inlaatzijde krijg je kans op dit:
https://youtu.be/dHOpUPR5TTM” onclick=”window.open(this.href);return false;Uitlaatzijde geeft veel Rook uit de uitlaat
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 februari 2016 om 19:37 #18310644Kan dan zijn dat de banjo aansluiting niet goed sluit en dan is het idd een nieuwe leiding eraan
@wim.. Klopt idd.. Heeft bij een diesel een selfdestruct effect12 februari 2016 om 19:42 #18310645@mantamartin wrote:
qua rijden is mij niets opgevallen… net zo langzaam als anders
Dan doe je iets niet goed hoor mijn X15DT toen nog met standaard geknepen 43 / 45mm uitlaatje:
http://youtu.be/W91KWFeiq6A” onclick=”window.open(this.href);return false;
Inmiddels draait ze al dik 60.000km op 1,6bar turbodruk krijgt flink diesel gevoerd, en heeft vanaf de turbo tot achteraan een 55mm pijp.
Het mooiste van dit alles, is dat se veel Vlotter en ook nog zuiniger is geworden.
Specs:
Vermogen: orig: 67pk wim: 101pk
Koppel: orig 132nm wim: 191,5nm
0-100: orig: 14sec wim: 9,5sec
Top: orig: 165kmu wim: 205kmuVerbruik gemiddeld over 50.000km:
1op18,7Verbruik op ritje Duitsland / Luxemburg (regelmatig): 1op28,7
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 februari 2016 om 19:04 #18310646Het was maar gekheid met het langzaam rijden :afro ,
ik rijd zelf zowieso wel rustig, al is het natuurlijk ook waarmee je het vergelijkt..
als ik eerst in de Manta had gereden, en dan in de Corsa..dan was de laatste toch een stuk langzamer,
maar dan hebben we het ook over een paar pk verschil…Maar over de olie..
Het is gelukt, heb eerst maar de hitteschilden gedemonteerd om alles goed te bekijken,
toen kwam ik erachter dat de lekkage niet van de turbo af kwam, maar via een leiding die er langs liep..
mijn 1ste conclusie was dat de koperen ringen van de banjo op waren,
deze vervangen.. lekte nog steeds..
Weer alles goed bekijken.. er zat een gat in de leiding boven de banjo…
Het geluk.. gezien ik vermoede dat de turbo naar de ….. was,
had ik al complete gebruikte set (uitlaatspruitstuk + turbo) gekocht..
hiervan uiteindelijk alleen de leiding gebruikt..De boosdoener…
14 februari 2016 om 12:26 #18310638Als de turbo naar de kloten is is dat vaker te ontdekken aan rook of vloeibare olie uit de uitlaat als zo bij de turbo naar buiten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 februari 2016 om 17:34 #18310647@wim-v6 wrote:
Als de turbo naar de kloten is is dat vaker te ontdekken aan rook of vloeibare olie uit de uitlaat als zo bij de turbo naar buiten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Aha… in dat geval ben ik blij dat ik 1 op reserve heb liggen..
ik krijg een vermoeden dat ik die nog wel nodig ben.. :hmmz14 februari 2016 om 18:41 #18310648Ow, gaan normaal niet kapot.
Zwart is normaal:
https://youtu.be/sLNJ9l7xNlY” onclick=”window.open(this.href);return false;verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.