olie lampje knippert..

Forumindex Forums Modellen Astra olie lampje knippert..

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251280
    lambo452
      Lid sinds:
      7 May 2008

      hallo..

      ik merkte net op dat mijn olie lampje af en toe knippert als i stil sta..

      en net toen ik ging parkeren toen ik stil stond ging die ook knipperen maar toen de bijrijder uitstapte was het over…..

      nu is mijn olie pijl perfect… dus daar ligt het niet aan..
      nou heb dit al eens eerder gehad met mn corsa (voor zover ik terug kan denken)en daar was meen ik de remvloeistof ietsjes leger en daardoor ging die branden….

      of was dit de stuurbekrachtegings olie?? of heeft het een andere reden??

      #18055316
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        dan zal je oliedruk te laag zijn bij lage toeren!

        oliepomp kan te weinig opbrengst hebben.

        NIET te lang mee blijven rijden, vinden je lagers niet leuk :vertag
        ff oliedruk laten meten zowiezo

        heeft niks met remvloeistof te maken (daar is dat lampje van de handrem voor)
        stuurbekrachtiging heeft geen lampje

        #18055317
        GSI Racer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2009

          verstopte oliezeef kan ook nog trouwens

          hoor je geen rare geluiden?

          #18055318
          lambo452
            Lid sinds:
            7 May 2008

            nee voor zover ik weet niet..

            alleen met starten een bonk.. maar denk dat dat een motor steun is of een stabi stangetje..

            verder rijd de auto heerlijk..(beter als mn vorige blok.. deze ligt er sinds 2 weken in..)

            #18055319
            lambo452
              Lid sinds:
              7 May 2008

              hoe is dit te verhelpen.. olie pomp vervangen.. maar waarzit die en is het veel werk??
              en die olie zeef?? waar zit die en is er makkelijk bij te komen??

              #18055320
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                rij er maar niet te gek veel meer mee dan.
                laat z.s.m een oliedrukmeting doen, die zal zeker te laag zijn.

                oliepomp kan versleten zijn, al heb ik dat nog nooit mee gemaakt bij een Opel (k weet niet of het vaker voor komt)
                kan ook zijn dat de plunjer in de pomp vast zit, dat heb ik bij mijn vorige C20XE gehad
                of je oliezeef in het carter is verstopt met zooi, maar dan moet het carter eronder uit om dat te zien

                #18055321
                Mikoss
                  Lid sinds:
                  15 February 2011

                  Zitten allemaal in je carterpan als ik het goed heb,
                  Dus carterpan er onderuit halen(LETOP wel eerste olie eruithalen)
                  En dan zal je de olieaanzuigbuis zien zitten met een zeefje ervoor,

                  #18055322
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    @lambo452 wrote:

                    hoe is dit te verhelpen.. olie pomp vervangen.. maar waarzit die en is het veel werk??
                    en die olie zeef?? waar zit die en is er makkelijk bij te komen??

                    oliepomp zit achter je krukastandwiel, aan de distributiezijde dus
                    carter moet er zowiezo onder uit dan.
                    complete distributie moet er ook af

                    maar laat eerst maar eens een diagnose stellen!

                    #18055323
                    lambo452
                      Lid sinds:
                      7 May 2008

                      ja idd..

                      maar als dat lampje uitgaat.. dan heb ik geen onderdruk meer.. (lijkt mij, dus dan is het niet schadelijk aan de motor of juist dan ook??) ja ik weet het ik vraag teveel.. maar wil graag alles weten altijd:P:P

                      #18055324
                      GSI Racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2009

                        je vraagt niet te veel, mensen die vragen worden geholpen :thumb

                        kan zijn dat hij dan net op het randje goed is.
                        zoals gezegt had ik het met mijn vorige XE ook, daar ging ook het lampje van aan en uit.
                        na een tijdje bleef hij branden en was er niks meer van druk.
                        klepstoters gingen toen ook tikken

                        als de motor koud is zal hij wel uit blijven he?

                        #18055325
                        lambo452
                          Lid sinds:
                          7 May 2008

                          ja volgens mij wel ja.. heb er eigenlijk niet echt op gelet.. zag het ook net toevallig omdat ik in de schaduw stond… dus vandaar..

                          maar ik zal van de week even laten testen.. kan ik er wel mee naar sevenum?? (doe het toch wel, want heb het blok door iemand laten inbouwen en heb er garantie op) maar gewoon voor mn gevoel..

                          #18055326
                          lambo452
                            Lid sinds:
                            7 May 2008

                            en ik ben mn auto al een maan kwijt geweest omdat er steeds weer iets niet goed was… dus wil m na sevenum weer naar hem brengen zodat hij het kan fixen.. anders kan ik niet naar sevenum..

                            #18055327
                            GSI Racer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 June 2009

                              je kunt er mee naar Sevenum, maar ik deed het niet als het mijn auto was.

                              wat ik wel ff zou doen is een oliedrukmeting.
                              dit is nog geen uurtje werk, dan weet je tenminste of het goed zit! :thumb

                              Sevenum is wel een stukje vanuit Utrecht he :vertag

                              #18055328
                              lambo452
                                Lid sinds:
                                7 May 2008

                                ja okee.:P maar sevenum is mijn vakantie:P daar heb ik naartoe geleeft:P dus k denk wel dat ik ga dan,, en zonder de astra kunnen we niet komen.. en dan kunnen wij en nog een paar niet slapen…

                                maar dan ga ik er verder niet mee rijden.. en morgen of maandag ff drukmeting doen..
                                advies waar ik dit kan laten doen of kan ik dit ook zelf??

                                #18055329
                                NoFear1696
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 May 2012

                                  Kijk eerst ff naar stekker die op je oliedruk sensor zit. kan gecorrodeerd/kabelbreuk zijn. heb ik in ieder geval gehad met mijn Kadett gsi.

                                  #18055330
                                  GSI Racer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 June 2009

                                    oliedruk kun je zelf doen, moet je wel zo’n meter hebben.
                                    en anders gewoon bij een universele garage ;)

                                    gewoon bij koude toestand beginnen te meten, en dan kijken wat de druk doet als de motor (en dus ook de olie) warm word

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.