olie keerring opel corsa c z10xep

Forumindex Forums Modellen Corsa olie keerring opel corsa c z10xep

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362504
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Beste,

      Betreft een corsa c 2006 z10xep blokje

      Mijn c-corsa lekt nogal veel olie rond de krukas keerring aan de distributiekettingkant

      Nu heb ik deze helemaal schoongespoten+oliecarter en 50 km verder weer alles onder de olie+druppels+op straat

      de olie keerring krijg ik deze eruit met alleen de krukas poelie eraf te halen en dan een parker in de keerring te draaien en eruit te trekken of moet de distributiekap eraf?

      Even om er bij te vermelden ik heb 2500 km geleden een olie flush gedaan met wynss+oliecarter eraf gehaald en de zeef helemaal schoongemaakt+nieuwe oliecarterpakking. omdat ik vermoedde dat er met zeer goedkope action olie gereden werd.

      hierna liep het blokje zoveel beter,rustiger en zelfs meer pit leek het wel voor die 60 pk :)

      ik rijd op kroon olie 10w40 (132.500 kmstand)

      richard

       

       

      #18362517
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Keering kan eruit zoals je zelf al aangaf oliepomp(distributie deksel) hoeft niet los.

        Is het niet gewoon de carterpakking die lekt? Aangezien je die los gehad hebt.

        #18362520
        richardschaeks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2008

          Hai, nee lijkt me niet de olie komt van boven de carterpakking en is echt nat rondom de oliekeerring. Ga morgen er een nieuwe inzetten!

          #18362851
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Probleem was de krukas olie keering zoals verwacht. Het eruit krijgen was meer werk dan verwacht! Kapje eraf bij rechtervoorwiel, 6stuks torx 10 los op de krukaspoelie, dan multiriem eraf. Dan poelie eraf, dan timing op 0 zetten(kleppendeksel er ff af) en de krukasblokkeertool erin, torx 18 krukasbout losdraaien en eruittrekken. En dan het achterste deel van de poelie eruit wippen met een banden ijzer, dit ging dus best lastig bij mij. De keering zelf was er zo uit! Goed schoonmaken, nieuwe keering erin en met grote dop en hamertje aangeklopt en weer opgebouwd en ondertussen al 1000 km zonder 1 druppel olie onder de carter te hangen weer gereden!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.