Olie druk 2.0s

Forumindex Forums Techniek Cih Olie druk 2.0s

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362111
    ton06
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2005

      Hallo, ik heb een probleem met de oliedruk van mijn 2.0 s cih.

      Als deze stationair loopt, zakt de oliedruk net onder de 1 bar. En gaat het olielampje heel zwak branden. Zodra hij op toeren komt, heb ik ruim 3 bar oliedruk. Ik heb inmiddels een nieuw oliepompdeksel gemonteerd, maar dit heeft niet geholpen.

      Heeft iemand nog tips.

      Groet, Ton

       

       

      #18362114
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        oliedruk sensor al eens vernieuwd anders dat eens doen

        #18362123
        ton06
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2005

          bedankt voor je reactie ik zal eens een andere sensor proberen.

          iemand misschien nog andere tips

          #18362142
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            Oliedruk is een zwak punt van de cih motor.

             

            9 vd 10 wordt dit veroorzaakt door slijtage.

             

            slijtage aan oa;

            *drijfstanglagers

            *tandwielen oliepomp

            *oppervlakte alu pompdeksel

            Soms moet je wel een pakking gebruiken tussen pomphuis en deksel, maar soms ook juist niet.

            gebruik je een pakking waar niet nodig, dan zal er een te lage oliedruk optreden bij stationair toerental.

            Verder wil het ‘balletje’ van het overdruk ventiel vaak nogal behoorlijk versleten zijn.

            deze vervangen voor een 14mm stalen kogel scheelt vaak een boel.

            in jouwn geval, het deksel is nieuw, nieuw of gebruikt? ( vaak wordt dit nogal eens in een noemer genoemd) bij een nieuw deksel verwacht ik dat je een pakking gebruikt hebt, anders zouden de tandwielen kunnen inlopen op het deksel.

            is het overdruk ventiel ook nieuw?

            ( de eerste type’s cih hadden het overdruk ventiel niet in het deksel, maar elders in het distributie huis)

            soms wil inderdaad de sensor problemen geven, maar dat geven ze niet alleen stationair, maar zouden ze dat de gehele tijd een foute weergave geven.

            #18362149
            ton06
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2005

              het oliepomp deksel is nieuw was nog nooit gemonteerd geweest deze was compleet met overdruk ventiel.

              weet je toevallig hoe ik er achter kom of ik een pakking tussen het oliepomp deksel moet hebben of wat moet er anders tussen Vloeibarepakking?

              het ligt in ieder geval niet aan de sensor deze heb ik vervangen maakt geen verschil met de oude

              #18362165
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                Wel of geen pakking, is en blijft een gevoelig discussie punt.

                 

                pakkings zijn er immers niet voor niets is vaak de redenering.

                 

                maar als jij met een rei kunt bepalen hoeveel ruimte je hebt tussen onderkant oliepomphuis en de tandwielen, Kun je vast zelf oordelen als een pakking nodig is of niet.

                Houd er wel rekening mee, dat de tandwielen zowieso al rusten op je pomp deksel, anders bleven de tandwielen immers wel hangen bij het demonteren van het deksel.

                Afdichten met, transparante siliconen kit werkt perfect. Je bent echter heel weinig nodig, rakingsvlak dun insmeren en na montage uit laten harden is aan te bevelen.

                het deksel en oliepomphuis zijn beide van aluminium, en zo dus ook beide dezelfde uitzettingscoëfficiënt. Zelfs zonder pakking of vloeibare vervanger zouden ze dicht moeten zijn, maar om doorzweten te voorkomen pas ik vaak een dun laagje kit toe.

                 

                Vloeibare pakking of siliconen kit of weet ik wat nog meer gebruikt kan worden.

                 

                succes

                #18362173
                ton06
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2005

                  vandaag het oliepomp deksel zonder pakking gemonteerd en door het gat van de verdeler de tandwielen rond gedraaid en deze bleken gewoon vrij te lopen.

                  nu bij warme motor ca 1,5 bar olie druk het probleem lijkt opgelost.

                  bedankt voor het meedenken en info.

                  #18362202
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    Succes met de hobby

                     

                    en bedankt voor feedback

                    #18362425
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Als je nog problemen houd kun je 20w50 erin doen als dat niet baat kun je MAN w712 olie filter nemen als ik het  goed heb deze hebben een iets betere doorlaat heb ik me laten vertellen mocht dat alles niet baten heb je kun je nog altijd kijken naar je tandwielen en ipv dat plastic overdruk ventiel een stalen knikker nemen  met een sterkere veer of een M6 moertje onder de veer leggen.

                      Help dat niet dan kun je een 30% meer volume pomp nemen met een stalen deksel..

                      Ik rij zelf met een al 10+ jaar met 30% meer volume pomp met een cih 6 maar ik had vorig jaar een alumiunium stopje bij de nokkenas eruit gedruk door de olie druk,dus bij een 4 cil ga je dat nog eerder krijgen….

                      #18362469
                      ton06
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2005

                        Hoi Gse

                        bedankt voor je tips maar ik heb de olie druk weer voor elkaar.

                         

                        mvg Ton

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.