Olie cooler y26se

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271841
    Robinus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2009

      Hallo

      Omdat mij cilinderkoppakking er afgelopen winter tussen ui geklapt is en nu gerepareerd wordt wil ik voor de zekerheid ook olie cooler vervangen.
      eb e er 1 liggen hoeft niet perse een nieuwe te zijn. stuur me dan even een PM.

      Ze zijn van alle v6 blokken het zelfde de olie cooler bevind zich tussen de koppen

      #18284073
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Warmte wisselaar bedoel je. Het is nl. niet alleen/uitsluitend een oliekoeler. De primaire functie is juist om de motorolie versneld op temperatuur te brengen, daar kvs sneller warm wordt dan de motor olie.
        secundaire functie is vervolgens de motorolie op de juiste temperatuur te houden inderdaad.

        Als ik je mag adviseren zou ik er een nieuwe inzetten, zeker met dergelijke onderdelen die goed weggestopt in de motor zitten.

        Er zijn overigens wel verschillen. De latere types zijn van RVS naar het schijnt. De eerdere types niet, en deze zijn dan ook meer lekkage gevoelilg op langer termijn.
        Waarschijnlijk zal ook de staat van de KVS en de verversings intervallen hiervan een rol meespelen in de levensduur van de wisselaar.

        #18284074
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Koppakking tussen een 2.6-V6 vandaan.

          Dat is al een hele kunst.
          Deze heeft stalen koppakkingen welke wel tegen een stootje kunnen.

          De Warmte wisselaar vervangen als je deze vervangt voor een RVS exemplaat ipv Aluminium.
          Mocht er al een RVS in zitten, laat hem dan afpersen, het is dan onwaarschiinlijk dat deze lekt.

          in mijn Y30SE Ellesmere-Port 3.0-V6 motor uit 2003 bedoeld voor de USA markt zat al een RVS Warmte wisselaar.

          Willem

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.