olie afscheider carterventilatie voor x18xe.

Forumindex Forums Techniek Ecotec olie afscheider carterventilatie voor x18xe.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271018
    FamilieVectra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 September 2014

      Hoi allemaal,

      Misschien ben ik wel de honderdste die het vraagt, misschien staat er wel genoeg over op het forum.
      Maar ik heb het niet niet gevonden met de zoekfunctie.

      Het gaat om een olieafscheider / beschermer voor de carter ventilatié. Die tussen kleppendeksel en carter ventilatie buis word gemonteerd.

      Ik heb afgelopen week mijn Kleppendekselpakking vervangen, en zag dat mijn Kleppendeksel vol zat met zwarte meuk. Compleet verstopt. Tijdens mijn zoektocht naar een goed tweedehands kleppen deksel kwam ik bij fsrs een olie afscheider tegen en ook bij een andere site een pdf met de howto om dat ding te monteren.
      Nu vraag ik mij een paar dingen af, heeft het nut om dit ding op mijn motor te schroeven? En wat zijn jullie ervaringen hiermee.

      Groeten van Alexander.

      #18277682
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Originele schijnt niet echt veel te doen, er zwerft ook een foto van Willem rond die er 1 had opengesneden die vol zat. Oil catch tanks hebben wel een betere werking, mits je niet vergeet ze te legen. Heb er zelf geen 1,maar maatje van me is er tevreden over.

        Greetz Emiel

        #18277683
        FamilieVectra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 September 2014

          Ja zoiets dacht ik hier op het forum al eens gelezen te hebben.

          Ben nu bezig kleppendeksel te vervangen…hopelijk loopt de motor straks beter.
          had gasklephuis en omgeving al wel schoongemaakt. Maar dat hielp niet…..
          want naast scheuren in het deksel was het deksel verstopt..

          Groeten ,Alexander

          #18277684
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            Kan idd dat de kanalen verstopt zitten. Kan ook zijn dat de deksel krom is. Hoe dan ook succes met de klus.

            Greetz Emiel

            #18277685
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Gewoon zorgen dat je het kleppendeksel een keer goed ruinigd (carterventilatiedeel).

              En het pijpje waar je dunne slangetje van je klepdeksel op zit asn het gasklephuis op boord.
              En je olie afscheider per direct eraf haalt los je het probleem op.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18277686
              FamilieVectra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 September 2014

                @ Wim-v6 : ik heb er nog geen olie afscheider tussen. Was benieuwd of het meerwaarde had.

                De carterventilatie/gasopslag had ik al schoongemaakt zoals in de howto. Maar motor bleef slecht stationair lopen. carter ventilatie gedeelte in kleppendeksel zat helemaal verstopt.

                Nu met ander kleppendeksel(schoon en zonder scheuren) loopt de motor rustiger en niet meer dat inhouden bij wegrijden vanuit stilstand.

                Maar als ik je goed begrijp is zo’n olie afscheider geen goed idee ?

                Groeten,Alexander.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.