Oldtimer regeling toch bevroren vanaf 31 -12- 2011

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Oldtimer regeling toch bevroren vanaf 31 -12- 2011

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208147
    Basgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Lees ik net op autoweek:

      Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto

      Eerder leek er geen steun te zijn voor het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor klassiekers te bevriezen, maar vanmiddag is het voorstel toch tegen verwachting aangenomen in de Tweede Kamer. Belangrijk is echter ook dat de bijtellingsregels voor oudere auto’s zwaar wordt aangescherpt.
      Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten. Dat is onder meer ongunstig voor de CO2-uitstoot en vervuilende stoffen als fijnstof en NOx. Omdat het amendement is aangenomen is deze wetswijziging definitief.
      Een andere belangrijk onderdeel in dit amendement is echter dat de leeftijdsgrens van auto’s waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar. Op dit moment geldt, dat als je privé een auto rijdt van ouder dan 15 jaar, je bijtelling krijgt over de huidige waarde in plaats van de nieuwwaarde. Interessant bij bijvoorbeeld een S-klasse van 16 jaar oud. Maar vanaf 2010 gaat die grens naar 25 jaar. Ook dit is definitief.

      De rest van het belastingplan 2009, bijvoorbeeld een verhoging van de slurptaks, is onverkort aangenomen.

      #17451237
      Basgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Denk dat er een run komt op auto’s die in 2011 oldtimer worden. dus als je ze hebt hou ze nog paar jaar in de stalling.

        #17451238
        js 400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          onze grote cristenunie vriend heeft een vies spelletje gespeelt,vorig week was het afgekest en ineens is het doorgedruk door een of andere reden:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1 hij heeft zeker wat vriendje wat beloofd in de tweedekamer en we wisten niet dat het voor een tweede keer in stemming kon worden gebracht,de viespeuk.
          ik heb hem al een hele mooie mail gestuurd dat wij er voor gan zorgen dat ze geen zetel overhouden en oprotten uit de tweedekamer,de honden.
          dus stuur even allemaal een lekker haatmailtje aan deze sukkel.

          E.Cramer@tweedekamer.nl mail hem plat

          #17451239
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            kom ik aan met mijn 86er corsa godver

            #17451240
            eddie gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 November 2004

              origineel gepost door Basgsi

              Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen,

              origineel gepost door sw16v
              kom ik aan met mijn 86er corsa godver

              de jouwe is van ’86 dat betekent 86+25= 2011, jou corsa valt nog net in de regeling.

              mijn corsa van ’89 dus niet meer:argue

              #17451241
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                voor mij geen problemen
                m,n jongste is van 81

                en die van m,n vrouwtje is dan wel van 98
                maar was toch al wel weer vervangen lang voor die bel vrij zou zijn

                maar toch blijft het een honde streek.
                enkel om de staatskas weer te vullen zodat dat tuig maar weer met onze centen kunnen omknoeien:fy1:fy1:argue

                #17451242
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  ja inderdaad jammer! ik keek er wel naar uit dat mijn kadett die vrijstelling kreeg in 2013 maar helaas.

                  #17451243
                  Astraman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 July 2004

                    Betekent dus ook dat die belasting helemaal niet afgeschaft gaat worden en een evt km vergoeding erboven op komt. Eikels.:argue

                    #17451244
                    Paullus
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      De overheid denkt weer een melkoe te hebben om de hardwerkende mensen een poot uit te draaien. Ze verdienen veel te weinig op al die oldtimers, ze betalen geen belasting, en rijden te weinig, waardoor ze ook niet kunnen cashen op de brandstofacijnsen. Het verhaal dat ze zo slecht voor het milieu zijn is dus de grootste lulkoek, er word veel minder mee gereden, dus minder uitstoot als de gemiddelde uitstoot. Bovendien verbruikt een oldtimer meestal ongeveer net zoveel al de huidige, vaak veel zwaarder auto’s. En de meeste oldtimers rijden op benzine of lpg, wat veel minder vervuilend is als al die tuffende diesels van tegenwoordig.

                      #17451245
                      mantallica
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 December 2005

                        is er ook een link ergens naar toe waar dat wordt bevestigd??

                        #17451246
                        Basgsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          http://www.autoweek.nl maar hoezo geloof je me niet :fy1haha:p:jerry

                          #17451247
                          Jigsaw
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 April 2007

                            sommige Omega A wel belastingvrij, Sennie B niet :(

                            #17451248
                            freek corsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 December 2004

                              Door deze wetswijziging wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken.

                              Dus de grens ligt op 31 december 1986, dan zijn mijn 2 corsa’s straks wel belasting vrij.

                              @ SW die van jou dus ook :wors

                              #17451249
                              sebastiaankadettcabriogsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 November 2005

                                aha dus elke auto van 1986 komt wel in aanmerking voor de vrijstelling.

                                opzoek dus naar een corsa a casco van uit 1986 of ouder :)

                                #17451250
                                Orang-pinda
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Ik maak me er al niet meer zo druk over. Wat is tegenwoordig nog 17 euro per maand??

                                  #17451251
                                  freek corsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 December 2004

                                    120 euro per jaar :thumbup

                                    Maar ik wil op gas en als oldtimer gaan verzekeren

                                    Wie weet hoe het werkt, mijn Zwarte A corsa is van bouwjaar 1985 en heeft een kenteken van 1987, is hij dan wel of niet oldtimer straks ?

                                    #17451252
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      en als dan de wegenbelasting verdwijnt (zoals beloofd) en die ellendige kilometerheffing er komt?
                                      Wat dan? en hoe gaan ze dat dan doen op lpg/diesel/benzine??
                                      Volgens mij weten ze zelf niet war ze mee bezig zijn.
                                      Terwijl het zo simpel is.
                                      Alles moet toch in EU verband geregeld worden,alle beslissingen gaan via Brussel.
                                      Gewoon in heel europa 1 vast accijns tarief op de brandstof en de wegenbelasting laten vervallen.Veel rijden of een zware wagen die veel verbruikt?dan veel betalen.en andersom. Geen elctronische troep,kastjes die je zelf moet betalen.
                                      En voor lpg en diesel eens per jaar een vast bedrag,die je er dan weer uit hebt als je meer als een bepaalde hoeveelheid km’s rijdt.
                                      Of nog simpeler,gewoon houden zoals het nu is,werkt toch prima?over dat bevriezen van de leeftijd zie ik wel wat in,of bijvoorbeeld opschroeven naar 30 jaar.
                                      Dan haal je de echte liefhebbers eruit en de lui die “klassiek” rijden alleen maar voor de kosten haken dan wel af.

                                      #17451253
                                      bramm
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 September 2005

                                        mn manta is van 86, kom ik mooi mee weg. Ik las dat er een registratiekastje (gps?) in je auto komt…ben benieuwd hoe dat werkt…wat als je auto op een ambulance staat…

                                        #17451254
                                        nl-tuning
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 July 2006

                                          lang leve de zielige maatschapij van dit klote land:jerry:jerry:jerry

                                          en er komt helemaal geen klote kastje in mijn auto’s ze gaan ,maar andere mensen controleren, die niet van werken houden en lekker van dit land genieten:fy1:fy1

                                          groeten nick

                                          #17451255
                                          city77
                                            Lid sinds:
                                            4 July 2004

                                            de heilige koe is een melkkoe :puke

                                            #17451256
                                            sjouke
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              22 September 2006

                                              origineel gepost door city77
                                              de heilige koe is een melkkoe :puke

                                              das toch al zo sinds jaar en dag? :swear

                                              #17451257
                                              opel-devil
                                                Lid sinds:
                                                22 February 2007

                                                Even over die co2 uitstoot …..
                                                Dat het bij oldtimers meer uitstoot geeft is totaal niet bewezen , er is een tijdje terug op tv een uitzending geweest dat een onderzoek hiernaar deed.
                                                En het bleek dat de nieuwere auto’s soms wel meer dan de helft meer co uitstoot hadden dan de oldtimers die ze testen gingen :vertag.

                                                De test was geloof ik met een lelijke eend en de nieuwe auto’s weet ik niet meer.
                                                Misschien dat iemand anders deze uitzending ook heeft gezien op tv?

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.