Forumindex › Forums › Modellen › Manta › O-nummerplaat of Nul-nummerplaat…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 19:26 #17214729
Deze avond met de GSI naar huis gereden en eventjes ge-
stopt aan m’n huur-garage om m’n zomerbanden af te smij-
ten. Na enkele minuten komt er een VW-kombi van de lokale
politie d’r bij staan en ze vragen m’n reisweg en of ik er al
lang sta? Neen ik sta er maar juist en ik kom van m’n werk.
Ik vraag: wilt U m’n papiertjes zien? O ja, dat is goed, we
hadden u al gezien en wat doet u van uw werk met O-platen
? Ik dan: Dat zijn geen O-platen, het begint met een NUL
Negen en veertig ASJ. En dagdagelijks gekeurd zonder één
opmerking! En dan de teleurstelling in de ogen van de arm
der wet…
Voor hen die met Belgische O-platen rijdt: Er zijn agenten
die op de hoogte zijn…2 december 2009 om 19:53 #17558952Ik heb ook O platen… 00-97-UA
2 december 2009 om 20:22 #17558953in belgie is het niet toegelaten te gaan ‘werken’ met O platen had wel gedacht dat die eerste cijfer nul voor problemen ging zorgen ;) zelfs winkelen is niet toegestaan met O plaat in ons belgen land pff :)
2 december 2009 om 20:22 #17558954origineel gepost door H-400
Voor hen die met Belgische O-platen rijdt: Er zijn agenten
die op de hoogte zijn…Maar niet het verschil kennen tussen letters en cijfers…:jerry
2 december 2009 om 20:29 #17558955Ja maar van de juiste nationaliteit!
Bij ons is de regering niet zo progressief, maar zeker wel zo ouderwets.2 december 2009 om 20:51 #17558956O Platen, zijn dat garage platen ofzo??
2 december 2009 om 21:40 #17558957dit zijn Oldtimer platen..
om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
de keuring houd in feite ook niks in , zelfs je verlichting hoeft niet te werken
maar een blusapparaat ,driehoek en eerste hulpkitje zijn dan wel belangrijk:hmmz
eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O)
dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak af
maar je bent wel hééél beperkt in gebruik er mee
-van en naar een evenement (mits bewijs van het evenement)
-voor een kleine proefrit
– in een straal van 50 km rond je woonplaats
-niet voor zonsopgang , en niet na zonsondergang2 december 2009 om 21:42 #17558958om asterix maar even te quoten:
rare jonges, die belgen…..
:jerry:jerry:jerry
maar hopelijk geen boete gehad en dergelijke?
2 december 2009 om 21:50 #17558959origineel gepost door goaaze
dit zijn Oldtimer platen..
om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
de keuring houd in feite ook niks in , zelfs je verlichting hoeft niet te werken
maar een blusapparaat ,driehoek en eerste hulpkitje zijn dan wel belangrijk:hmmz
eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O)
dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak af
maar je bent wel hééél beperkt in gebruik er mee
-van en naar een evenement (mits bewijs van het evenement)
-voor een kleine proefrit
– in een straal van 50 km rond je woonplaats
-niet voor zonsopgang , en niet na zonsondergangNooit geweten maar wat een belachelijke regeling :puke
2 december 2009 om 22:55 #17558960origineel gepost door goaaze
dit zijn Oldtimer platen..
om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
de keuring houd in feite ook niks in , zelfs je verlichting hoeft niet te werken
maar een blusapparaat ,driehoek en eerste hulpkitje zijn dan wel belangrijk:hmmz
eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O)
dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak af
maar je bent wel hééél beperkt in gebruik er mee
-van en naar een evenement (mits bewijs van het evenement)
-voor een kleine proefrit
– in een straal van 50 km rond je woonplaats
-niet voor zonsopgang , en niet na zonsondergangik dacht zelfs dat het minder dan 50 km was??? :thumbdown
2 december 2009 om 23:14 #17558961ja echt belgie,je kan er van alles kopen,wapens hadgranaten iligalen dieren,leuk vuurwerk,maar ow als je met een verkeerde bandenmaat rond rijd:P:P:P
2 december 2009 om 23:52 #17558962is denk ik 25km :)
3 december 2009 om 08:07 #17558963origineel gepost door js 400
ja echt belgie,je kan er van alles kopen,wapens hadgranaten iligalen dieren,leuk vuurwerk,maar ow als je met een verkeerde bandenmaat rond rijd:P:P:PNou hier in Nederland kunnen we er ook wat van.
Mee gemaakt dat de A-Manta afgekeurt zou worden omdat er geen stempel in de kentekenplaat was aangebracht.
Er moet een leeuwtje instaan.
Huuuuuwwwhe,leeuwtje???
Mischien een kniesoor van een keurmeester die er op let.
Maar toch3 december 2009 om 08:37 #17558964origineel gepost door lepo
origineel gepost door js 400
ja echt belgie,je kan er van alles kopen,wapens hadgranaten iligalen dieren,leuk vuurwerk,maar ow als je met een verkeerde bandenmaat rond rijd:P:P:PNou hier in Nederland kunnen we er ook wat van.
Mee gemaakt dat de A-Manta afgekeurt zou worden omdat er geen stempel in de kentekenplaat was aangebracht.
Er moet een leeuwtje instaan.
Huuuuuwwwhe,leeuwtje???
Mischien een kniesoor van een keurmeester die er op let.
Maar tochIs wel een vereiste! Ik heb ook niks in mijn plaat staan, alleen de letters en cijfers, geen ‘echtheids’ stempel oid
3 december 2009 om 09:34 #17558965vraag van mij
heb net dat verhaal gelezen van de 0 platen,hoe zit dat dan als je bvb de grens overgaat verzekerings technies gezien stel dat je in nederland schade rijd
dat is dan buiten de straal van de kilometers die je mag maken,krijg je dan
ook geen groene kaart,deze kennen wij hier in nederland voor grens overschrijding .
dacht dat ze hier in nederland gek waren,maar bij jullie kunnen ze er ook wat van.
vgr tonsr.3 december 2009 om 14:22 #17558966origineel gepost door goaaze
dit zijn Oldtimer platen..
om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O) dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak afAls je de oldtimerplaten hebt, moet je inderdaad niet meer naar de (periodieke) keuring, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan alles mag en kunt doen met je wagen.
Je wagen moet dan nog steeds conform volgens je gelijkvormigheidsattest zijn, dus origineel, of volgens het tuningsrapport van de laatste ‘gewone’ keuring.
Bij een ongeval kan je verzekeringsmaatschappij zich terugtrekken als je voertuig niet aan deze voorwaarden voldoet. Bij een ongeval met zwaar gewonden of doden zijn de (financiële) gevolgen dus voor eigen rekening. :vertag3 december 2009 om 15:40 #17558967In Duitsland hebben ze een H in het kenteken staan, auto moet in dat geval wel in originele toestand zijn.
3 december 2009 om 16:23 #17558968Ook dat is niet geheel waar, er zijn wat mogelijkheden, maar kort door de bocht genomen komt het daar op neer.
4 december 2009 om 11:57 #17558969is idd 25km in straal van je woonplaats
en het gebruik er van,
je mag niks meerenkel nog testritten, MET UITZICHT NAAR EEN EVENT
en dan natuurlijk naar eventen gaan, waar je aan deelneemt
zoals naar een rally ofzo gaan kijken, waar je zelf niet deelneemt, mag je niet met o-platen heen rijdenje hebt gewoon niks meer aan een wagen met o-platen in belgie
en van veranderingen, in princiepe mag je ook niks veranderen
je word gewoon niet meer gekeurd
dus is geen controle op
want als ze je aanhouden op weg naar een event, en er klopt vanalles niet
kunnen ze je terug na de keuring sturen
en dan word je uiteraard op alle veranderingen afgekeurden dan is belgie ook nog bezig om de oldtimers om de 2jaar toch na de keuring te laten gaan
om heel die veranderingen en motor wissels te voorkomendat men nu in nederland ervan op de hoogte zijn valt wel vies tegen
dat is de enigste plek waar je nog es even op je gemak kunt rijden
zeker omdat we net aan de grens wonen4 december 2009 om 12:52 #17558970voor een beetje liefhebber is een gewone keuring toch geen probleem?
Ik was toen ik student was gekeurd als gewone wagen en verzeker voor minder dan 50€ per jaar (groepsverzekering met ouders wel), getakeld in heel Europa!
En je belasting is iets van 30 € per jaar. Ik zie echt niet in waarom je dan nog O platen zou doen…4 december 2009 om 15:08 #17558971origineel gepost door cruez
voor een beetje liefhebber is een gewone keuring toch geen probleem?
Ik was toen ik student was gekeurd als gewone wagen en verzeker voor minder dan 50€ per jaar (groepsverzekering met ouders wel), getakeld in heel Europa!
En je belasting is iets van 30 € per jaar. Ik zie echt niet in waarom je dan nog O platen zou doen…ik snap het anders wel
als je iets of wat speciaals wil kom je niet door de keuring
en verzekering op een gsi, is bij ons toch al 750€ per jaar
en nog es 350 wegentax
voor een extra wagen die niet veel gebruikt word
vind ik toch heel wat geld4 december 2009 om 16:29 #17558972heb men Monza als classiccar ingeschreven. 30€ tax per jaar en 200€ voor een jaar verzekering (je moet alwel een andere auto als dagelijks gebruik ingeschreven hebben om een oudere wagen als classiccar in te schrijven)
4 december 2009 om 16:44 #17558973Ik denk dat die wegentaks zelfs meer is, ik betaal ook nog volle pot voor m’n GSI,
die is maar 22 jaar oud.
Verzekeringsmatig heb ik m’n D-kadettje ingeschreven als eerste wagen, een 1.3tje
is vrij goedkoop en zowiezo betaal je maar 30 euro wegentaks wegens ouder dan 25 jaar,
en dagdagelijks gekeurd.
Gevolg is dat de GSI als tweede wagen vrij goedkoop verzekerd is en de “zondagse” Manta
(derde wagen) is door z’n leeftijd van 28 jaar “old-timer” verzekerd, wegentaks idem 30 euro
maar wel kompleet gekeurd, maar door de old-timer verzekering mag ik er niet mee gaan werken.
Je moet in ons Belgenlandje echt inventief zijn…
Wij kunnen alleen maar dromen van de keuringsnormen die in onze buurlanden gehandhaafd worden.8 december 2009 om 22:24 #17558974nou herman,dan doen we jouw autos op nl kenteken zetten om voordelig uit te komen,en dan die van ons op belgisch want hier komt de km heffing en daar wordt ik helemaal niet vrolijk van:(:(:(:(
10 december 2009 om 22:06 #17558975als ik dit zo lees wordt ik van bijde systhemen niet vrolijk
en wij in holland komen dan nog goed weg oldtimer
wegenbelasting vrij dan ook km heffing vrij,,,,,,,,,als ze dat niet aanpassen.
vgr tonsr. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.