Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › nooit meer een (opel) diesel, de oplossing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2011 om 11:15 #17237170
vanaf vorig jaar is er gezeik met het motormanegment lampje, je weet wel die auto met de sleutel er in.
we hebben, voor we naar Frankrijk gingen, de auto een grote beurt laten geven.
eerst het dieselfilter niet goed of iets dergelijks, de gehele auto stonk naar diesel.
was gelijk na de buurt en nog niet onderweg naar Frankrijk.
terug en gerepareerd.
onderweg, na ongeveer 350km, ging het bewuste lampje aan.
op de plaats van bestemming aangekomen gezocht naar een opel dealer.
dit is niet te doen, maar op een gegeven moment ging het lampje weer uit en alles was als van te voren.
op de terugreis, weer na 350 km lampje aan, komen bij de afslag etten-leur, lampje uit.
naar de dealer gegaan, tja dat wordt zoeken.
roetfilter laten reinigen, helaas allemaal tijdelijke oplossing.
naar een andere opel dealer gegaan, bleek er 1 slangetje stuk, gere[pareerd en hierna 10.000 km probleem loos gereden, ook lange stukken van 800 km.
met moederdag richting scheveningen, lampje aan.
volgende dag naar de dealer, zal wel in de regeneratie onderbrokne zijn, met tech 2 gedaan en klaar.
dit jaar weer naar Frankrijk, heenreis niks aan de hand, vakantie niks aan de hand, terugreis na 30 km snelweg lampje aan.
dit voor ongeveer 20 km en hierna weer uit, na 30 km lampje aan nu ongeveer 80 km, hierna weer uit en voor de rest van de reis niet meer aan.
helaas weer moeten gaan werken en de tweedag werkdag lampje aan.
naar de dealer gegaan, 2 uur bezig geweest een druk sensor vervangen o.i.d rijdt daar weg, lampje aan.
wel was er gezegd dat ie waarschijnlijk op zou lichten i.v.m. regenereren.
dit was vorige week vrijdag en het *^%^% lampje brand nodg steeds, de auto loopt nu beroerder dan ooit vindt ik.
als ik het ooit uitkrijg gaat de zafira er gelijk uit en dan NOOIT geen diesel meer, of een zonder roetfilter.
nu heb ik net gelzen dat je de code kunt aflezen in het km display.
als ik dit doe geeft ie 023456 aan.
weet iemand hier meer dan de dealer?
ik vindt de zafira helemaal top, zeker de uitvoering die ik heb, maar ik wordt dood ziek van dit lampje en het vermogens verlies wat dit met zich mee brengt.
wie weet meer?????????????
b.v.d.groetjes, Henny
13 juni 2011 om 13:03 #17873456Dan ook geen FIAT en bepaalde Fransosen denk ik, die hebben allemaal dezelfde dieselmotor met dezelfde techniek.
Je geeft Opel wel de Schuld, maar die leveren ook maar een auto, waar een diesel in ligt die door meerdere fabriekanten in DEZE hoedanigheid word toegepast.
Zo heb ik ook slechte ervaringen met andere merken, Bij VW was het zelfs bijde niks, nieuwe passat, t ding pleurde van ellende uit elkaar, + dat iedere +/- 35.000km een nieuwe motor geplaatst moest worden omdat ie dan weer eens op hol geschoten was.. daar komt bij dat het raffinement van VW diesels te vergelijken is met een 20jaar oude tractor,
bij toyota trap je weer de cilinderbussen kaal (op een gegeven moment verbruikt ie dan 1 liter olie op 500km gevolgd door blauwe oliewalmen vervolg je dan je weg, (zat laatst achter een 1 jaar oude lexus diesel met hetzelfde probleem..
wij hebben opzich goede ervaringen met Opel diesels, weinig nukken tov de concurrentie, alleen EGR en roetfilter probleempjes.. lijkt mij beter dan veel Mechanische problemen van de Concurentie
De 1.6D PSA motor welke door Fiat Ford Mini en de PSA groep word gebruikt is ook zo’n geval van HMMZZZ als de turbo kapot loopt MOET je de motor vervangen, daar de nieuwe turbo 100% kapot loopt binnen 10.000km als je de motor niet mee vervangt.
dus ja, wat is een goede diesel??
Bij de BMW diesels branden er gaten in de zuigers als een verstuiver zonder een fout te geven verkeer inspuit, nieuwe motor word dat, ga zo maar door..
Zo heeft ieder merk wel wat.
Belangrijker is denk ik de garage waar je door geholpen word, helaas zijn er TE VEEL OPEL dealers die er qua service en kennis met de PET naar Gooien!!!! dat is denk ik een groter probleem
13 juni 2011 om 13:58 #17873455Zo als ik het lees, heeft de auto buiten dat het lampje brand je nog nooit laten staan.
Heb ik ik bij m’n Golf wel eens anders meegemaakt….Volgens mij heeft jou fout code iets met de turbo druk te maken [boost pressure signal to donors large] or [boost pressure donor signal too small ]
Zijn je slangen allemaal heel ??? en zitten ze er goed op ??13 juni 2011 om 15:39 #17873457tja hennyW
Ik heb ook al wat pech gehad met mn Zafi (2.2/16v 2006) weleens waar geen diesel
heb nu ook problemen van het weekend liep hij op 3 potten ( zie topic Zafira loopt op 3 potten k#tzooi)het is idd een Super auto
mechanisch komen er bijna nooit problemen mee voor wat ik hier en daar uit ervaringen hoor en lees
het is vaak eerder die verdraaide elektronica die de hele motor door de war gooit.Heb vanaf Nov 2010 een Zafira ben al verschillende keren naar de garage geweest en ik heb vaak het idee
(net wat wimv6 zegt) de dealers gooien er met de pet naar wat kennis betreftBV
je komt bij de dealer je verteld dat je een probleem hebt met je auto
en ja hoor daar komt het tech2 apparaat te voorschijn
ze vinden een foutcode of meerdere
de foutcode is gewistEN TOT DE VOLGENDE KEER ALS DE CODE WEER TERUG KOMT
daar krijg ik ook de bale van
ben zelf 1e monteur elektrotechniek en als ik bij een klant kom verwacht deze ook dat alles na behoren werkt
als ik de toegangs deur vanhet pand verlaat.
En dat is vaak het gebrek bij de dealer
je verwacht als de auto de garage verlaat dat deze ook weer naar behoren werktsterkte met je Zafi Diesel….
Bezine is ook niet alles tenzij je bij een goede dealer aanklopt13 juni 2011 om 18:36 #17873458dat het met elk merk wat kan zij n weet ik, was ook niet mijn vraag.
dat de auto verder goed bevalt weet ik ook.
alleen als je niet harder kan dan 100 op de snelweg en het verbruik omhoog schiet, wordt je er niet vrolijk van.
vandaar mijn uitgebreide omschrijving in de hoop dat iemand er WEL een antwoord op weet.
dat autorijden geld kost weet ik ook, als het dan maar opgelost wordt.
niet dat als ik wegrijd de auto haast nog beroerder loopt dan toen ik binnen kwam.
dus mocht iemand raad hebben, laat het even weten zodat ik ook iets nuttigs tegen de dealer kan vertellen.bvd
groetjes, Henny
13 juni 2011 om 19:28 #17873459Erg spijtig wat je met je Zaf meemaakt, maar je kan natuurlijk ook zelf op internet zoeken naar de foutcode.
Ik ben even gaan zoeken (nog geen 5 minuten) en vond dat het ZEER waarschijnlijk een scheurtje in je vacuümslang is.
Dit schijnt ook nog wel eens voor te komen. De link die ik bijvoeg is een foto van het slangetje, dit is volgens mij wel de 1.9dth motor en niet de 1.9dtl die jij hebt, dus het zou kunnen dat de locatie ergens anders is.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=411558″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zou je trouwens met hoofdletters e.d kunnen werken, het leest n.l erg vervelend.
13 juni 2011 om 20:24 #17873460DennisD:
Nieuwsgierig geworden waar je allemaal hebt gezocht ?? Kun je ons ook laten weten, voor ‘n volgende keer, kunnen we het snel zelf opzoeken. Ik heb n.l. ook wel eens ergens gezocht, maar waarschijnlijk op de verkeerde site’s. Zijn weer leermomenten voor allemaal waarschijnlijk.
m.vr.gr.bert.13 juni 2011 om 20:34 #17873461Mensen denken vaak te moeilijk met zoeken, het enige wat ik heb gedaan is in google het volgende ingetypt:
023456 opel , en voila, gelijk de eerste hit.
13 juni 2011 om 20:57 #17873462@ DennisD
Dankjewel voor je snelle reaktie en de oplossing.
m.vr.gr., bert.13 juni 2011 om 21:52 #17873463ik weet het niet, maar ik gaf in de 2e post al aan of het niet aan je slangen lag, lees jij wel ??
13 juni 2011 om 22:05 #17873464@stillekracht wrote:
ik weet het niet, maar ik gaf in de 2e post al aan of het niet aan je slangen lag, lees jij wel ??
ja ik lees en de reactie was niet van mij.”of het niet aan je slangen lag, lees jij wel “
in iedergeval beide bedankt voor de info, print het uit en neem het mee naar de dealer.
kijken of ze het opgelost krijgen.14 juni 2011 om 19:39 #17873465Een andere oorzaak zou wellicht de sensor (Bosch nummer 0281002437) kunnen zijn.
15 juni 2011 om 10:25 #17873466er is een sensor vervangen, vraag me niet welke, alleen toen ging de auto nog slechter lopen
15 juni 2011 om 19:28 #17873467Ik pas er de volgende keer ook voor, die 1900 diesel hoef ik nooit meer :puke.
Er kan gewoon veel te veel aan kapot gaan en hij heeft veel “bekende” mankementjes:
Egr klep
thermostaat
software problemen
vliegwiel
Wervelkleppen
versnellingsbak
Roetfilter (gelukkig heb ik zelf dat ding niet).Naar mijn idee toch te veel problemen. Die dingen gaan gewoon vlug stotteren en dan moet er weer eens ergens iets worden schoongemaakt enzovoort.
15 juni 2011 om 20:28 #17873468@Spacejam wrote:
Ik pas er de volgende keer ook voor, die 1900 diesel hoef ik nooit meer :puke.
Er kan gewoon veel te veel aan kapot gaan en hij heeft veel “bekende” mankementjes:
Egr klep
thermostaat
software problemen
vliegwiel
Wervelkleppen
versnellingsbak
Roetfilter (gelukkig heb ik zelf dat ding niet).Naar mijn idee toch te veel problemen. Die dingen gaan gewoon vlug stotteren en dan moet er weer eens ergens iets worden schoongemaakt enzovoort.
Ben jij toevallig bekend met het wervelklep probleem? zo ja, welke?
Mijn wervelklep geeft steeds de foutcode dat deze is vastgelopen Zafi B 2.2/16v24 juni 2011 om 18:22 #17873469ik heb het probleem rigoreus opgelost.
de zafira is ingeruild.het is natuurlijk wel een benzine uitvoering.
hopelijk hebben we met deze auto meer geluk……25 juni 2011 om 09:49 #17873470Veel plezier met je nieuwe auto.
25 juni 2011 om 18:22 #17873471@hennyw wrote:
ik heb het probleem rigoreus opgelost.
de zafira is ingeruild.het is natuurlijk wel een benzine uitvoering.
hopelijk hebben we met deze auto meer geluk……Franse auto hopelijk heb je er veel geluk mee……
(stokbrood moet je niet in rijden maar eten) :D25 juni 2011 om 19:10 #17873472@GRSBK wrote:
@hennyw wrote:
ik heb het probleem rigoreus opgelost.
de zafira is ingeruild.het is natuurlijk wel een benzine uitvoering.
hopelijk hebben we met deze auto meer geluk……Franse auto hopelijk heb je er veel geluk mee……
(stokbrood moet je niet in rijden maar eten) :Ddat kun je natuurlijk van elk land zeggen.
braadwurst moet je eten en niet in rijden…..
pizza moet je eten en niet in rijden….nou doe mij maar een ferrari of lambourgini (helaas buiten mijn budget) :D :D25 juni 2011 om 19:20 #17873473@hennyw wrote:
@GRSBK wrote:
@hennyw wrote:
ik heb het probleem rigoreus opgelost.
de zafira is ingeruild.het is natuurlijk wel een benzine uitvoering.
hopelijk hebben we met deze auto meer geluk……Franse auto hopelijk heb je er veel geluk mee……
(stokbrood moet je niet in rijden maar eten) :Ddat kun je natuurlijk van elk land zeggen.
braadwurst moet je eten en niet in rijden…..
pizza moet je eten en niet in rijden….nou doe mij maar een ferrari of lambourginiJij snapt het zo is er met iedere auto wel wat.
mn vorige nog Toyota Auris 3 jaar oud zuigers naar de KLOTEN gereden 30000km
***Toyota kwaaltje***25 juni 2011 om 21:21 #17873474Hmmmm, ik zou een Astra F gekocht hebben.
Technisch goed, weinig nukken.
En nog goed rijdend ook nog :jerryGroet en veel plezier met je nieuwe wagen !!
Rik ;)
26 juni 2011 om 05:50 #17873475@hennyw, van harte met je nieuwe auto, 207 of 308? jammer dat je een maandagmorgen zafira hebt gehad maar zulke dingen gebeuren.
veel plezierige en veilige kilometers gewenst.
groet paul26 juni 2011 om 07:13 #17873476@zaffiepaul wrote:
@hennyw, van harte met je nieuwe auto, 207 of 308? jammer dat je een maandagmorgen zafira hebt gehad maar zulke dingen gebeuren.
veel plezierige en veilige kilometers gewenst.
groet pauldank je,
het is een 207sw uit 200826 juni 2011 om 09:01 #17873477:hmmz van een Zafira naar een 207SW….. lijkt mij een stap of 2 terug, maar goed, hopen dat je minder problemen hebt !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.