Noodventilatie

Forumindex Forums Modellen Astra Noodventilatie

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234410
    john.2702
      Lid sinds:
      19 March 2011

      goeiedag allemaal

      ik ben sind 2 dagen trotse eigenaar van een mooi astra G sport

      Nu heb ik het volgende probleem , de noodventilator draaid en het lampje brand dat er een storing in het koelsysteem / airco zit heeft gisteren al de hele dag bij de garage gestaan maar helaas nog niets gevonden weten jullie mischien wat het kan zijn???

      groet john

      #17840466
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Noodventilator? Je bedoelt de fan op je radiateur?
        Is niet zozeer nood als hij aan gaat hoor ;)

        het lijkt er op dat er dus iets mis is met je koeling, en dat je motor warm genoeg wordt om de fan aan te laten gaan.
        Kan natuurlijk ook zijn dat je fan(sensor) van slag is.
        Waterpomp in orde? Genoeg koelvloeistof? Blijft vloeistof op pijl? Wat zegt je temp meter op het dashboard (wat geeft deze voor temp aan)?

        Ohja, niet onbelangrijk: wat is je motorcode (zie kentekenbewijs)?

        #17840467
        john.2702
          Lid sinds:
          19 March 2011

          ja de fan van radiateur hij blijft constant draaien ook nog vijf minuten als het contact uit is de vorige eigen had al het stekertje eruit getroken zodat ik de fan niet zou horen bij de verkoop gelukkig niet in de file terecht gekomen op de terug weg naar huis (240 km ) koelvloeistof was wel op pijl tempratuur heb ik nog niet kunnen checken omdat het metertje het ook niet deed , waterpomp is denk ik wel in orde anders had ik niet zo’n stuk naar huis kunnen rijden

          motor code ?? het is een 1,8 v type Z1 8xe

          #17840468
          theowen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 April 2006

            da doe maar is je fan switch vervangen en je sensor voor de temp aanduiding

            #17840469
            john.2702
              Lid sinds:
              19 March 2011

              de tempratuur meter doe het weer inmiddels , hij blijft gewoon normaal op tempratuur

              #17840470
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                OK, das mooi. Als hij goed op temp blijft, dan ligt het dus echt aan je fan.
                Dat hij ook na het contact uit langer door blijft gaan is op zich normaal, echter, hij moet wel pas aan gaan als je motor extra koeling nodig heeft.

                je ventilator wordt gestuurd door een sensor die als het goed is in je radiateur zit. die sensor is vermoedelijk nu stuk. Ik zou denken als je die vervangt zit je goed.

                #17840471
                miraltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  heeft je astra ook airco,het storingslampje koeling bewaakt nm 2 circuits, circuit motorkoeling en circuit airco.

                  is dus belangrijk om te achterhalern in welk circuit de storing zit.

                  de koelmodule zit links achter/onder de voorbumper de massa hiervan wil nog wel eens brak zijn.

                  ook komt het voor dat het relais blijft kleven van deze module.

                  beste ff laten uitlezen door de vod, anders ga je straks onderdelen vervangen die niet kapot zijn terwijl de storing in de auto blijft zitten.

                  indien hij bij de vod heeft gestaan en die kunnen het niet vinden een andere zoeken die er wel verstand van heeft.

                  zou beginnen om de massa van de koelmodule te contyroleren en indien slecht deze te herstellen

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.