Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › noodloop
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 december 2017om 12:48 door MH_opel.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2016 om 12:00 #17277661
goedendag,
zoals al eerder verteld heb ik een vectra c 2.0 turbo (z20net)
nu zit hier een fout code P0033 in, storing bypass turbo.wie heeft hier ervaring mee? voor ik dingen ga vervangen die niet nodig zijn.
12 augustus 2016 om 13:31 #18324755is een probleem met de boost solonoid.. en er zijn er zoals ik uit een engels forum kan halen 2.. een bij je turbo en een onder de plastic cover van je motor…
lijken 2 de zelfde sensoren maar hebben 2 verschillende nummersze stellen ook dat de kabel anders kan liggen dat daar iets mee is wat de fout mede kan veroorzaken
dit is de link van de pagina
https://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?191000-Vectra-2-0-turbo-p0033″ onclick=”window.open(this.href);return false;12 augustus 2016 om 13:46 #18324756bedankt voor de link, hier heb ik zeker wel iets aan.
had de twee kleppen zelf ook al gevonden, zelfs al eentje vervangen zonder resultaat.
ga van het weekend wel even de bedrading nakijken die daar heen gaat en de andere klep.
update volgt.30 augustus 2016 om 09:26 #18324757ook voor deze een update.
gister mijn dynamo eruit moeten halen en meteen maar even gekeken naar de aansluitingen van de componenten voor het blow off systeem.
er zitten dus twee solenoïde kleppen in dit systeem, 1 bij de turbo en 1 onder de zwarte kap, zoals bart-gsi al aangaf.
de tweede klep onder de zwarte kap stuurt een klep aan die in de inlaatslang gemonteerd zit, en ook hier zit een stekker aan, hiervan hadden ze de draden 180 graden omgebogen en met een tie-wrap flink strak vast gemaakt.
jullie raden het nu waarschijnlijk al, hier is duidelijk een draadbreuk te voelen, dus die ga ik ook vanavond repareren in de hoop dat dan het noodloop verhaal ook verleden tijd is.30 augustus 2016 om 09:47 #18324758goed bezig.. hoop dat het dan opgelost is
23 juni 2017 om 15:08 #18345028zo, lees weer even dit oude onderwerp door….er is een hoop gebeurd sindsdien.
het probleem van de turbo lag dus niet aan die kleppen zoals boven besproken, en ook niet aan de bedrading.
het probleem zat in de turbo zelf.
deze heeft aan de zijkant een vrij grote klep zitten die bediend wordt op het moment dat het gas wordt losgelaten.
hiermee wordt dan gezorgd dat de turbo op toeren kan blijven zodat je sneller weer druk hebt als je weer gas geeft.
deze klep, van rubber, vertoonde wat scheuren en de pakking bestond uit twee delen wat ook niet hoort.
ik heb het rubber met speciale olie en benzine bestendige silicone ingesmeerd en zelf een nieuwe pakking geknipt.
dit alles gemonteerd, bijna een jaar geleden, en tot op de dag van vandaag doet de turbo het uitstekend.een andere optie was een nieuwe klep bestellen a € 185,- euro ofzo……
dus ik ben blij dat het zo opgelost is en het dus ook heel blijft.
18 december 2017 om 12:48 #18350532Beste dockedmarc, ik vermoed dat ik hetzelfde issue heb. Sinds twee weken heb ik dit twee keer gemerkt dat de turbo niet mee doet als ik het gaspedaal volledig in trap en er verschijnt het bekend lampje op het dashboard. Na de auto even uit gezet te hebben en weer aan is het probleem er niet meer. Daarnaast rij ik sinds de aanschaf van de auto (20k geleden) met een schokkende motor als ik bij lage toeren het gas los laat, dan schokt hij behoorlijk. De oplossing die hierboven beschrijft lijkt ook een oplossing voor mij. Is dit makkelijk zelf te doen of zou ik eventueel hulp van jou kunnen krijgen? Mvgr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.