noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum noodloop

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277661
    dockedmarc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2011

      goedendag,

      zoals al eerder verteld heb ik een vectra c 2.0 turbo (z20net)
      nu zit hier een fout code P0033 in, storing bypass turbo.

      wie heeft hier ervaring mee? voor ik dingen ga vervangen die niet nodig zijn.

      #18324755
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        is een probleem met de boost solonoid.. en er zijn er zoals ik uit een engels forum kan halen 2.. een bij je turbo en een onder de plastic cover van je motor…
        lijken 2 de zelfde sensoren maar hebben 2 verschillende nummers

        ze stellen ook dat de kabel anders kan liggen dat daar iets mee is wat de fout mede kan veroorzaken

        dit is de link van de pagina
        https://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?191000-Vectra-2-0-turbo-p0033″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18324756
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          bedankt voor de link, hier heb ik zeker wel iets aan.
          had de twee kleppen zelf ook al gevonden, zelfs al eentje vervangen zonder resultaat.
          ga van het weekend wel even de bedrading nakijken die daar heen gaat en de andere klep.
          update volgt.

          #18324757
          dockedmarc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2011

            ook voor deze een update.
            gister mijn dynamo eruit moeten halen en meteen maar even gekeken naar de aansluitingen van de componenten voor het blow off systeem.
            er zitten dus twee solenoïde kleppen in dit systeem, 1 bij de turbo en 1 onder de zwarte kap, zoals bart-gsi al aangaf.
            de tweede klep onder de zwarte kap stuurt een klep aan die in de inlaatslang gemonteerd zit, en ook hier zit een stekker aan, hiervan hadden ze de draden 180 graden omgebogen en met een tie-wrap flink strak vast gemaakt.
            jullie raden het nu waarschijnlijk al, hier is duidelijk een draadbreuk te voelen, dus die ga ik ook vanavond repareren in de hoop dat dan het noodloop verhaal ook verleden tijd is.

            #18324758
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              goed bezig.. hoop dat het dan opgelost is

              #18345028
              dockedmarc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2011

                zo, lees weer even dit oude onderwerp door….er is een hoop gebeurd sindsdien.

                het probleem van de turbo lag dus niet aan die kleppen zoals boven besproken, en ook niet aan de bedrading.
                het probleem zat in de turbo zelf.
                deze heeft aan de zijkant een vrij grote klep zitten die bediend wordt op het moment dat het gas wordt losgelaten.
                hiermee wordt dan gezorgd dat de turbo op toeren kan blijven zodat je sneller weer druk hebt als je weer gas geeft.
                deze klep, van rubber, vertoonde wat scheuren en de pakking bestond uit twee delen wat ook niet hoort.
                ik heb het rubber met speciale olie en benzine bestendige silicone ingesmeerd en zelf een nieuwe pakking geknipt.
                dit alles gemonteerd, bijna een jaar geleden, en tot op de dag van vandaag doet de turbo het uitstekend.

                een andere optie was een nieuwe klep bestellen a € 185,- euro ofzo……

                dus ik ben blij dat het zo opgelost is en het dus ook heel blijft.

                #18350532
                MH_opel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 December 2017

                  Beste dockedmarc, ik vermoed dat ik hetzelfde issue heb. Sinds twee weken heb ik dit twee keer gemerkt dat de turbo niet mee doet als ik het gaspedaal volledig in trap en er verschijnt het bekend lampje op het dashboard. Na de auto even uit gezet te hebben en weer aan is het probleem er niet meer. Daarnaast rij ik sinds de aanschaf van de auto (20k geleden) met een schokkende motor als ik bij lage toeren het gas los laat, dan schokt hij behoorlijk. De oplossing die hierboven beschrijft lijkt ook een oplossing voor mij. Is dit makkelijk zelf te doen of zou ik eventueel hulp van jou kunnen krijgen? Mvgr

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.