nokkenstok wissel c20ne

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) nokkenstok wissel c20ne

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236235
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      Is dit veel werk bij die blokkies?
      Heb komende week een crossauto thuis staan waar een snellere nokkenas in moet..
      Neem aan dat ik met een klepdekselpakking & nokkenaskeerring toch wel genoeg in huis heb?

      Distributie is 5uur oud.

      #17863760
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        enkel de keerring is al genoeg.

        Je hebt wel gereedschap nodig wat alles naar beneden duwt. Plaatjes met haakjes zijn dat. Die bout je over je nokkenas vast aan de kleppendekselboutgaten. Vervolgens kan je dan 2 bouten aandraaien welke de slepers in drukken.
        BIj de onstekingskant de borging loshalen en via die kant de nokkenas er uit trekken…..Als dat niet helemaal lukt heb je de slepers niet ver genoeg ingedrukt of zit er eentje voor een nok.

        Je cilinders niet boven in zetten maar alle 4 halverwege. zodat je niet de kleppen op de zuigers vastdrukt.

        #17863761
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Fearless, kleppendekselpakking lijkt me eigenlijk wel aan te raden.
          Bij een C20NE issie gemaakt van kurk en je kan er gif op innemen dattie beschadigd raakt bij het losmaken van het deksel.
          Als het gaat om een rubber pakking, geef ik je groot gelijk. Er staat geen enorme druk op ofzo, dus die kan je in princiepe wel hergebruiken. Kurk pakking moet wel vervangen worden, anders gaattie zeker lekken.

          #17863762
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Heb je gelijk in hoor…Maar als ik al lees dat het voor een crossauto is..maakt een beetje extra sleutelen ook niet zoveel uit:P

            #17863763
            Emiel-Manta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 January 2007

              Haha precies. Ach ik verdien eraan, dus die pakking pakken we er gewoon bij.
              Ik ga even op zoek naar ’t juiste gereedschap, en dan moet dat wel goedkomen!

              Thnx leute king:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.