Nokkenassensor alweer kaduuk.

Forumindex Forums Modellen Astra Nokkenassensor alweer kaduuk.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254668
    Astra Green
      Lid sinds:
      1 September 2011

      Hallo Opelfans,

      Ik heb al even niks meer hoeven schrijven maar helaas is mijn opeltje weer aan de storingen.

      Vorig jaar is de krukassensor 2x en nokkenassensor 1x vervangen, tevens is de ECU opgestuurd voor reparatie omdat die destijds kapot was na 13 opel dealer bezoekjes kwamen ze erachter in de tussentijd van alles en nog wat vervangen……. Nieuwe originele onderdelen zijn geplaatst en ecu gerepareerd daarna geen problemen.

      Jaartje gereden, nu is helaas weer de storing terug gekomen van de nokkensassensor.
      uit laten lezen weer kapot.

      ik ben naar een uni garagist gegaan om uit te lezen, die vertelde me dat de nokkenassensors vaak kapot gaan bij dit blok. (z1.6se 8v).
      Wat ik me afvraag is hoe het mogelijk is dat die dingen het constant begeven. (zijn door dealer geplaatst).
      Het lijkt mij niet normaal dat zo’n onderdeel elk jaar vervangen moet worden? of is er misschien een ander merk dat beter presteerd dan wat de dealert erin heeft gestopt. wat opelmerk is.

      Heeft er iemand hier misschien ervaring waarom ze het begeven? het is nu wat kouder maar zeker toch geen siberie.

      Groeten,
      Astra Green.

      #18098198
      roger rabbit
        Lid sinds:
        10 December 2009

        ik zou terug gaan naar de dealer want je hebt 2 jaar garantie.

        #18098199
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Heeft de dealer destijds de kabelboom ook doorgemeten
          en alle massapunten gecontroleerd?

          nokassensor zou het niet zomaar mogen begeven na een paar jaar
          en de ecu gaat ook niet zomaar kaduk
          denk dat de dealer meer de problemen heeft verholpen zonder goed naar de oorzaak te kijken ;)

          #18098200
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            @trashmetal wrote:

            Heeft de dealer destijds de kabelboom ook doorgemeten
            en alle massapunten gecontroleerd?

            nokassensor zou het niet zomaar mogen begeven na een paar jaar
            en de ecu gaat ook niet zomaar kaduk
            denk dat de dealer meer de problemen heeft verholpen zonder goed naar de oorzaak te kijken ;)

            Daar sluit ik me ook bij aan. Garantie claimen bij de dealer en vragen om antwoorden

            #18098201
            Astra Green
              Lid sinds:
              1 September 2011

              Storing is nu gewist door de uni garage maar die zal vast wel terug komen…
              Als ie terug komt zal ik eens een bezoekje brengen aan de dealer, hier geven ze 1 jaar garantie op de onderdelen.

              Ik laat het jullie weten, bedankt voor de reacties dusver.

              #18098202
              roger rabbit
                Lid sinds:
                10 December 2009

                Waarom onderhoud bij ons de Opel Erkend Reparateur?

                Wij maken Hij maakt altijd gebruik van originele onderdelen met minimaal twee jaar garantie.

                Citaat Website Opel.nl

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.