nokkenas 6 cil

Forumindex Forums Techniek Cih nokkenas 6 cil

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209275
    pipo
      Lid sinds:
      5 November 2004

      vraagje mijn nokkenas is ingelopen en is een 2,8 gse motor
      welke kan ik er dan het beste in zetten van een 3,0e of van een 2,5 e zit daar onderling verschil in of zijn deze gelijk
      :hmmz

      #17473395
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        3.0E nok geeft wat meer power hoger in de toeren

        2.5E geeft wat meer koppel bij lage toeren.

        Zal geen wereld van verschil maken…….. dus geen vergelijk tussen een traktor en een ferrari zeg maar.

        Op Bigopels staat ook een bult aan zespitterinformatie btw.

        Succes!

        #17473396
        pipo
          Lid sinds:
          5 November 2004

          origineel gepost door Keesjr
          3.0E nok geeft wat meer power hoger in de toeren

          2.5E geeft wat meer koppel bij lage toeren.

          Zal geen wereld van verschil maken…….. dus geen vergelijk tussen een traktor en een ferrari zeg maar.

          Op Bigopels staat ook een bult aan zespitterinformatie btw.

          Succes!

          oke ja had ook niet een ferrari verwacht maar de nokkenas van nu is gewoon versleten en moet wat beters in maar ik weet niet wat het meest effect geeft en beter is koppel heb ik al genoeg hahah:P

          #17473397
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Na mijn idee kun je beter de nokkenassen nemen van de Omega A/Senator B blokken,deze lopen bijna nooit in,Monza/Senator/Commodore lopen vaker in.

            En ff een pijpje in de kop plaatsen voor het olie niveau op peil te houden,zodat er er altijd wat olie in de kop blijft kan ook geen kwaad,heeft als voordeel dat met koude start er gelijk wat olie is om te smeren.

            #17473398
            pipo
              Lid sinds:
              5 November 2004

              origineel gepost door GSE
              Na mijn idee kun je beter de nokkenassen nemen van de Omega A/Senator B blokken,deze lopen bijna nooit in,Monza/Senator/Commodore lopen vaker in.

              En ff een pijpje in de kop plaatsen voor het olie niveau op peil te houden,zodat er er altijd wat olie in de kop blijft kan ook geen kwaad,heeft als voordeel dat met koude start er gelijk wat olie is om te smeren.

              ja pijpje weet ik komt ook maar ik heb een nokkenas van een
              omega 3000 en van een gewone 2500 maar daar weet ik zo nie uit welke auto die komt

              #17473399
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Staat een letter aan de zijkant ingeslagen bij die 2500 as ook,hier staat bij welke motor welke letter hoort:

                http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJzITPElUTT1kJwYTM9QUSF10UmcDN8lTM9EkUBBVT

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.