Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › nog een rekord er bij
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2014 om 19:30 #17927286
De kadett blijft totdat ik de rekord omgekeurd heb en daarna gaat die in de verkoop.
Het is een 1200 op gas en een berg onderdelen erbij.
Foto’s staan ook in dit topic.15 november 2014 om 20:22 #17927287Weet niet of ik dit al gepost had?
Ik denk dat ik het doe zoals ze bij amerikaanse auto’s de boel ook ombouwen als ze luchtvering plaatsen.
In principe gaat het nu alleen om de bovenste draagarm, dus dat moet te doen zijn.
Je krijgt dan meer dit ideeDat kun je zo gek en duur maken als je het zelf wil.
16 december 2014 om 13:50 #17927288Ik had vanmiddag de keuringsafspraak bij het RDW en hij is nu officieel omgedoopt tot 2.5-24V king:
Binnen een paar dagen krijg ik het nieuwe kentekenbewijs.16 december 2014 om 17:09 #17927289Helemaal top! Ging dat goed op de originele remmen?
Wat zat hier origineel in?
Krijg je nu zeker ook een pasje16 december 2014 om 17:48 #17927290De remmen wordt geeneens naar gekeken. Althans bij mijn omkeuring naar C30SE iig niet.
Werd enkel gekeken of de ombouw netjes en veilig gedaan was, en verder of de uitstoot correct was en de lampen goed stonden. Verder werd er niet naar gekeken.16 december 2014 om 18:31 #17927291Ik heb idd nog de originele remmen erop zitten.Ze hebben het wel getest.
De rest was zoals freestyler zegt alleen bij mij hebben ze ook nog gekeken naar het lpg
omdat er een ander venturi geplaatst was.
De kleur heb ik gelijk aan laten passen naar grijs.
De Rekord is origineel afgeleverd met een 170017 december 2014 om 12:46 #17927292Ik heb nog een vraag waar een van jullie het antwoord wel op weet.
Mijn achteras is nog van een 1700 en op de snelweg maakt die veel toeren.
Ik heb gezien dat die van een Commodore er ook onder past maar hoe zit het
met een as van een commodore b,c,d of e?
Op het oog lijken ze hetzelfde maar zijn dat ze ook?
Kan ik dan mijn eigen steekassen overmonteren of moet ik andere velgen en voor ook veranderen? :hmmz17 december 2014 om 20:10 #17927293Commodore b en c passen niet de draagarmen staan dan onder een verkeerde hoek.
Een overbrenging van 3,45 zou mooi zijn maar die heeft een Commodore a ook niet.
In jou geval zou ik een record E as nemen met een 3,45 overbrenging en dan de draagarmbevestiging omlassen.18 december 2014 om 19:37 #17927294Is daarvan de spoorbreedte hetzelfde als mijn eigen as?
Is de bevestiging van de aandrijfas ook hetzelfde?
Ik moet de aandrijfas nog laten balanceren anders wacht ik daarmee.
Zijn de draagarmen van een E ook hetzelfde of zijn die maten ook anders. :hmmz19 december 2014 om 09:00 #17927295dat zijn allemaal dingen die je zelf even na moet kijken.
maar alles is pas te maken met weinig moeite.
spoorbreede zal niet veel anders zijn.
en je kan je eigen draagarmen gebruiken.19 december 2014 om 11:04 #17927296Heeft iemand dan misschien een foto van een Rekord E as?
Of iets in de aanbieding? :D19 december 2014 om 20:16 #17927297staan foto’s bij station word 2.6
22 december 2014 om 10:40 #17927298Ik heb de foto’s vergeleken met mijn as maar het lijkt 1 op 1 te passen.
Heeft iemand nog een as voor een leuk prijsje? ;)24 december 2014 om 19:20 #17927299Wat voor overbrenging heeft een e2 station?
Volgens de advertentie ligt er een 1600 in?(volgens mij nooit geleverd).27 februari 2015 om 18:21 #17927300Weer even dit topic uitgraven.
Heb van de week een achteras gekocht van een commodore b en heb toen ook maar gelijk de vooras meegenomen.
Deze as heeft ook een overbrenging van 3,45 en dan ga ik straks met 5-gaats wielen rijden.
Moet alleen de bevestiging van de onderste draagarmen omlassen.
Aan de voorzijde weet ik nog niet of ik de hele as gebruik of dat ik alleen de draagarmen en fusee’s gebruik.
Vooras is compleet met remmen.
Heb ook al een leuk setje wielen aangeschaft 15″-7J met et-waarde van 11.14 april 2015 om 19:36 #17927301Nog nieuws Robert? :thumb
19 april 2015 om 18:20 #17927302Nog niet veel,ben momenteel met een verbouwing bezig en heb net nieuw werk dus vrije tijd is nu erg schaars.
Zodra ik iets meer tijd heb zie je weer updates (waarschijnlijk nog een week of 3).29 mei 2015 om 19:26 #17927303De update is later dan gepland maar ik heb hem aan de voorzijde al aangepast naar mijn zin.
Van de Commodore B vooras heb ik alleen de fuse’s gebruikt omdat de rest toch net wat anders was.
Hele as ombouwen ging ook niet omdat het aslichaam doorgeroest was.
Ben nu aan het denken voor de achteras.
Heb afgelopen weekend een as opgehaald van een Rekord C 1900 met zingende lagers,
Ga daar de ophangpunten vanaf slijpen en op de Commo as lassen,dat is volgens mij de beste oplossing.
Verder heb ik mercedes W123 veren gemonteerd voor en nieuwe schokdempers.
Het rijgedrag is nu een heel stuk beter geworden.
Nu wil ik nog stuurbekrachtiging inbouwen omdat die toch wel zwaar stuurt(mede door lage et wielen).
Ik zoek nog een bekrachtigd stuurhuis,de leidingen en pomp hoef niet want die heb ik al.29 mei 2015 om 20:00 #17927304Mooi werk!
Je zou ook nog kunnen ombouwen naar een eps stuurkolom van een corsa…Dat heb ik ook klaar liggen, maar moet nog pasgemaakt worden ooit :jerry
Ben je morgen ook bij Romijn?
1 juni 2015 om 18:26 #17927305Ik ben inderdaad nog bij Romijn geweest maar heb jou niet gezien,ben ook niet heel lang geweest.
Van elektrische stuurbekrachtiging ben ik niet zo’n voorstander van (al veel storingen meegemaakt).
Verder is onder het dashboard niet heel veel ruimte meer.2 juni 2015 om 05:19 #17927306Heb hem gezien.
Mooi apparaat zo met die v6.Kan net he, met de stab.stang voor de pan langs.
2 juni 2015 om 15:31 #17927307Het past allemaal net ja.
Waar was jij mee dan?,heb je rekord niet gezien.2 juni 2015 om 16:29 #17927308Ik was met de auto van mn vriendin….Ver weg geparkeerd :jerry
De station is momenteel niet om aan te zien, als de sedan klaar is zal ik die eens weer aanpakken.
Volgend jaar hopelijk met de sedan aanwezig king:19 september 2015 om 07:10 #17927309Het is weer veel te lang geleden dat k wat gepost heb. :(
Inmiddels heb ik de fuse’s voor vervangen met bijbehorende remmen.
De achteras is omgelast en heb ik er nu onder zitten.
Ook de veren van een W123 zitten er voor onder en achter heb ik commo-veren geplaatst.
Nu staat die ook wat hoger op de wielen zodat ik geen last heb van aanlopen van de wielen.
Afgelopen week heb ik er ook een zonnedak van een Twingo ingezet,
hoef alleen de hemel er nog op aan te passen.
Verder de aandrijfas trillingsvrij gemaakt (kruisstuk zat uit het midden :swear )
Zal binnenkort weer een paar foto’s plaatsen.3 december 2015 om 20:06 #17927310De foto’s zijn wat later dan gepland maar bij deze.
De winterwielen eronder gezet omdat ik het hele jaar doorrijd met de rekord.
Het is alleen jammer dat ik het dak te laat gemonteerd had zodat ik er eigenlijk
nog niet van heb kunnen genieten.
Heb met deze moter er al bijna 10.000 km opzitten en nog geen problemen gehad.
Had alleen de waterpomp kapot gehad(kan gebeuren).
Ik heb alleen weinig tijd meer om er aan te werken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.