nog een rekord er bij

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Ik ga je tank namaken :jerry
      Ziet er beter uit dan zoals ik het zelf wou maken.

Radiateur onder de slotplaat is ook veel mooier, zie je wat meer van de motor :wub

Mandett

Ik heb de tank weer teruggeplaatst en heb bijna de brandstofleidingen liggen.
        De brandstofpomp ligt ook klaar om gemonteerd te worden.
        Ik wil hem deze week eigenlijk wel een keer starten.

Mandett

Waarschijnlijk morgen proberen te starten,nog even zorgen dat de benzinepomp aangestuurd word en een inlaattrajectje bouwen.
          Benzine zit al in de tank en hij lekt niet :D
          Ik kan bijna niet wachten.

Mandett

Ik heb vandaag even een inlaattraject gemaakt en de brandstofpomp aangesloten.
            De pomp heeft druk dus dat is al goed.
            Geprobeerd te starten maar hij slaat niet aan.
            Ga het morgen weer proberen met een volle accu(accu was ook zwak).

Mandett

Gisteren weer even geprobeerd maar het lijkt erop dat de brandstofpomp niet goed is.
              Eerst had ik brandstofdruk maar nu niet meer.
              Heb het geprobeerd op remmenreiniger en daar loopt die op maar gaf toen een flinke backfire.
              Het gevolg is dat ik wat haartjes kwijt ben maar verder niets gelukkig.
              Ik ga volgende week eerst maar eens de brandstofpomp vervangen.

Mandett

Heb de nieuwe brandstofpomp er op zitten en nu loop die.
                Nu nog een koppeling maken(hydraulisch),een extra looprol op de multiriem zetten(mist de stuurbekrachtigingspomp en aircopomp)
                koelsysteem aansluiten en ik ben al bezig met de uitlaat.
                Als dat allemaal werkt kan ik de eerste ronde maken.
                Kabelboom moet nog netjes gemaakt worden en het overbodige weghalen maar dat kan later.
                Heb een filmpje gemaakt dat de motor loopt maar weet niet hoe ik het hierop moet krijgen.

Fearless
                Deelnemer

Filmpje uploaden op youtube ;) Dan kun je hem hier delen.

Mandett

Als het goed is….
                    http://youtu.be/xovRYsl-v4Y” onclick=”window.open(this.href);return false;

voederbiet
                    Deelnemer

Hij leeft :wors :thumb

Fearless
                      Deelnemer

Nondeju! en dat in een Rekord! :thumbup :thumbup :thumbup

Mandett

Fearless, je kunt nog veranderen.
                          Een v6 is zo gevonden.

Mandett

Ik heb inmiddels het koelsysteem aangesloten en een looprol op de multiriem gemaakt.
                            De elektrische ventilator staat ook voor de radiateur en een uitlaat gemaakt.
                            Ik ben nu bezig om de koppelingscilinder bij de pedalen te monteren en daarna de eerste rit. :D
                            https://www.youtube.com/watch?v=SUe6IJpi9eI” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            https://www.youtube.com/watch?v=KlHRNKKDkYA” onclick=”window.open(this.href);return false;

Haasje17
                            Moderator

Welke bak heb je erachter hangen?
                              Ik heb hier ook nog een x25xe liggen, maar weet nog niet zo goed wat ik als omhulsel moet kopen. Haha.

Mandett

Ik heb de moter en de bak uit een omega gehaald zie eerder in dit topic.

Mandett

Zo,vandaag voor het eerst een stukje gereden met de rekord.
                                  Moet nog de uitlaat aanpassen want die komt tegen de bodem.
                                  Hij moet ook wat hoger komen want de uitlaat ligt bij elke drempel op de grond.
                                  Kabelboom netjes maken en wegwerken en de koelventilator aansluiten(hij kreeg het al warm).
                                  Heb hem nog niet echt uitgeprobeerd maar hij rijd wel lekker vlot :D
                                  Nu eerst lekker vakantie dus er zal nog niet veel gedaan worden aan de rekord.

tijs
                                  Deelnemer

nice!

Mandett

Na een lange stilte weer wat gedaan.
                                      Ik heb de kabelboom van de auto ‘gesnoeid’,al het overbodige van de oude moter eruit.
                                      Heb de slechte kabels vervangen en er ook weer een hoop bijgelegd.
                                      De V6 is nu helemaal aangesloten en de bedrading is mooi onder het dashboard weggewerkt.
                                      Heb ook een dikke kabel naar de kofferbak gelegd (50mm2) voor de accu en daar ook een bak voor gemaakt.
                                      Moet nog alleen het gassysteem aansluiten en dan heb ik hem wat betreft elektra helemaal klaar.
                                      Dan nog een plek in de bodemplaat lassen en dan kan het interieur er weer terug in.
                                      Volgende keer weer foto’s

Mandett

De Rekord begon steeds slechter te starten dus maar weer mee naar het werk genomen.
                                        Ik heb hem uitgelezen en bleek een storing op de temperatuursensor en nog 2 storingen.
                                        Bij de temperatuursensor bleek een draadbreuk in de stekker zelf te zijn(storing 1) en heb de stekker gerepareerd.
                                        Hij start weer goed nu maar het storingslampje bleef aan dus het moest aan de andere 2 storingen liggen.
                                        Ik had de variabele inlaatbuisklep weggelaten en de draden weggehaald(storing 2) dus weer bedrading hersteld.
                                        De klep/schakelaar ligt nu bij de ecu dus weer een storing opgelost.
                                        De secundaire luchtpomp had ik ook laten vervallen dus daar ook de bedrading weggehaald(storing 3).
                                        Ik heb dat relais weer aangesloten maar zonder de pomp.
                                        De ecu denkt dat die het doet dus storing 3 was ook verholpen.
                                        De motor draait nu als een zonnetje en het storingslampje blijf uit king:
                                        Ik ga morgen beginnen om de uitlaat aan te passen zodat die hoger ligt en niet tegen de bodem resoneert.
                                        Hier nog en foto van de ecu en kabelboom voordat dat weggewerkt was.

Hoe het er nu uitziet zal ik de volgende keer posten.

Fearless
                                        Deelnemer

Petje af hoor :thumbup

Wil hem wel een keer in het echt bewonderen. :wub

Mandett

Dat kan altijd Fearless, als die ook op kenteken staat kun je hem ook even proberen :D

Mandett

Hier eindelijk een foto van de binnenkant van hoe het er nu bij staat.

En ik had na 3x de kachelradiateur vervangen wegens lekkage maar een nieuwe gekocht.
                                              Wilde hem eerst laten repareren maar dan kostte het ongeveer 160 euro :shock:
                                              Na enig zoekwerk kwam ik uit bij een kachelradiateur van een ford transit uit ’95.
                                              Hij is 5 mm smaller maar de rest van de maten kloppen.
                                              Ik hoef alleen de leidingen in te korten.

Nu was ik maar 50 euro kwijt incl.verzenden :D

Mandett

Lang niets van me eigen laten horen maar de bedrading zit weer op zijn plek en ook de kachelradiateur.
                                                Ook heb ik de middelste spoorstang nog aangepast omdat die ging buigen met het sturen.
                                                Interieur is ook weer teruggeplaatst dus het gaat weer wat worden.
                                                Ik heb het gas ook aangesloten maar dat moet nog beter afgesteld worden.
                                                De keuringsafspraak met het rdw is ook gemaakt en eens kijken of ze hem als 6-cilinder op kenteken willen zetten.
                                                Helaas het ik ook mijn A Manta verkocht omdat die meer stil (in de weg) stond dan dat ik ermee reed.
                                                Het is zonde maar met zo’n auto moet je plezier hebben en rijden.
                                                Ook gaat de Kadett B ls in de verkoop binnenkort omdat de Rekord bijna klaar is.
                                                Daarna nog een schuuropruiming houden omdat ik eigenlijk te veel spullen heb gespaard.
                                                Als ik meer nieuws heb zal ik het weer posten.

Haasje17
                                                Moderator

Komen ze hier op het forum tekoop? De spullen en de kadett?

Goed bezig!

Fearless
                                                  Deelnemer

Zonde van je Manta, dat ding was super!
                                                    Ben benieuwd wat je in de verkoop gooit, misschien zit er nog wat voor mij tussen.

Heb je ondertussen ook al de voorremmen aangepakt?

Mandett

Ik ben met de remmen nog niet bezig geweesd want ik denk dat ik de bovenste draagarmen aan ga passen.
                                                      Omdat ik naar het rdw moet laat ik die liever nog origineel.
                                                      Het is zonde van de manta maar het is ook zonde dat die stil blijft staan.
                                                      Ik heb hem aan een goede bekende verkocht die een goed baasje ervoor gaat zoeken.
                                                      http://www.oldtimerland.nl/occasions/item/173- … -1900-1971
                                                      Van de rekord heb ik nog 2 voorschermen liggen en het inlaat/uitlaatspruitstuk en luchtfilter(1700).
                                                      Verder is het spul voor de manta en een set revolution wielen(13inch).

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 162)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.