nog een rekord er bij

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Mandett

Ik ben nog niet bij mijn oud collega langsgeweest maar heb wel alvast foto’s gemaakt.

Een tekening waar we het over hebben,heb dus onderdeel 8 (GM 90335258) en onderdelen 1 t/m 4 gekocht en een nieuwe keerring natuurlijk.

Bij de versnellingsbak de flens van de aandrijfas verwijderd,daarna de keerring en het dopje waar de teller inkomt.

Dan kun je er een busje uithalen waar het nieuwe wormwiel komt,deze zit los op de as geschoven.

Mijn idee is om de bus die je uit de bak haalt af te draaien todat je 7mm overhoud en deze weer terug te monteren.
      Het wormwiel aan 1 kant 3 mm afdraaien zodat je geen schuine kant meer bij de spiebanen hebt en dan van de andere kant de spiebanen er uit te draaien.
      Niet alles natuurlijk maar ik laat 2 mm spiebaan er aan zitten.
      Van de flens wil ik ook 3 mm afdraaien en dan alles weer monteren.
      Het wormwiel word vastgeklemd tussen het lager van de bak en de flens en kan nooit draaien op de flens omdat er nog 2 mm spiebanen zitten.
      Zo zit ik ongeveer weer op de zelfde maten en ik moet toch de aandrijfas pasmaken op de achteras.
      Ik ben van plan om dat volgende week te doen,zal dan meer foto’s plaatsen.

tijs
      Deelnemer

wauw, ff niet gevolgd, auto ziet er goed uit.. en gaaf plan met die 6 pitter ! ben benieuwd

Mandett

Dank je tijs ,heeft de auto toch nog een 2e leven gekregen.

Ben bij mijn oud collega langs geweest en zijn draaibank misbruikt :D
          Heb de bus afgedraaid tot 7 mm en op de uitgaande as geschoven.

Daarna het wormwiel afgedraaid,aan 1 kant 3mm en dan vanuit de andere kant de vertanding eruit gedraaid.

Deze ook op de uitgaande as geschoven en daarna gekeken of alles goed uit kwam.

Daarna het tellertandwiel met houder in de bak geschoven en gekeken of het werkt.

Het zit naar mijn zin en het aller belangrijkste het werkt king:
          Heb daarna de flens (waar ik ook 3 mm afgedraaid heb) van de aandrijfas gemonteerd met natuurlijk de nieuwe keerring.

Ook ben ik nu bezig met andere remmen maar daar heb ik nog geen foto’s van.
          Het zijn Volvo remklauwen geworden met elk 4 remzuigers.
          Alleen niet de geventileerde versie (had niet goed opgelet met kopen) maar nu heb ik massieve remschijven van een Landrover Freelander.
          Meer de volgende keer…

Mandett

Hierbij de foto’s van de volvo remklauwen met freelander remschijven.

De remblokken zijn 2x zo groot als de remblokjes die nu de rekord afremmen.
            Zoals ik al zei wilde ik eigenlijk de geventileerde versie maar omdat ik niet goed had opgelet de massieve gekocht.
            Ik zag het pas toen ik ze thuisgestuurd had gekregen en toch maar besloten ze te gebruiken.
            Na alles opgemeten te hebben kwam ik uit op massieve remschijven van een landrover freelander (14mm dik).
            De remblokken benutten de hele oppervlakte van de schijf en ik kan er nog 14″ wielen op zetten.
            Het ‘naafgat’van de remschijf moest wel uitgedraaid worden en er moesten 4 gaten geboord worden
            voor de bevestiging van de remschijf.
            Verder is alles montageklaar en er hoeft niets uitgevuld te worden.

Fearless
            Deelnemer

Sjiek hoor! Hoe groot zijn deze?
              Ben benieuwd die motor in de Rekord.
              Ik ben een fan van het niewerwetse met ouderwetse combineren qua techniek. Jij gaat net een stapje verder met een v6 :D

Mandett

Deze schijven zijn 262 mm en vind ik groot genoeg.
                Heb nu ook een hoofdremcilinder van 23mm gescoord ipv 19.
                Ga waarschijnlijk volgende week aan de ombouw beginnen en kijken waar het schip strandt.
                Ik denk wel dat ik de vooras flink moet aanpassen. :hmmz

Fearless
                Deelnemer

Wat voor hrc is dat dan? Ik moet ook groter en beter op de sedan.

Mandett

Hij is van een oude mercedes bus (309).
                    Kwam op het werk een tijdje geleden een tegen met een kapotte hoofdremcilinder en heb daar een nieuwe opgezet.
                    De oude heb ik van de week uit elkaar gehaald en uitgehoond zodat die weer fris was en nieuwe cupjes geplaatst.
                    Mis wel een aansluiting voor de voorzijde maar heb daar een t-stuk opgezet zodat ik weer 2 leidingen heb.

Mandett

Het is weer update tijd. :jerry
                      Heb de motorruimte weer leeggehaald.

En hier hebben we de vooras die een grote transformatie moet ondergaan.

Na veel meten en uitrekenen maar besloten om de vooras in stukken te slijpen om de bult om te keren.
                      Vond het moeilijk om een hele goede vooras kapot te slijpen maar het was niet anders.

Ik heb hem daarna met een balkje weer vastgezet en de bult omgedraaid.

Heb hem daarna aan elkaar gehecht en de maten nog een keer gecontroleerd.
                      Wilde hem ook gelijk een stuk steviger maken en de binnenbalk/buitenbalk van het middenstuk doorgelast.

Alle maten kloppen dus maar gelijk afgelast.

Nu was het tijd om het blok te passen op de as.

Kwam natuurlijk helemaal niet uit met de motorsteunen dus die moeten we maar zelf maken.
                      Originele steunen er af geslepen en even de tijd genomen om te bedenken hoe ik dat het beste kon doen.

Dus heb ik voor deze manier gekozen.

Heb ook de plek waar het carter komt de vooras wat platter geklopt en daarna gelijk in de hammerite gekwast.

De motor wacht om op de as geplaatst te worden.

Nu was het toch tijd om te kijken of alles op de goede plek uit komt.

En…………….. het past……..bijna.

De accubak moet wel weg en ik kom met de rembekrachtiger in de knoop.
                      De tunnelbak in de auto moet ook geopereerd worden.
                      Ik heb de komende weken niet erg veel tijd maar probeer toch zo veel mogelijk aan de Rekord te werken
                      dus update’s zullen wat langer duren helaas.

Fearless
                      Deelnemer

Kerel wat gaaf!
                        Mooi werk aan de vooras, motor staat daar netjes op. :thumbup

Ga je nu ook je radiateur onder de slotplaat zetten? Scheelt een bult ruimte van voor :D

opelpower89
                        Deelnemer

dik hoor ! ben zowiezo al een liefhebber van de rekord c/commo a en die v6 maakt wel ff af ! vooral met die mooie omega inlaat !

Kadett68UF00

Ziet er heel gaaf uit!!

Mandett

De radiateur komt gewoon op de originele plek,heb daar plek genoeg voor.
                              Onder de slotplaat maak ik de ventilator voor de koeling.
                              Heb hem bij mijn manta ook voor de radiateur zitten en werkt goed en je kunt er nooit tegen aan komen per ongeluk.
                              Ik denk wel dat de vooras een stuk sterker is geworden dan origineel.
                              Wil deze motor op lpg laten lopen dus ik wil de injectoren uitschakelen maar zit nog te kijken met het verdeelstuk.
                              Ben bang dat het grootste verdeelstuk/mengstuk nog te klein is voor de v6. :hmmz

astra GT

sooow dat ziet er al veel belovend uit zo, goed bezig daar :thumb
                                Je kan voor de lpg eventueel ook twee mengstukken gebruiken..
                                Zet je 1 op het linker gedeelte en 1 op het rechter gedeelte van je inlaat.

Maar persoonlijk zou ik met zo’n motor eerder voor een lpi installatie kijken.
                                Dan heb je tenminste ook het volle vermogen, en die schakelt automatisch je benzine injectoren uit.

Maar ga zeker zo door, ziet er netjes en degelijk uit zo :thumb

Mandett

Met 2 mengstukken zit ik nog te kijken met de stappenmotor.
                                  De gaskleppen staan stationair dicht en daar kan dan geen gas langsop komen.
                                  Lpi heb ik ook aan zitten denken maar ik wil straks ook het kenteken veranderd hebben en dan
                                  wil ik niet dat ze problemen gaan maken dat het zelf er in geknutseld is.
                                  Misschien dat ik het na het rdw inbouw maar eerst maar op de oldskool manier.
                                  Verder heb ik niet veel aan de rekord gedaan behalve de bevestiging van de rembekrachtiger
                                  ingekort (45mm) zodat die niet meer tegen de kleppendeksel aankomt.
                                  Ook heb ik de stuurstang verbogen en langer gemaakt zodat deze voor het vliegwiel langsloopt.

Mandett

Weer een update maar helaas geen foto’s :cry
                                    Ik heb een impco gasinstallatie aangeschaft waardoor ik van het probleem verlost ben.
                                    De accubak is ook verdwenen en zal een plek terugkrijgen in de kofferbak.
                                    Verder heb ik ook nog 4 nieuwe schokdempers aangeschaft van sachs voor 50 euro king:
                                    En ik ben ook al beziggeweest met de tunnelbak weer dicht te maken en heb ook het schakelmechanisme al ingekort.
                                    De aandrijfas is ook al klaar en moet alleen nog een mooi kleurtje krijgen.

Volgende keer meer.

Mandett

Heb weer een paar foto’s van de vorderingen.
                                      De tunnelbak is klaar en heb een middenconsole van een manta dat mooi past.

De aandrijfas is ook klaar.

Ik ben nu bezig om de koppelingscilinder werkend te krijgen. :hmmz
                                      De motor en bak ligt nu helemaal naar mijn zin in de auto en heb gelijk de tunnelbak aan de onderkant getactyleerd.

Fearless
                                      Deelnemer

Hey :thumb

ben je nog verder gekomen met de rekord?

Ben zelf aan het passen met de remmerij van voren….astra gsi klauwen gaan niet passen helaas.
                                        Zal dus wat anders moeten verzinnen.

Komt jou combinatie nergens tegen aan met insturen? Want dan neem ik ook de volvo klauwtjes, dat zijn die 4pots dingen toch?
                                        Ik had al die mooie dikke remschijven van Sniksnak liggen om te passen….Dat past perfect op de naaf. maar helaas passen de gsi klauwen dus niet.

peter777
                                        Deelnemer

gaaf project :) Dat slijpen in een goede vooras vergt wel de nodige overtuiging qua meetwerk dacht ik zo :afro

Mandett

peter777: Had van tevoren goed gemeten en dacht uiteindelijk “wie niet waagt,wie niet wint” en het is gelukkig goed gekomen.

Fearless: Zal van de week de remklauwen even monteren en foto’s maken,zover ik toen(tijdje geleden alweer)gezien heb kwamen ze nergens tegen aan.

Fearless
                                            Deelnemer

Super :thumbup
                                              Als dat nou goed gaat, doe ik het zelfde alleen dan met prelude schijven of geventileerde landrovers, die zijn dikker maar groter dus misschien laten afdraaien.

Mandett

Ik ben al een beetje aan het nadenken geweest over het inlaatspruitstuk en heb alvast dit gemaakt.

En ik heb de gastank verplaatst tegen de achterbank want hij stond midden in de kofferbak.

Nu kan de benzinetank eruit gehaald worden.
                                                Ik heb inmiddels brandstofleiding (koperleiding) gehaald zodat ik het benzinegedeelte kan voltooien.
                                                Brandstofpomp heb ik van een manta gsi.

Fearless
                                                Deelnemer

Wie verzint het om die tank midden in de koffer te zetten? Dan ben je al je ruimte kwijt. Zo als je hem nu gezet hebt is het mooiste. Ruimte zat zo.

Zeer benieuwd naar de komende updates :thumbup

Mandett

Degene die dat verzonnen heeft die snapt het niet :thumbdown
                                                    Hij past er precies tussen met de hoogte,hou 3cm over. :D

Mandett

Ben weer even lekker aan de hobby geweest.
                                                      Het inlaatspruitstuk heb ik afgelast.

Daarnaast heb ik ook de benzinetank aangepast.
                                                      Eerst heb ik een bakje gemaakt met 2 aansluitingen.

Heb aan de onderkant de tank een stuk blank gemaakt en een groot gat geboord.

En daarna het bakje onder de tank gelast en daarna afgeperst en gelukkig is hij dicht.

Van de week maar weer eens op zijn plek terugleggen en de brandstofleidingen naar voor leggen.
                                                      Heb ook maar besloten om de radiateur in de frontbalk te monteren i.v.m het inlaattraject.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 162)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.