nog een rekord er bij

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 162)
  • Auteur
    astra GT

oke, maar die originele pijp zal niet gaan passen, heb zelf een motor swap gedaan bij een C rekord ven 1.7 naar 2.0.
      maar de voorpijp van een 1.7 is te klein voor op een 2.0 spruitstuk….

groeten

Mandett

Dat is goed dat ik dat weet maar ik heb ook nog een spagettispruitstuk liggen,dan bakken we die er op ;)

superkadettje

hoi
          die zal je ook moeten aanpassen i.v.b.m. je stuurstang en 2 de pitmal arm maar dat komt wel goed denk ik.
          gr willem

Mandett

Het is alweer een tijdje geleden maar heb niet stil gezeten.
            Er is een hoop gedaan aan de Rekord en ik heb ook mijn eigen Manta van een nieuwe apk voorzien.
            De moterruimte is nu klaar en de ‘nieuwe’ moter hangt erin en is aangesloten.
            Er is ook al het nodige laswerk verricht voordat de moter er in ging.

Alles wat in de menie staat is erin gelast.

Verder waren de dorpels doorgeroest en stukken chasisbalk aan de achterkant bij de achterveren.
            Rotte stukken eruit geslepen en daar kwamen we aan alle 2 de kanten nog 2 dorpels tegen.
            Het is wel opgevallen dat er nergens de roest weggehaald is voordat het nieuwe plaatwerk is vastgelast. :swear
            Zelf heb ik dat wel gedaan omdat ik er nog lang plezier van wil hebben.

Heb niet overal foto’s van gemaakt maar er zit nog veel meer vers plaatmateriaal in.
            Ik heb er zelfs nog over gedacht om dit project te beeindigen,maar wat koop je dan weer terug.
            Dus toch maar besloten om verder te gaan,wie a zegt moet ook b zeggen.
            Deze kleur word hij maar dan zijdeglans.

Heb ook nog op marktplaats 2 nieuwe schermen gevonden voor een prikkie :D en gelijk in de grondverf gezet.

Zo staat die er nu bij

Wil er nu weer wat actiever mee zijn en het laswerk afronden binnen 2 weken.
            Dan de auto strak maken en zijn nieuwe jasje erop smeren.

tijs
            Deelnemer

pfff, zit stiekem wel een puist werk aan zeg! had ik niet meer verwacht!
              gelukkig is hij bij een goeie eigenaar terrecht gekomen. zult er dadelijk toch weer jaren plezier van hebben dan.

Mandett

Het is ook meer werk dan ik had verwacht maar we moeten door om er dan toch nog wat van te maken. :thumb

Mandett

We hebben weer niet stil gezeten en zijn nu bij de volgende fase aangekomen.
                  Hij heeft de nieuwe kleur :D
                  Helaas moet die weer opnieuw opgeschuurd worden in verband met veel stof. :cry
                  Eerst de foto’s waarbij de verf nog nat is.

Deze foto’s zijn 4 dagen later genomen.

De verf is flexa strak in de lak antaraciet zijdegland geworden.
                  Het hemeltje wat er in zat was ook helemaal kapot dus hiervoor maar een nieuwe gemaakt(ook in antaraciet).

Als het allemaal een beetje meezit dan krijg die vrijdag de nieuwe laklaag en hopelijk met zo goed als geen stof.

nova1.6

Mooie bak :thumb
                    En een mooie kleur die je gekozen heb :D

Mandett

Hij heeft weer een nieuw vers jasje gekregen.
                      Deze keer is het stof minimaal en kan ik er goed mee leven. :D
                      De moterkap moet nog overgedaan worden maar dat heeft geen haast.
                      Zal volgende week als die goed droog is nog wat :kewlpics plaatsen.

Mandett

Hierbij de beloofde foto’s :kewlpics
                        Dit is de opgedroogde staat.

Hier zit mijn zelf gemaakte hemeltje er in.

En de achterruit wer gemonteerd met een nieuw raamrubber.

Ook alvast met de voorkant bezig geweest met opbouwen.

Knipperlichten vind ik te donker dus dat word nog opnieuw gedaan.
                        Maandag waarschijnlijk de voorruit er in. :D

Fearless
                        Deelnemer

Mooi geworden man :thumbup

Mandett

Dank je wel,ik ben er ook blij mee hoe die is geworden.
                            Heb gisteren de voorruit gemonteerd en de lichtmetalen velgen weer er onder gezet.

Volgende week verder afbouwen en de hele boel tectyleren.
                            Wil hem aan het eind van de week weer rijdend hebben.

Mandett

Hij is rijdend…..min of meer. :cry
                              Heb hem zo goed als klaar en staat nu buiten maar het water loopt langs het raamrubber op en loopt zo in de auto.
                              Het resultaat is dat er vanmorgen een centimeter water in de auto stond.
                              Heb het raam nog gemonteerd met een nieuw rubber om lekkage tegen te gaan.
                              Morgen dan maar weer aan de slag. :(

Mandett

Na een lange stilte maar weer even een update.
                                Het lekken langs het raamrubber is zo goed als opgelost dus het blijft een heel stuk droger binnen.
                                Heb ook een zo goed als nieuw rood interieur geplaatst en ook gordels.
                                Ook heeft ie weer een nieuwe apk gekregen dus weer tot december 2015.
                                De ‘nieuwe’ motor klinkt in ieder geval niet nieuw meer dus heb nu grotere plannen.

Het is een 2.5 v6 geworden uit een omega.
                                Er zit al een andere chip in die 18pk meer zou moeten geven,aluminium kleppendeksels,een distr.riem die net vervangen is
                                en er zit ook een nieuwe disbobine op.
                                Ik ga me binnenkort in de spagettie verdiepen en alles wat niet nodig is weghalen.
                                Heb al wel een vraagje,de r25-28 versnellingsbak kan daar zo een tandwiel in voor de kilometertellerkabel?

Fearless
                                Deelnemer

Toptoptop! zeer benieuwd naar de ombouw :thumb

kermitc
                                  Deelnemer

heb je de auto gerold of gespoten?

john

xr1
                                    Deelnemer

Hey de omi van Tonboy …..nee kan geen tandwiel in de bak ..beter een bak uit een a omega dan zit je ook niet met je hydro koppeling.
                                      Gr B

peter777
                                      Deelnemer

Vet!

Mandett

Hoi John, de auto is gerold met Flexa strak in de lak.
                                          Werkt goed en als je het zat bent is de kleur zo veranderd :D

De motor komt inderdaad uit de Omega van Tonboy maar dat zag je natuurlijk door de kleppendeksels ;)
                                          Je kunt de bak dus niet aanpassen voor kabelaandrijving :cry
                                          Moet dan nog even verder kijken wat ik doe.

Heb niet stil gezeten maar heb de kabelboom onder handen genomen.

Heb de kabelboom zo gelegd dat ik de ecu in de auto kwijt kan en dus niet die lelijke zwarte doos in de motorruimte heb staan.
                                          De boel eens uitgemeten en er moet toch nog een hoop aangepast worden.
                                          Zit al te kijken met het carter :hmmz

HAICO
                                          Deelnemer

dat is weer eens wat anders een V6, ik ben benieuwd.

astra GT

Ha’ das een mooi project :thumb
                                              ben wel benieuwd hoe je hem gaat maken.
                                              had ook het zelfde idee om dit bij mijn eigen rekord te gaan doen ( maar mis helaas nog het geld ervoor :( ).
                                              ga je de achteras van de van de omga eronder leggen?

zou het misschien kennen dat je het voorste gedeelte van het carter een stukje kan inkorten en weer dicht lassen.
                                              zodat die voor je voor as ligt? weet niet of dit kan ivm aanzuigbuis of peilstok?

ga deze wel volgen :thumb

Mandett

Ik ga gewoon de as van de rekord gebruiken en als die kapot gaat zien we wel verder.
                                                Heb aan de motorombouw al een flinke klus dus laten we daar maar eerst druk mee zijn.
                                                Ik ben al aan het meten geweest maar ik denk dat ik de vooras in 3 stukken slijp
                                                en dan de bocht die nu naar voren ligt omdraaien zodat die aan de achterkant komt.
                                                Dan hoef ik volgens mij niet veel meer aan het carter te doen.
                                                Ben alleen bang dat ik in de hoogte niet uitkomt waardoor ik waarschijnlijk de motorkap aan moet passen.
                                                Er is volgens mij geen lagere inlaat op deze motor te krijgen.
                                                Kan ik deze kleppen weglaten/buiten werking stellen?
                                                http://www.mijnalbum.nl/Foto-J6XNQ7TR-D.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Mandett

Het is weer even geleden maar dat betekend niet dat er niets gebeurd is.
                                                  Ik heb de kleppendeksels een wat mannelijker kleurtje gegeven.
                                                  Heb ook stadslichten in de knipperlichten gemaakt en die in de koplampen zitten losgekoppeld.
                                                  Met het natte weer vond ik het wel lekker om een interval op mijn ruitenwisser te hebben
                                                  dus dat is na flink stoeien ook gelukt. :D
                                                  Ook heb ik mijn gezinsauto (vectra station) verkocht en een astra h sport teruggekocht.
                                                  Hierbij foto’s van de huidige staat van de 2,5-v6.

Hierbij ook een foto van de gezinswagen.

Heb hiervoor al een setje Xenon besteld en de distributieriem heb ik al vervangen.
                                                  Hij moet alleen nodig een keer goed gepoetst worden.

Heb bij mijn Manta A ook nog elektrische ontsteking ingebouwd.
                                                  Foto van mijn Manta

Mandett

Ben nog wat dingen aan het uitzoeken geweest met name de aansluiting van de kilometerteller.
                                                    Heb nu een origineel tandwiel gevonden voor op de as en het tellertandwiel waar de kabel aan komt.
                                                    Is besteld op ebay en ik verwacht het volgende week binnen.
                                                    Kijken of het past.
                                                    Heb de kabelboom eindelijk klaar en kan hem nu ook uitlezen en ook zien dat de
                                                    startonderbreker vrijgegeven word. king:
                                                    Toch maar langzaam de ombouwdata vastleggen wanneer ik ga beginnen. :hmmz

Mandett

Ik heb de onderdelen van de bak binnen en gekeken of het past.
                                                      Het past natuurlijk niet maar het kan wel vrij makkelijk pas gemaakt worden.
                                                      Ik moet alleen even bij een oud collega langs met een draaibank.
                                                      Ik zal met foto’s laten zien hoe ik het aangepakt heb.
                                                      Ook heb ik een bakje gelast voor de benzinetank(buffertankje) maar die moet nog aan de tank gelast worden.
                                                      Voordat ik daaraan begin moet ik de gastank nog verplaatsen omdat ik anders de benzinetank niet uit de auto kan halen.
                                                      Kortom nog genoeg te doen voordat ik de motor ga passen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 162)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.