Nieuws rondom Opel GM en de Crisis.

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Nieuws rondom Opel GM en de Crisis.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17452465
    Astraman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2004

      Mja, en die patenten weken ze ook niet zomaar los van GM want die heeft de amerikaanse staat weer in onderpand. Ik ben er bang voor dat als Gm omdondert het Opel meeneemt in z’n val. :( Dat vind ik persoonlijk jammer omdat ik opel-leip ben maar tis ook jammer voor de mensen die er werken, vele op straat en reken maar dat slechts een deel is want een hoop toelevaranciers zullen dan ook inkrimpen.

      #17452466
      TonSR
        Lid sinds:
        29 October 2007

        het laatste wat ik gehoord heb
        is dat ze bochem 2 stuks en belgie toch willen sluiten,en dat
        terwijl er duidelijk steeds werdt geroepen we sluiten niks
        ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
        vgr tonsr

        #17452467
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          België is al twee jaar sprake van dat ze daar af gaan bouwen en uiteindelijk sluiten dus ik weet niet of dat er los van staat.

          #17452468
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Er gloort weer een beetje licht aan de horizon. Het schijnt dat Gm Opel elk jaar een geld geeft om te draaien.

            Doordat ze dat nu niet kunnen doen hebben ze een constructie bedacht dat Opel het geld waar ze nog recht op hebben laten voor wat het is maar dat GM patenten daarvoor aan Opel geeft. Zodoende zou er voldoende kennis overblijven om gewoon te kunnen blijven draaien.

            Er schijnt in Russelsheim ook een soort van back-up plan ontwikkeld te zijn waarmee ze een paar maanden vooruit kunnen mocht GM failliet gaan, Opel Europa heet dat.

            #17452469
            PVB
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 April 2006

              Gisteren gelezen dat er 6 geinteresseerden zijn voor opel.

              #17452470
              rolf-mb
                Lid sinds:
                26 October 2007
                #17452471
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Nu nog de restanten van de problemen rond de aanvraag van staatssteun uit de weg werken en het ziet er knap gunstig uit :wors

                  origineel gepost door Astraman
                  Er gloort weer een beetje licht aan de horizon. Het schijnt dat Gm Opel elk jaar een geld geeft om te draaien.

                  Doordat ze dat nu niet kunnen doen hebben ze een constructie bedacht dat Opel het geld waar ze nog recht op hebben laten voor wat het is maar dat GM patenten daarvoor aan Opel geeft. Zodoende zou er voldoende kennis overblijven om gewoon te kunnen blijven draaien.

                  Er schijnt in Russelsheim ook een soort van back-up plan ontwikkeld te zijn waarmee ze een paar maanden vooruit kunnen mocht GM failliet gaan, Opel Europa heet dat.

                  #17452472
                  Astraman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 July 2004

                    Jah maar ik geloof dat ze daar ook al mee bezig zijn, als ze 3,3 miljard bij de verschillende regeringen los krijgen (spanje, engeland en voornamelijk duitsland) dan zijn ze voor de rest van het jaar rond.

                    #17452473
                    PVB
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 April 2006

                      Vanavond gelezen op de teletekstpagina’s van ARD (Duitsland 1) dat er een mogelijkheid tot samenwerking met FIAT.

                      #17452474
                      InjectTheVenom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2004

                        origineel gepost door PVB
                        Vanavond gelezen op de teletekstpagina’s van ARD (Duitsland 1) dat er een mogelijkheid tot samenwerking met FIAT.

                        Voor zover ik weet IS Opel al aan het samenwerken met Fiat doordat ze daar motoren inkopen… dat zou dus betekenen dat deze bestaande samenwerking uitgebreid gaat worden, de vraag is alleen hoe?

                        #17452475
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          origineel gepost door InjectTheVenom

                          origineel gepost door PVB
                          Vanavond gelezen op de teletekstpagina’s van ARD (Duitsland 1) dat er een mogelijkheid tot samenwerking met FIAT.

                          Voor zover ik weet IS Opel al aan het samenwerken met Fiat doordat ze daar motoren inkopen… dat zou dus betekenen dat deze bestaande samenwerking uitgebreid gaat worden, de vraag is alleen hoe?

                          Niet alleen met motoren.
                          Het onderstel van de grande punto is dat van de corsa D.
                          Wat de samen werking brengt moeten we idd even op wachten.

                        11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.