Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Nieuws rondom Opel GM en de Crisis.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2008 om 19:42 #17208258
17/2 EDIT: Na een gesuggereerde overname las ik het volgende bericht vandaag…. Zie onderaan
Bron Nu.nl
Zes autoconcerns in 2010’
Sergio Marchionne is er heilig van overtuigd dat de economische ontwikkelingen ook op lange grote gevolgen hebben voor de auto-industrie. Volgens de Fiat-CEO zijn er eind 2010 nog maar zes grote autoconcerns over.
Dat vertelt hij Automotive News. Volgens Marchionne zijn er over 24 maanden een Chinees concern, een Japans concern, een Frans-Japans concern, een Duits concern, een Amerikaans concern en nog een laatste Europees concern. De Fiat-CEO stelt dat een concern jaarlijks minimaal 5,5 miljoen auto’s moet verkopen om levensvatbaar te zijn. Ook Fiat is hierdoor volgens Marchionne te klein om zelfstandig te overleven.
Volgens analisten komen vooral de concerns die in handen zijn van rijke families in de problemen. BMW is bijvoorbeeld voor 46,6 procent in handen van de Quandt-familie en PSA is voor 30 procent van de Peugeot-familie. Mede hierdoor gaat het hardnekkige gerucht dat BMW Opel los wil weken bij General Motors.
Nu id dit bericht niet zo wereld schokkend, maar wat is er waar van dit gerucht en wat vinden we hiervan, stel dat het zover komt??
9 december 2008 om 21:02 #17452416Als daardoor je merk overleeft en het liefst ook de eigen identiteit behouden blijft doe dan maar, alles beter dan het merk Opel van het toneel af.
9 december 2008 om 21:07 #17452417denk dat de naam opel niet zo snel zal verdwijnen aangezien die al jaaaaaaaaaaaaaaaren een goede plek heeft in de auto industrie!:thumbup
9 december 2008 om 21:12 #17452418[Far Fetch Modus]
Nou denk dat het wel past binnen de strategie van BMW. Die willen al tijden een voet op de middenklasse markt en zo kunnen ze wel heel veel van elkaar leren plus dat Opel dan wellicht gebruik kan maken van RWD platforms en ze dan beschikking hebben over 6 in lijn v8, v10 en v12 motoren. Moet je voorstellen een Opel coupe, achterwiel aangedreven met 6 in lijn voorin en een design ala Insignia. :wub
[/Far Fetch Modus]
9 december 2008 om 21:48 #17452419origineel gepost door Astraman
[Far Fetch Modus]Opel dan wellicht gebruik kan maken van RWD platforms en ze dan beschikking hebben over 6 in lijn v8, v10 en v12 motoren. Moet je voorstellen een Opel coupe, achterwiel aangedreven met 6 in lijn voorin en een design ala Insignia. :wub
[/Far Fetch Modus]
En dan wel de m power motoren in de optielijst :wors
9 december 2008 om 23:03 #17452420Denk dat er dan veel goeie techniek om te hoek komt kijken en concurrentie kwa motorgamma ook stuk groter word tov van de VAG.
10 december 2008 om 00:44 #17452421Denk niet dat het zover komt. Eerst maar eens kijken wat General Motors Europe gaat doen. Er zijn geruchten dat het moederbedrijf van Saab af wil, wat de redding van Opel groter kan maken.
10 december 2008 om 23:25 #17452422Opel blijft wel bestaan,ik denk dat dat momenteel de meest winstgevende tak van GM is.
14 december 2008 om 16:33 #17452423Mja het komt bij Fiat vandaan..
Daar is nog altijd weinig goeds vandaan gekomen :jerry28 december 2008 om 07:47 #17452424Opel GT M5…………..:thumbup :agent :D
Klinkt leuk zo’n 500pk in het vooronder :wors
28 december 2008 om 23:17 #17452425mijn opel zonder gm,,,,, onmogelijk,,,,,voor mij
dan ga ik wat anders rijden,,wat ,,nog geen idee:hmmz:hmmz:hmmz
moet er niet aan denken ,ik heb zoon verschrikkelijke afkeur van bmw
heeft me nooit gelegen ,warom,weet ik niet het merk spreek me totaal niet aan
ik heb er totaal werkelijk geen gevoel bij.
als het dan toch moet dan een mercedes de oude 250 of zo.
vgr tonsr.31 december 2008 om 17:10 #17452426origineel gepost door TonSR
mijn opel zonder gm,,,,, onmogelijk,,,,,voor mij
dan ga ik wat anders rijden,,wat ,,nog geen idee:hmmz:hmmz:hmmz
moet er niet aan denken ,ik heb zoon verschrikkelijke afkeur van bmw
heeft me nooit gelegen ,warom,weet ik niet het merk spreek me totaal niet aan
ik heb er totaal werkelijk geen gevoel bij.
als het dan toch moet dan een mercedes de oude 250 of zo.
vgr tonsr.Kijk hier ben ik het mee eens heb ook niks met bmw.
Er zijn ook genoeg geruchten dat Mercedes ook opel wil hebben. Dit zo dat ze makkelijker aan de co2 normen kunnen komen.
31 december 2008 om 20:27 #17452427helemaal eens met de 2 bovenste comments.
dan stap ik van opel af.wat denk je dat die opeltjes dan gaan kosten????
tis nu “redelijk” betaalbaar.dan niet meer.31 december 2008 om 20:55 #17452428Hoeft niet meteen te betekenen dat Opel op een andere manier in de markt gezet zou worden bij zo’n overname. Het is zoals al werd geopperd goed mogelijk dat een van de ‘grote merken’ Opel zou willen inlijven om zo een goede verhouding te creëren tussen aan de ene kant economisch verantwoorde auto’s en op die manier hun grootverbruikers aan de andere kant te compenseren.
Persoonlijk zou het mij weinig uitmaken zolang de merkidentiteit behouden blijft. Zal ook heus wel, BMW of Mercedes zou zich alleen maar in de vingers snijden als ze voor een lagere prijs hun eigen producten gaan verkopen. Plus natuurlijk dat het merk Opel voor een imago staat waar andere auto’s bij horen dan bij de naam BMW / Mercedes.
Wellicht komt er dan eindelijk weer een waardige opvolger voor de Omega met rwd en een leuk 6 cilinder motorenaanbod. :wub
1 januari 2009 om 19:05 #17452429blijf toch dat opel en gm ooit een keer getrouwd zijn:hmmz
en er is van een scheiding nog nooit wat goeds uitgekomen
en als het toch gebeuren moet dan maar met mercedes.
vgr tonsr.2 januari 2009 om 16:20 #17452430Dan zie ik Opel eerder nog op zichzelf verder gaan. Ze draaien, in tegenstelling tot veel GM-collega’s gewoon goed. Tenminste, de verliezen vallen mee, volgens mij draaien ze nog winst.
5 januari 2009 om 20:57 #17452431sommige mensen zijn de goedwies kwijt, mercedes:jerry
opel en merc= roest+roest= niks dat over blijft:P:jerry
opel en bmw zou een gouden samenwerking, M motoren, RWD en dan nog een beetje opel styling dr in+bimmer kwaliteit:wub:wub
maar het blijft allemaal geruchten, en opel werkt ook al samen met fiat dus dat is ook linke soep.:puke
5 januari 2009 om 21:02 #17452432origineel gepost door voederbiet
sommige mensen zijn de goedwies kwijt, mercedes:jerryopel en merc= roest+roest= niks dat over blijft:P:jerry
opel en bmw zou een gouden samenwerking, M motoren, RWD en dan nog een beetje opel styling dr in+bimmer kwaliteit:wub:wub
maar het blijft allemaal geruchten, en opel werkt ook al samen met fiat dus dat is ook linke soep.:puke
De samen werking met fiat is er niet meer. Door GM.
evenals de samen werking met Suzuki.De diesels in de insignia zijn ook geen fiat diesels meer.
Wat erg jammer is. Omdat ze nu dus weer achter de feiten aan lopen op het gebied van diesel.5 januari 2009 om 21:04 #17452433sinds kort dan niet meer, want agila B is gewoon een suzuki splash en dr zitten nog zat van die stink fiat diesels in opeltjes
5 januari 2009 om 21:09 #17452434dat van suzuki had ik eigenlijk anders moeten zeggen.
GM heeft de aandelen in het bedrijf verkocht,door de financiële crisis.7 januari 2009 om 13:48 #17452435opel zonder gm,:wtf:wtf,nee bedankt ,dan toch maar een oldie merc
zoon 250,erg mooi , en de omi schorsen op steuntjes en lekker in
de wax spuiten,en oud worden.
vgr ton sr.7 januari 2009 om 13:59 #17452436origineel gepost door arjontje
origineel gepost door voederbiet
sommige mensen zijn de goedwies kwijt, mercedes:jerryopel en merc= roest+roest= niks dat over blijft:P:jerry
opel en bmw zou een gouden samenwerking, M motoren, RWD en dan nog een beetje opel styling dr in+bimmer kwaliteit:wub:wub
maar het blijft allemaal geruchten, en opel werkt ook al samen met fiat dus dat is ook linke soep.:puke
De samen werking met fiat is er niet meer. Door GM.
evenals de samen werking met Suzuki.De diesels in de insignia zijn ook geen fiat diesels meer.
Wat erg jammer is. Omdat ze nu dus weer achter de feiten aan lopen op het gebied van diesel.En toch is die 2.0 bi-turbo diesel absoluut niet lui :vertag
7 januari 2009 om 20:18 #17452437origineel gepost door Dirk
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door voederbiet
sommige mensen zijn de goedwies kwijt, mercedes:jerryopel en merc= roest+roest= niks dat over blijft:P:jerry
opel en bmw zou een gouden samenwerking, M motoren, RWD en dan nog een beetje opel styling dr in+bimmer kwaliteit:wub:wub
maar het blijft allemaal geruchten, en opel werkt ook al samen met fiat dus dat is ook linke soep.:puke
De samen werking met fiat is er niet meer. Door GM.
evenals de samen werking met Suzuki.De diesels in de insignia zijn ook geen fiat diesels meer.
Wat erg jammer is. Omdat ze nu dus weer achter de feiten aan lopen op het gebied van diesel.En toch is die 2.0 bi-turbo diesel absoluut niet lui :vertag
Dat ze niet lui zijn wil ik wel geloven.
Maar de (nieuwere) diesels van andere fabrikanten lopen mooier en maken minder lawaai.17 februari 2009 om 12:58 #17452438“Maak van Opel een staatsbedrijf”
Opel-medewerkers in Duitsland kiezen eieren voor hun geld en willen dat hun merk uit het GM-concern stapt.
Opel zou een staatsbedrijf moeten worden. De Duitse deelstaten waar de Opel-fabrieken staan, maken plannen om een aandeel te nemen in dat merk. Bij Opel werken in Duitsland 26.000 mensen in vier fabrieken in Rüsselsheim, Bochum, Eisenach en Kaiserslautern. De deelstaten hebben zich tot doel gesteld de fabrieken open te houden en banen te behouden. De overheid werkt daarom aan een plan om Opel en Vauxhall los te weken uit het GM concern. GM heeft als alternatief het Renaissance-plan. Daarbij worden de Europese merken (Opel, Vauxhall en Saab) geherstructureerd. Daarbij komen fabriekssluitingen en massaontslagen kijken. “Om arbeidsplaatsen in Europa te redden, moeten alle opties worden bekeken,” zegt SPD minister Steinmeier. Als onderdeel van het Amerikaanse concern is het merk Opel niet bereikbaar op de kapitaalmarkt en daarmee kan staatshulp voor het merk niet aankomen. “Opel heeft geen eigen bankrekening waarop geld gestort kan worden.” De bedrijfsraad van Opel pleit al langer voor een uittreding uit General Motors en voor een (deels) staatsbedrijf. Waarschijnlijk wil General Motors alleen afscheid nemen van de Europese merken als het toegang kan houden tot hun technologieën. Opel en Saab hebben namelijk compacte turbotechniek in huis die de Amerikaanse merken in de nabije toekomst nodig hebben om zuinige en schone auto’s te ontwikkelen.
Bron : autoweek.nl
Voorafgaand aan de toezegging van het restant van de miljardenhulp aan Chrysler en GM, komen de overlevingsplannen van de fabrikanten los. De sluiting en verkoop van vier Europese fabrieken moet 1,5 miljard dollar besparen. Verder moet op arbeidskosten een miljard worden bespaard.
General Motors heeft plannen om vier van de negen fabrieken in Europa te sluiten of de verkopen. De Opel-fabrieken in Bochum en Antwerpen staan op de nominatie om te worden gesloten. Voor de fabriek in Eisenach wordt een koper gezocht. De Saab-fabriek in Trollhättan wordt verkocht of gesloten. Daarmee wil moederbedrijf GM 1,5 miljard dollar besparen. Dat meldt het Amerikaanse persbureau Bloomberg. General Motors geeft geen reactie op de speculaties over de fabriekssluitingen. De capaciteit van Opel, Vauxhall en Saab, de Europese merken van GM, moet door de maatregelen met een miljoen auto’s afnemen. Naast de miljardenhulp in Amerika doet GM ook een beroep op de Europese regeringen door een leningaanvraag van 3 miljard euro. Met dat geld moeten plannen voor nieuwe modellen worden versneld of opnieuw opgepikt. Het GM-concern wil drastisch afslanken. Daarbij hoort het afstoten van fabrieken over de gehele wereld. Naar verwachting zal GM dit later vandaag bekendmaken, zonder in detail te treden over wélke vestigingen op slot gaan. Eén miljard minder arbeidskosten Een ander onderdeel van het overlevingsplan is dat een miljard dollar op arbeidskosten wordt bespaard. Naast het sluiten van fabrieken is daar in samenwerking met vakbond UAW een aantal maatregelen voor bedacht. Daarmee moet het mogelijk worden fabrieken van Amerikaanse fabrikanten op eenzelfde manier te laten werken als dat gebeurt in de Amerikaanse vestigingen van Japanse merken. Zo moeten GM-fabrieken efficiënter worden. Tot de maatregelen behoort onder meer het terugbrengen van het aantal specialismen in een fabriek van vijftien naar twee: elektrisch en mechanisch. Verder worden pauzes korter en wordt de ‘full utilization’-regel geschrapt. Daarbij moeten altijd een evenveel UAW-leden in een fabriek aanwezig dan er mensen van andere partijen rondlopen. Die regel breekt al vlug op als er bijvoorbeeld bouwvakkers in een fabriek aan het werk zijn die natuurlijk nooit lid zijn van auto-vakbond UAW. Met deze maatregelen hopen de UAW en GM de arbeidskosten te verminderen, zonder dat de werknemers minder salaris krijgen. Voorlopig bieden zowel GM als Chrysler aan hun 91.000 mensen afkoopsommen en vervroegde uittreding aan om zo kosten te besparen en in de toekomst goedkopere werknemers in te kunnen huren.
Bron : autoweek.nl
17 februari 2009 om 13:14 #17452439he is en blijft allemaal gis werk.op mijn opel staat nog steeds het
opel embleem,en als ik het mag beleven nog erg lang,hoef die
buitenlandse shit niet,,,ja slim opel komt ook uit het buitenland
zal het zelf ff zeggen voor de slimmerikken:P:P,,,en wordt het anders,
heb het al eerder gezegt een mercedes 250 licht mij wel,maar laten we
hopen dat opel en gm nog lang getrouwd zullen blijven.vgr tonsr. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.