nieuwe vraag ombouw kadett naar c20let met f28

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) nieuwe vraag ombouw kadett naar c20let met f28

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209472
    frank78
      Lid sinds:
      9 January 2006

      Ik heb nog een paar vragen over de ombouw van een kadett e bj 1986 1.2s naar c20let met een f28 bak.

      allereerst weet ik nu waar ik de keering van de bak kan krijgen daarvoor bedankt allemaal:thumbup

      nu zit ik nog met de vragen.

      welke radiateur ik kan gebruiken omdat een orginele van een 16v niet past omdat de kadett een oude voorbalk heeft.

      waar hebben jullie de uitlaat vandaan ik wil het liefste een groep a uitlaat maar wel een die niet teveel lawaai maakt.

      welke motorsteun te gebruiken bij de ombouw met montage van de f28 versnellingsbak.

      jullie alvast bedankt voor de reachties en ik hoop spoedig met de ombouw te kunnen beginnen.

      #17477094
      macoe16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Hurlimann in Zwitserland;)

        #17477095
        kadett4x4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          boomkamp in lobith.
          dhz twente in vriezenveen.

          groeten.

          #17477096
          frank78
            Lid sinds:
            9 January 2006

            okee dan ga ik daar informeren
            bedankt:D

            #17477097
            NickGSI
              Lid sinds:
              6 January 2009

              Opel dealerking:

              #17477098
              Astra1.8
                Lid sinds:
                11 August 2005

                Wat voor kering, zitten er maar 3 in.
                2 aandrijfas keringen die gewoon bij de automaterialen zaak en opel dealer te krijgen zijn.
                En een kering die om je schakelstang heen zit, en daar is gewoon een universele kering voor te bestellen. Volgensmij is het 15-35-7, maar weet dit niet helemaal zeker.

                #17477099
                robbyrood
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 February 2006

                  :sleeping:P

                  #17477100
                  NickGSI
                    Lid sinds:
                    6 January 2009

                    Bij M-tech is veel te vinden voor de ombouw aan onderdelen.(zoals motorsteunen ed)

                    ik dacht dat je een kadett radiateur nodig had met airco voor de c20let(weet nie zeker)

                    #17477101
                    NickGSI
                      Lid sinds:
                      6 January 2009

                      Bij M-tech is veel te vinden voor de ombouw aan onderdelen.(zoals motorsteunen ed)

                      ik dacht dat je een kadett radiateur nodig had met airco voor de c20let(weet nie zeker)

                      #17477102
                      gsi-maffia
                        Lid sinds:
                        15 December 2006

                        de motorsteunen kun je gebruiken van een kadett 16v .. als de bak is omgebouwd op voorwiel

                        aandrijving maar neem aan dat dat zo is.. de versnellingsbak steun lv in de auto moet je nemen van

                        een calibra turbo.. dus steun en rubber. kun je hem er zo inhangen.. als je de frontbalk eruit haalt

                        en van een GSI 16v erin last dan kan de calibra turbo radiateur er zo in.. moet je wel de oliekoeler

                        verplaatsen (komt voor de frontbalk te hangen in plaats van tussen radiateur en frontbalk)

                        tja en een groep a die stil is? geen idee ben super tevreden over de power sprint groep A

                        op mijn kadett GSI,maakt mooi zwaar geluid.. (gebruik wel alleen een einddemper..)

                        maar met de turbo dempt die uitlaat al zat.. veel meer als alleen een einddemper op een C20XE

                        maar met middendemper moet ie wel stiller zijn.. voorpijp zul je wat moeten verlassen om hem

                        passend te krijgen.. maar das niet veel..

                        Maar een Kadett 1.2s van 1986 ombouwen naar turbo vind ik gevaarlijk..

                        zou eerst maar eens goed kontroleren of de auto wel “stevig” genoeg is voor zo een

                        motorwissel.. heb t zelf altijd geweigerd als er iemand bij mij kwam

                        met zo een auto zelfs al was t maar voor een C20XE.. al veel problemen gezien met

                        van die ombouw projekten..

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.