Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › nieuwe vraag ombouw kadett naar c20let met f28
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2009 om 19:55 #17209472
Ik heb nog een paar vragen over de ombouw van een kadett e bj 1986 1.2s naar c20let met een f28 bak.
allereerst weet ik nu waar ik de keering van de bak kan krijgen daarvoor bedankt allemaal:thumbup
nu zit ik nog met de vragen.
welke radiateur ik kan gebruiken omdat een orginele van een 16v niet past omdat de kadett een oude voorbalk heeft.
waar hebben jullie de uitlaat vandaan ik wil het liefste een groep a uitlaat maar wel een die niet teveel lawaai maakt.
welke motorsteun te gebruiken bij de ombouw met montage van de f28 versnellingsbak.
jullie alvast bedankt voor de reachties en ik hoop spoedig met de ombouw te kunnen beginnen.
13 april 2009 om 09:10 #17477094Hurlimann in Zwitserland;)
13 april 2009 om 12:30 #17477095boomkamp in lobith.
dhz twente in vriezenveen.groeten.
13 april 2009 om 15:34 #17477096okee dan ga ik daar informeren
bedankt:D13 april 2009 om 17:05 #17477097Opel dealerking:
14 april 2009 om 08:59 #17477098Wat voor kering, zitten er maar 3 in.
2 aandrijfas keringen die gewoon bij de automaterialen zaak en opel dealer te krijgen zijn.
En een kering die om je schakelstang heen zit, en daar is gewoon een universele kering voor te bestellen. Volgensmij is het 15-35-7, maar weet dit niet helemaal zeker.14 april 2009 om 21:32 #17477099:sleeping:P
21 april 2009 om 19:41 #17477100Bij M-tech is veel te vinden voor de ombouw aan onderdelen.(zoals motorsteunen ed)
ik dacht dat je een kadett radiateur nodig had met airco voor de c20let(weet nie zeker)
21 april 2009 om 19:41 #17477101Bij M-tech is veel te vinden voor de ombouw aan onderdelen.(zoals motorsteunen ed)
ik dacht dat je een kadett radiateur nodig had met airco voor de c20let(weet nie zeker)
21 april 2009 om 20:28 #17477102de motorsteunen kun je gebruiken van een kadett 16v .. als de bak is omgebouwd op voorwiel
aandrijving maar neem aan dat dat zo is.. de versnellingsbak steun lv in de auto moet je nemen van
een calibra turbo.. dus steun en rubber. kun je hem er zo inhangen.. als je de frontbalk eruit haalt
en van een GSI 16v erin last dan kan de calibra turbo radiateur er zo in.. moet je wel de oliekoeler
verplaatsen (komt voor de frontbalk te hangen in plaats van tussen radiateur en frontbalk)
tja en een groep a die stil is? geen idee ben super tevreden over de power sprint groep A
op mijn kadett GSI,maakt mooi zwaar geluid.. (gebruik wel alleen een einddemper..)
maar met de turbo dempt die uitlaat al zat.. veel meer als alleen een einddemper op een C20XE
maar met middendemper moet ie wel stiller zijn.. voorpijp zul je wat moeten verlassen om hem
passend te krijgen.. maar das niet veel..
Maar een Kadett 1.2s van 1986 ombouwen naar turbo vind ik gevaarlijk..
zou eerst maar eens goed kontroleren of de auto wel “stevig” genoeg is voor zo een
motorwissel.. heb t zelf altijd geweigerd als er iemand bij mij kwam
met zo een auto zelfs al was t maar voor een C20XE.. al veel problemen gezien met
van die ombouw projekten..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.