Nieuwe tussendemper maakt veel herrie

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Nieuwe tussendemper maakt veel herrie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368975
    joost_astra f
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2015

      hallo, ik heb op mijn Astra f (X1.6szr) door de kwik fit een nieuwe tussendemper (bosal 282-309) laten monteren omdat de originele lek was. Deze maakt echter bij 800-900 (stationair) en ca 1500 toeren een geluid alsof het van een tractor is, heel dof en luid (vooral binnen) Er is ook resonantie binnen. Erg onaangenaam dus, ik wil daar graag vanaf. (de meeste topics hierover zijn juist om de auto luider te maken, ik wil het andersom). Hiervoor was dat geluid er niet.

      Toen ik hiervoor de volgende dag terugkwam bij de kwik fit zagen ze dat de klem naar de einddemper een beetje lekte, dit hebben ze gefixt en ze zeiden ze dat dat normaal is en dat het na verloop van tijd minder wordt omdat de demper wat meer dichtslibt. Ik geloof dit laatste niet zo, maar wat moet ik dan wel doen/eisen? Wat zou werken om dit op te lossen zonder de oude (die nu al weg is) terug te zetten? Het geluid is nu nog steeds net zo erg als voor het aandraaien van de klem.

      Ik hoop dat iemand met een goed advies kan komen….

      #18379086
      Hannibaluir
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 July 2020

        U kunt veel verschillende audioapparaten gebruiken om op uw apparaat te passen.

        U heeft toegang tot het opgegeven adres voor gratis beltonen en telefoongeluiden: https://klingeltonekostenlos.de/beste-klingelton/

         

         

         

        #18379127
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Hij hoort gewoon luchtdicht gemonteerd te zijn, zal wel imitatie zijn met slechte pasvorm.

          Daarnaast denk ik dat die dus ook ergens niet goed in de rubbers hangt of tegen de carrosserie.

          #18379130
          Bart…
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 March 2019

            Ik had laatst een defecte middendemper. Er zat een schotje in de demper los die liep te trillen.

            #18391006
            joost_astra f
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2015

              Hallo,bedankt voor de reacties. Na een half a driekwart jaar ofzo merkte ik dat het geluid er bijna niet meer is. Ik denk dat ze gelijk hadden, maar alleen de termijn waar het ophoudt is langer dan voorgespiegeld.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.