Nieuwe Sportuitlaat geluid valt tegen wat te doen ?

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Sportuitlaat geluid valt tegen wat te doen ?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258233
    Dimie92
      Lid sinds:
      21 May 2013

      Hallo,

      Heb net 2 weken terug een nieuwe skytune uitlaat laten steken op men astra H.
      Deze maakt wel een diepere grom maar is eigenlijk wel minder dan ik verwacht had :)..
      Kan ik hier nog iets aandoen ?
      Heb ergens gelezen dat er mensen zyn die zelf het dempingsmateriaal wegbranden maar is dit wel veilig ?

      In men sierstuk zelf zitten ook gaten binnenin met een soort wol onder dus weet niet echt wat er gaat gebeuren als ik dit wat verminder ?

      Graag wat hulp / advies hoe ik hier wat kan aandoen :D

      #18148816
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Gewoon blijven rijden.
        Dempingsmateriaal brand vanzelf in, waardoor het geluid over verloop van tijd iets meer wordt.
        Is dat nog niet genoeg, dan zou ik eens kijken voor het verwijderen van een tussendemper. Let wel dat je daarmee risico loopt op boetes.

        #18148817
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Keertje door Duitsland Blazen.. dan gaat ie meestal wel lekker klinken, na een goede rit op Vol vermogen..

          Willem

          #18148818
          Dimie92
            Lid sinds:
            21 May 2013

            Haha oke op eens goed doorduwen zeg ik geen neen :D
            Maar oke als dit nog verbeterd dan ben ik gelukkig :)

            #18148819
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              nieuwe dempers zijn altijd stil in het begin…

              #18148820
              Dimie92
                Lid sinds:
                21 May 2013

                Njah dat heb ik al een paar keer gelezen maar vind het gewoon wat raar dat men Renault wind et 1.2 tce motor meer geluid maakte vanaf het begin al tegenover de astra :)..
                En deze heeft een zwaardre motor als de renault ..

                #18148821
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  tce = een geblazen motortje, meer druk dus…

                  Mijn 3.0 V6 met geheel originele uitlaat is ook Velen malen stiller als de meeste 4 cilindertjes…

                  nu een lichte brom door de Combinatie Imi middendemper, irmscher (remus) einddemper.

                  Mijn 2.5 V6 maakte meer uitlaat geluid als deze 3.0 V6 motor ivm lagere Compressie van de 3.0 motor

                  Willem

                  #18148822
                  Dimie92
                    Lid sinds:
                    21 May 2013

                    Remus zyn int algemeen wel goed maar tog ook 1 van de ‘ stillere ‘ merken neen ?

                    #18148823
                    Ewoud94
                      Lid sinds:
                      11 April 2013

                      remus zijn zeer goede uitlaten alleen niet echte brullers nee, vallen volgens mij ook allemaal binnen de regeltjes qua geluid, als je echt een brul wil dan haal je een groep A uitlaat met kat vervanger

                      #18148824
                      Dimie92
                        Lid sinds:
                        21 May 2013

                        Neen een echte brul wil ik nu ook niet ^^ heb nu zo een iets diepere klank ( denk hetgene waar remus ook voor zorgt ) maar ik ben eerder fan van skytune :).. Ben gewoon aant wachten tot het dempingsmateriaal beetje uitgebrand is nu want het mag wel iets zwaarder klinken :)
                        Ben eigenlijk nog van plan voor een simota inlegfilter te steken doet dit er ook nog iex kleins aan of niet ?

                        #18148825
                        inzane19
                          Lid sinds:
                          18 June 2007

                          Echt heel veel zal het niet schelen. De astra word gewoon 3x gedempt…
                          Midden demper er tussenuit halen en brullen maar

                          #18148826
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            @Dimie92 wrote:

                            Remus zyn int algemeen wel goed maar tog ook 1 van de ‘ stillere ‘ merken neen ?

                            Alle europese “merk” uitlaten zijn vrij stil tegenwoordig.
                            Heeft te maken met de goedkeurings regels enzo. Voor elke auto is er een bepaalde grens in decibels, en daar mogen ze niet overheen gaan, anders worden ze niet goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg.
                            Dan wordt je product pretty much onverkoopbaar.

                            Maargoed, na verloop van tijd (zeg 5000KM) is het dempingsmateriaal voorzien van een laagje wat verkoold is door de hitte, en dan dempt het minder.

                            Is het nog niet goed, dan vervang je een tussendemper voor een stuk pijp of een dummy.
                            Je kan ook een tussendemper in een kampvuurtje leggen en benzine in de pijp gieten. Dat werkt schijnbaar ook wel aardig en is minder omslachtig dan een gat er in zagen en de wol er uit te harken.

                            #18148827
                            Dimie92
                              Lid sinds:
                              21 May 2013

                              Dat van die benzine in de pyp gieten heb ik inderdaad ook al verschillende keren gelezen :) ga eens kyken wat de uitlaat geeeft binnen een paar duizend km en ist dan nog niet beter ga ik dit eens uitproberen denk ik :)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.