Nieuwe sleutel Astra G Maar afstandsbediening werkt niet

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe sleutel Astra G Maar afstandsbediening werkt niet

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262727
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Beste medeforumgangers!

      De knoppen op mijn afstandsbediening van de Astra werkte niet meer, en had dus het vermoedde dat de batterij leeg was.
      Toen ik deze wilde vervangen, zag ik dat deze al een keer open was geweest en de bekende stukjes tape (boven op de batterij) er al op zaten om zo de knoppen alsnog te laten werken. Toen ik deze eraf haalde, viel de hele batterij houder van de chip af.
      Er was wel zo duidelijk slecht gesoldeerd, dat de tin overal zat en zo’n beetje alles aan elkaar was gesoldeerd behalve de batterijhouder.
      Dus ik was genoodzaakt een nieuwe sleutel te halen. Vol verwachting naar de dealer, waar ik voor 60 euries een nieuwe sleutel (alleen het knop gedeelte, zonder de baart) mee kreeg.

      Ik kreeg er 1 zonder lampje (dit was volgens de verkoper een bezuiniging bij opel:S(?)). Het kon ook zo zijn dat er in mijne al geen lampje meer zat (maar wel uitsparing in de huls), want bij de latere types kon dit zo zijn. Vreemd, mijn Astra is van maart 2003, en zou het niet hebben… die van me vader is van juli 2003 en heeft het wel gewoon. Ma goed, dan maar zonder lampje verder dacht ik.

      Nou ging ik er van uit (stom…. ik weet het), dat ik hem zo zelf kon inleren d.m.v. de deur open, op slot knop indrukken en contact omdraaien. Maar helaas, dit werkt niet… Ik heb van alles geprobeerd volgens mij.
      Ik wilde het eerst zelf proberen, voor ik bij de dealer de hoofdprijs betaal voor het inleren van de sleutel.

      Is dit zelf te doen, of word het toch een ritje naar de dealer?
      Steutel werkt verder gewoon goed, aangezien hier mijn eigen sleutelbaard en transponder inzit.

      #18201059
      corsaagsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Deuren dicht, auto op contact, knopje op de sleutel bedienen (deuren gaan dan op slot en er weer af) en dan is het weer goed denk ik.

        #18201060
        ramon851
          Lid sinds:
          16 November 2013

          Idd instappen auto op contact en dan op een van de 2 knopjes drukken niet tegelijk.
          ik dacht het knopje van open.

          gr ramon851

          #18201061
          dennisnmgn88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2012

            Bedankt voor de antwoorden maar helaas, zojuist geprobeerd maar krijg hem er niet mee aan de praat.
            Lampje was nu toch wel handig geweest, om te zien of hij uberhaupt wel reageert op het drukken….

            Ik kreeg straks ook de tip om het te proberen met de deur op slot, sleutel in het contact en dan de open of dicht knop, maar ook helaas werkte deze methode niet.
            Gok dat het toch een ritje dealer word, iemand een idee wat zoiets kost?

            #18201062
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              nieuwe afstandsbediening moet met de tech2 geprogrammeerd worden

              #18201063
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Of met de opcom kan ook.

                #18201064
                dennisnmgn88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2012

                  Ahh kijk zoiets dacht ik al, bedankt voor de antwoorden(Y).

                  De sleutel van mijn vader staat ook op het punt van vervanging. Dat zou inhouden dat er 2 sleutels geprogrammeerd moeten worden.
                  Is het een idee om een opcom aan te schaffen, of is dit bij de dealer toch voordeliger?

                  Opzich vind ik het niet erg om wat meer te betalen, misschien altijd wel handig zo’n ding ook aangezien er veel Opels in de familie rijden.

                  #18201065
                  dennisnmgn88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2012

                    Zojuist gereageerd op een Op-com op Marktplaats. €29,50 is niet duur, nu maar even studeren hoe ik hem dan moet programmeren.

                    #18201066
                    dennisnmgn88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 February 2012

                      Gister maar even de sleutel laten programmeren bij de dealer. Opcom besteld, maar deze zal i.v.m. kerst nog even duren.

                      Grappig detail: Opel (Bulters) Nijmegen vraagt €30,- voor het programmeren + €30,- voor het inleren van de sleutel
                      Opel Geene in Heijen: Programmeren + inleren GRATIS!! :D

                      Toch wel absurd dat officiële dealers hier zo’n groot verschil in kunnen/mogen maken.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.